x تبلیغات
onlinetabliq

تالار شیشه ایی ۱۹ هزار واحد جهش کرد

 تالار شیشه ایی ۱۹ هزار واحد جهش کرد

امروز با پایان معاملات شاخص کل با رشد ۱۹ هزار و ۱۹۵ واحد به رقم یک‌میلیون و ۴۹۹ هزار و ۹۹۹ واحد رسید.
 
به گزارش جهان اقتصاد به نقل از فارس، بورس اوراق بهادار تهران امروز در آخرین روز کاری هفته با رشد قابل توجهی روبه‌رو شد، به گونه‌ای که شاخص کل با رشد ۱۹ هزار و ۱۹۵ واحد به رقم یک‌میلیون و ۴۹۹ هزار و ۹۹۹ واحد رسید.
 
همچنین شاخص کل با معیار هم‌وزن با افزایش ۵ هزار و ۶۲۵ واحد به رقم ۴۲۸ هزار و ۳۱۵ واحد رسید.
 
ارزش روز بازار به بیش از ۶ میلیون و ۲۳ هزار میلیارد تومان رسید.
 
معامله‌گران امروز در بورس تهران بیش از ۱۰ میلیون اوراق و سهام در قالب ۹۰۲ هزار فقره معامله و به ارزش ۷ هزار و ۴۸۶ میلیارد تومان داد و ستد کردند.
 
امروز همه شاخص های بورس سبز بودند به گونه‌ای که شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی ارزشی ۱.۳ درصد رشد کردند.
 
شاخص و کل و شاخص قیمت با معیار هم‌و زن ۱.۳۳ درصد افزایش یافتند.
 
شاخص آزاد شناور ۹ دهم درصد رشد کرد.
روند یکساله شاخص بورس تهران
 
شاخص بازار اول بورس یک‌ونیم درصد رشد کرد و شاخص بازار دوم بورس فقط یک‌درصد افزایش یافت.
 
امروز نمادهای شاخص‌ساز در بورس شامل شستا، پتروشیمی خلیج‌فارس، پالایش نفت اصفهان، چادرملو، سرمایه‌گذاری توسعه معادن، فولاد مبارکه و صنعتی گل‌گهر بوده‌اند.
 
در فرابورس ایران هم شاخص کل امروز با رشد ۲۵۰ واحد به رقم ۲۱ هزار و ۵۵۷ واحد رسید.
 
ارزش بازار اول و دوم فرابورس به بیش از یک‌میلیون و ۱۷۶ هزار میلیارد تومان رسید.
 
امروز معامله گران در فرابورس بیش از ۳.۱ میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب ۴۴۲ هزار فقره معامله و به ارزش ۲۱ هزار و ۱۲۲ میلیارد تومان داد و ستد کردند.
نقشه معاملات امروز بورس تهران
 
امروز نمادهای سنگ‌آهن گهرزمین، آریا ساسول، فولاد هرمزگان، پتروشیمی زاگرس، سرمایه‌گذاری مالی سپهر صادرات، صنعتی مینو و فرابورس ایران بیشترین اثر افزایشی در شاخص فرابورس را داشته‌اند.
مقالات دیگر: باغ تالار
بورس تهران هم هم‌زمان با تعطیلی بانک‌ها و سایر ادارات از هم‌اکنون تا هفته آینده بسته می‌ماند. این روزها شاخص بورس مرتب رو به افزایش است که یکی از دلایل مهم آن رشد نرخ ارز در بازار و همچنین سودآوری اکثر شرکت‌های بورسی و فرابورسی است که در مجامع خود سود شناسایی کرده‌اند. اما در عین حال سرمایه‌گذاران باید دقت کنند سرمایه‌گذاری در بورس همراه با ریسک و نوسان است بنابراین باید از محل پس‌اندازهای کناری و در یک چشم‌انداز حداقل یکساله سرمایه‌گذاری و البته با مشاوره، مطالعه و تحقیق صورت گیرد و ترکیبی از سهام انتخاب شود که ریسک کمتر و بازدهی بیشتری در پی داشته باشد.
پالایش یکم
 
پالایش یکم امروز بعد از ۱۱ ماه با ۲۷درصد زیان از اصل سرمایه به قیمت ۷۷۰۵ تومان معامله می شود که نسبت به ۱۰ هزار تومان عرضه اولیه با ۲۷ درصد زیان همراه است. هنوز خبری از جبران زیان خریداران پالایشی یکم که وزیر اقتصاد قول داده بود،‌نیست.

