افتتاح «انجمن یزد پژوهی» در مجموعه تالار شهر

انجمن یزد پژوهی با برنامه‌ریزی کمیسیون فرهنگی شورای شهر و به همت سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد در مجموعه تالار شهر افتتاح شد.
 
به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از یزد؛ انجمن یزدپژوهی با حضور رئیس و برخی از اعضای شورای شهر، شهردار و رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری، اصحاب رسانه و جمعی از پژوهشگران تاریخ و فرهنگ استان و با برنامه ریزی های انجام شده در کمیسیون فرهنگی شورای شهر و با همت سازمان فرهنگی، اجتماعی ورزشی شهرداری آغاز به کار کرد.
 
ونوس عامری، نایب رئیس کمیسیون فرهنگی شورای پنجم شهر یزد در مراسم افتتاح انجمن یزد پژوهی با بیان این‌که هویت بخشی یکی از جدی‌ترین اقداماتی است که مدیریت شهری باید برای توسعه فرهنگی در دستور کار خود قرار دهد، اظهار کرد: توسعه در هربعد و مکان در درجه اول به توسعه فرهنگی نیاز دارد.
مقالات دیگر: باغ تالار شرق تهران
وی با اشاره به اهمیت وجود مورخین، استاتید برجسته علمی و پژوهشگران عالی در استان یزد، افزود: مدیریت شهری باید بیش از پیش استفاده از ظرفیت‌های بومی و داخلی را در دستور کار خود قرار دهد.
 
این عضو شورای شهر در ادامه تقویت حوزه انتشارات را از دیگر الزامات اجرایی برای توسعه فرهنگی دانست و بیان کرد: انجمن یزدپژوهی این مهم را باید در اولویت اجرایی خود قرار دهند.
 
عامری مطالبه گری اصحاب رسانه را یکی دیگر از ابزارهای حائز اهمیت در توسعه فرهنگی عنوان و خاطرنشان کرد: تاریخ یزد باید برای آیندگان بماند و مسئولان در حوزه های مختلف باید با تمام وجود از این مهم حراست کنند.
 
جمال‌الدین عزیزی شهردار یزد نیز با بیان این‌که انجمن یزدپژوهی بعد از یک سال در این شهر میراث جهانی راه‌اندازی شده است، گفت: توسعه و مدیریت شهری چون یزد بیش از هر چیز در مرحله اول به پژوهشی های میدانی و مستمر نیاز دارد.
وی شناخت درست نیازهای شهری و رفع سریع مطالبات مردم از مدیریت شهری را در گرو انجام تحقیقات و مطالعات موثر دانست و بیان کرد: برخورداری از انجمن یزدپژوهی اقدامی موثر برای حراست از ظرفیت های مختلف این شهر میراث جهانی است.
 
عباس ملازینلی، رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد نیز با بیان این که انجمن یزد یزدپژوهی دارای یک هیأت امنای ۹ نفر از استادی مجرب و برجسته استان و کشور است، گفت: دکتر پاپلی یزدی، استاد اصغری، دکتر ماندگاری، استادحسین مسرت، استاد سیدعبدالعظیم پویا، ستاد جعفری ندوشن، استاد پیام شمس الدینی، پرفسور سمسار یزدی و دکتر تشکری، اعضای هیأت امنای انجمن یزدپژوهی هستند.
 
معاون فرهنگی شهردار یزد در ادامه با اشاره به اهمیت جهانی شدن بافت تاریخی یزد، تأکید کرد: فعالیت‌های پژوهشی هدفمند توسط اساتید مجرب نیازهای جدی شهر و مردم را احصاء کرده و آن طور که باید مدیریت شهری را در اختیار رفع نیاز جامعه قرار می‌دهد.
 
وی افزود: محل این انجمن در ساختمان سابق فرهنگی ورزشی شهرداری یزد بوده که بعد از مرمت و بازسازی کامل با تخصیص ۳۵۰ میلیون تومان اعتباری موقت برای امسال فعالیت خود را در شهر میراث جهانی یزد آغاز کرده است.