نخستین مرکز مشاوره حوزه‌های علمیه در استان مرکزی افتتاح شد

 

گروه استان‌ها-مدیر حوزه علمیه خواهران استان مرکزی با اشاره به افتتاح نخستین مرکز مشاوره حوزه‌های علمیه در استان مرکزی گفت: راه‌اندازی مرکز مشاوره و خدمت به مردم یکی از مهم‌ترین اقدامات حوزه علمیه است و این اقدام درواقع شجره طیبه‌ای است.

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک ، حجت‌الاسلام فاضل حسامی ظهر امروز در مراسم افتتاح نخستین مرکز مشاوره حوزه‌های علمیه در استان با اشاره به افتتاح نخستین مرکز مشاوره حوزه علمیه استان مرکزی گفت: برای راه‌اندازی و افتتاح این مرکز مشاوره تلاش‌ها و زحمات بسیاری انجام شده اما زمانی این زحمات دلنشین است و به ثمر می‌نشیند که مراجعان و زوج‌ها با مراجعه به این مرکز مشاوره نتیجه ببینند.

 

وی افزود: امیدواریم با تلاش و حمایت مسئولان شاهد رونق این مرکز مشاوره باشیم اما توجه به این نکته ضروری است که امیدواریم مردم گرفتار مشکل نباشند.

 

مدیر حوزه علمیه خواهران استان مرکزی با اشاره به ضرورت راه‌اندازی مراکز مشاوره گفت: مشاوره برای حل مشکل نیازمند تخصص است و هر فردی در فرآیند زندگی قبل از اینکه مشکل به وجود آید باید رویکرد پیشگیرانه داشته باشد اما زمانی که مشکل شکل گرفت و عمق پیدا کرد باید کار را به کاردان سپرد.

 

حسامی تصریح کرد: اگر مشکل و نگرانی در زندگی ایجاد شد باید از فرد دانا و با تجربه کمک گرفت تا شاهد طلاق و جدایی نباشیم اما زمانی که مشکل عمق پیدا کرد باید به مشاور و متخصص مراجعه کرد بنابراین حوزه علمیه با این رویکرد وارد میدان شده است.

 

وی عنوان کرد: راه‌اندازی مرکز مشاوره و خدمت به مردم یکی از مهم‌ترین اقدامات حوزه علمیه است و این اقدام درواقع شجره طیبه‌ای است که ریشه‌های محکمی در زمین دارد و از ثمرات و برکات آن در جامعه می‌توان بهره برد.

 

مدیر حوزه علمیه خواهران استان مرکزی بیان کرد: دوره تخصصی و پیشرفته برای تربیت مشاوران تخصصی در جامعه روحانیت استان برگزار شده که تاکنون 25 نفر از طلبه سطح مقدماتی خود را به پایان رسانده‌اند و وارد سطح متوسط شده‌اند.

 

21 هزار نفر در سطح استان مرکزی آموزش‌های قبل از ازدواج را دریافت کردند

 

رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره استان مرکزی هم در این مراسم با اشاره به افتتاح این مرکز مشاوره گفت: با توجه به اینکه سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور تصمیم دارد که همه مراکز و نهادها به صورت نظام‌مند و قانون‌مند از مشاوره تخصصی استفاده کنند تاکنون تفاهم‌نامه‌هایی با سپاه، کمیته امداد، نیروی انتظامی و حوزه علمیه منعقد شده است.

 

منصور عبدی افزود: نخستین مرکز مشاوره قانونمند با مجوز سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشوری شروع به کار کرده از استان مرکزی با همکاری حوزه علمیه استان بوده است.

 

وی ادامه داد: هدف از مشاوره ارائه خدمت به مردم و اطلاعات به آنها در زمینه‌های مختلف است و با توجه به اینکه بیشترین مراجعه‌کنندگان به این مرکز مشاوره زن هستند باید از مشاوران حرفه‌ای زن و متخصص در این مرکز استفاده کرد.

 

عبدی تصریح کرد: تمرکز اصلی مشاوران باید بر ارائه خدمت درست و مشاوره تخصصی به مراجعان به ویژه زوج‌ها باشد تا شاهد طلاق و جدایی آنها و آسیب‌های پس از طلاق برای آنها نباشیم.

 

رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره استان مرکزی عنوان کرد: باید این فرهنگ در جامعه نهادینه شود که خانواده‌ها به جای هزینه‌های جهیزیه و عروسی به گواهینامه همسرداری قبل از ازدواج فرزندان خود توجه داشته باشند که تاکنون 21 هزار نفر با همکاری معاونت اجتماعی استانداری در سطح استان آموزش‌های قبل از ازدواج را دریافت کرده‌اند.

 

مرکز مشاوره کودک و نوجوان در ستارخان