میشائل هایدن که بود؟

 میشائل هایدن که بود؟

میشائل هایدن که بود؟

میشائل هایدن که به او میشل هایدن هم می‌گویند، یکی از برجسته‌ترین آهنگسازان موسیقی کلیسایی در قرن ۱۸، متولد ۱۴ سپتامبر ۱۷۳۷ در «روهراو» و درگذشته ۱۰ آگوست ۱۸۰۶ در «زالتسبورگ» اتریش است.

 

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، میشائل هایدن با نام کامل یوهان میشائل هایدن، برادر کوچک‌تر مبدع سمفونی و چهار نوازی سازهای زهی و یکی از پایه‌گذاران موسیقی کلاسیک، یوزف هایدن (فرانتس یوزف هایدن) است.

 

میشائل هایدن، چهارم سپتامبر ۱۷۳۷ در «راهروای» اتریش دیده به جهان گشود و دهم آگوست سال ۱۸۰۶ در «زالتسبورگ»، یکی دیگر از شهرهای این کشور، درگذشت. او چون برادرش سرپرست گروه کُر کلیسای جامع سنت استفان در وین بود و آموزش‌های اولیه موسیقی خود را در آنجا فراگرفت. با از دست دادن کیفیت صدایش، میشائل هایدن از گروه کُر اخراج شد و آنچه پس از آن تا مدت‌ها نصیبش شد، یک زندگی سخت و بی‌ثبات به‌عنوان یک نوازنده مستقل موسیقی بود.

 

میشائل هایدن در سال ۱۷۵۷ به‌عنوان کاپلمایستر (رهبر ارکستر یا گروه نوازندگان) کلیسای اسقف در شهر صنعتی گروسوارداین واقع در مجارستان (اورادای امروزی، روم) و در ۱۷۶۲ به‌عنوان مایستر (سرنوازنده) کلیسای اسقف اعظم (مطران، کلیسای کاتولیک و انگلیکان) در شهر سالزبورگ به استخدام درآمد و تا پایان عمر در همین سمت باقی ماند. در سال ۱۷۸۱ میشائل هایدن موفق شد به‌عنوان ارگ نواز کلیسای جامع، جانشین ولفگانگ آمادئوس موتزارت (موتسارت)، یکی از بزرگترین آهنگسازان تاریخ موسیقی غرب شود.

 

وی نسبت به برادرش آهنگساز موسیقی کلیسایی بهتری بود و بیش از ۳۶۰ اثر روحانی و غیرروحانی از خود بر جای گذاشت. آثار هم‌سرایانه او بسیار شناخته شده است. از میان انبوه آهنگ‌های نوشته شده توسط میشائل هایدن، Missa a due cori یا میسا اسپانیکا در ۱۷۸۶ یکی از برجسته‌ترین و شناخته‌شده‌ترین اثرات برای ارکستر و تکنوازان آواز است.

 

مرثیه نامه او در سال ۱۷۷۱ نیز بر مرثیه معروف موتزارت در ۱۷۹۱ تأثیر گذاشته است. میشائل هایدن همچنین سمفونی‌های متعدد، دیورتیمنتی (نوعی قطعه موسیقی‌سازی کلاسیک و مجلسی با فرمی آزاد که رابطی است میان بخش‌های مختلف یک قطعه بزرگ) و دیگر ترکیبات سکولار بسیاری نوشت که این آثار نه در زمان حیات که پس از مرگ و از روی دست‌نوشته‌هایش منتشر شد. با این حال او هرگز نتوانست از زیر سایه نام برادر بیرون آید و نام میشائل هایدن همیشه تحت‌الشعاع شهرت بسیار زیاد یوزف هایدن قرار داشت.

مقالات دیگر: آموزشگاه سلفژ غرب تهران

میشائل هایدن یکی از دوستان صمیمی موتزارت و معلم کارل ماریا فون وبر، آهنگساز مشهور آلمانی در دوران گذار از موسیقی کلاسیک به موسیقی رمانیتک به‌ویژه در بخش اپرا، همچنین آنتون دیابلی، آهنگساز، نوازنده و ناشر موسیقی اتریشی و از شخصیت‌های پرنفوذ موسیقی در شهر وین بود.

 

او بخشی جدایی‌ناپذیر از تاریخ موسیقی سالزبورگ است و سهم بسزایی در آخرین شکوفایی فرهنگی شاهزاده اسقف اعظم (حاکم رهبانی) ایفا کرد. پس از مرگ، شهرت میشائل هایدن دچار کسوف طولانی‌مدت شد و تنها پس از جنگ جهانی دوم بود که شایستگی وی دوباره به رسمیت شناخته شد.

قالیشویی امامت

یک مرکز خرید که اجناسش را به یورو می‌فروشد!

 یک مرکز خرید که اجناسش را به یورو می‌فروشد!

یک مرکز خرید که اجناسش را به یورو می‌فروشد!

مرکزخریدی با نما و سقف شیشه‌ای و سازه های دکوراتیو استیل واقع در خیابان فرشته خودنمایی می‌کند؛ بوتیکی برای مشتری با سبک و سلیقه خاص.

 

به گزارش ایسنا، «شبستان» در ادامه نوشت: برای ورود به این مرکز خرید با درهای ورودی استیل که تجمل و شکوه را با خود به همراه دارد مواجه می‌شوید و باید دستگیره‌ها فشار دهید تا وارد شوید. این مرکز خرید برعکس بسیاری از مراکز خرید در ورودی آن بسته است و تا از در گذر نکنید نمی‌توانید داخل این بوتیک را برانداز کنید.

 

مراکز خرید گران، زیبا و لوکس در شمال تهران کم نیستند و این بوتیک هم یکی از لوکس‌ترین مراکز خرید به شمار می‌آید که ویژه افراد مرفه جامعه ساخته شده است و عموم تنها می‌توانند برای بازدید از زرق و برق فروشگاه‌ها و تماشای ویترین از آنها بهره‌مند شوند.

مقالات دیگر: شیشه بری تهران

این مرکز خرید چهار طبقه دارد که متشکل از ۵۰ فروشگاه با برندهای خارجی و لوکس ایرانی شده است؛ فروشگاه‌هایی بزرگ با ویترین و اجناسی خاص. البته بسیاری از محصولات محدود هستند و شاید یکی از دلایل آن قیمت‌های نجومی آنهاست. با وجود تحریم‌ها و خداحافظی خیلی از برندها هنوز فروشگاه‌هایی با اجناس گران‌قیمت و لوکس خارجی را در خود نگه داشته است.

 

یکی از این برندها که بیشتر با ادکلن‌هایش در ایران شناخته می‌شود در یکی از طبقات این مرکز خرید چشم‌نوازی می‌کند؛ برندی که در این پاساژ جدای از ادکلن‌هایش محصولات خانگی را به عرضه نمایش و فروش گذاشته است.

 

ویترین این فروشگاه آنقدر جذاب است که شما را وادار می کند تا نگاهی به داخل آن بندازید. به داخل فروشگاه می روم، در ورودی فروشگاه یک مبلمان نیم ست گذاشته است که با طرح پارچه کرم مشکی خود نمایی می کند . با نگاه به اجناس فروشگاه متوجه خاص بودن آن ها می شوید، صندلی های رنگی که به نظر میر سد از پلاستیک مرغوب ساخته شده اند هم زیبایی خاصی به فروشگاه داده است اما مابقی محصولات از کریستال است. گلدان، شمعدان، مجسمه، میوه خوری و غیره.

قالیشویی جشنواره

آرام و دقیق تر راه می روم تا مبادا به ظروف شیشه ای برخورد کنم و موجب شکستن آن ها شوم و در نهایت مجبور به پرداخت خسارت شوم.

 

حدس می زنم اجناس این فروشگاه خیلی گران باشد و از روی کنجکاویی قیمت کوچکترین مجسمه را می پرسم و فروشنده که خانم خوش برخوردی است می‌گوید: ۲۴۰ یورو!

 

تعجبم را در چهره‌ام پنهان می‌کنم و در ذهن قیمت یورو را معادل‌سازی به ریال می‌کنم. قیمت این مجسمه حدود ۷ میلیون تومان است و اجناس این فروشگاه از آنچه من تصور می‌کردم گران‌تر است و حتی با حقوق یک ماه هم نمی‌توانم بخرم.

 

دیگر با احتیاط بیشتری در این فروشگاه قدم می‌گذارم و شروع به قیمت پرسیدن از فروشنده می‌کنم. دوست دارم بدانم گران‌ترین محصول این فروشگاه کدام است. چشمم به مبلمان نیم‌ست می‌خورد و قیمت آن را هم می‌پرسم. فروشنده دوباره با مهربانی می‌گوید: ۶۸ هزار یوررو و این میز شیشه‌ای هم ۸۰۰۰ یورو!

 

دوباره با ماشین حساب گوشی‌ام معادل‌سازی می‌کنم چیزی حدود ۲ میلیارد تومان یعنی قیمت یک خانه در مرکز شهر.

 

گلدانی هم که کنده‌کاری‌های مشکی روی آن نقش بسته است در مرکز فروشگاه روی یک میز خودنمایی می‌کند و قیمت این گلدان هم به واحد پول خودمان حدود ۸۰۰ میلیون تومان است.

 

اجناسی که به نظر نمی‌رسد خیلی گران باشند مگر اینکه برندشناس باشید و صرفا بدانید فلان برند محصولاتش گران است.

 

این فروشگاه محصولات یک برند فرانسویی را به فروش می‌رساند و خیال افراد مرفه راحت است که بدون سفر به فرانسه می‌توانند آنها را خریداری کنند.

 

ناگفته نماند در این فروشگاه هر آنچه را که بخواهید از نزدیک ببینید - برای نمونه مجسمه‌ای که به اندازه یک کف دست است - نمی‌توانید لمس کنید و باید فروشنده اجناس را در دست خودش به شما نشان دهد که مبادا به محصولات خسارتی وارد شود.

 

شاید این سوال پیش آید چه کسانی این محصولات را می‌خرند و این افراد چه شغل و درآمدی دارند؟ چگونه دلشان می‌آید گلدان یک میلیاردی بخرند و نگران شکستن آن نباشند؟ ما هم نمی‌دانیم.

پلمب ۳ باغ تالار در مانه و سملقان به دلیل عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی

 پلمب ۳ باغ تالار در مانه و سملقان به دلیل عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی

فرمانده انتظامی شهرستان مانه و سملقان از پلمپ ۳ باغ تالار عروسی متخلف به دلیل عدم رعایت پروتکل های بهداشتی در این شهرستان خبر داد.
به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، سرهنگ مهدی مهران‌فر در تشریح خبر اظهار کرد: طرح نظارت پلیس بر تالارها با هدف پیشگیری از شیوع بیشتر بیماری کرونا با توجه به قرمز بودن وضعیت شهرستان، توسط ماموران پلیس امنیت عمومی این شهرستان به اجرا در آمد.
 
وی گفت: در طی انجام این طرح، ۳ باغ تالار عروسی این شهرستان که ضوابط و پروتکل‌های بهداشتی لازم را رعایت نکرده بودند برابر دستورالعمل صادره از ستاد ملی مبارزه با کرونا پلمپ شدند.
مقالات مشابه: باغ تالار
فرمانده انتظامی شهرستان مانه و سملقان تصریح کرد: با توجه به شیوع گسترده این بیماری و احتمال انتشار آن بین مردم نظارت‌های همگانی پلیس در این خصوص با جدیت پیگیری می‌شود و پلیس بر اجرای دقیق مصوبات ستاد مبارزه با کرونا و آمادگی اعمال محدودیت های بیشتر اقدامات لازم را در دستور کار خود قرار داده است.
مقالات دیگر: قالیشویی منطقه 4
سرهنگ مهران‌فر در پایان گفت: با توجه به اینکه این ویروس بسیار خطرناک بوده و در صورت انتشار وسیع و عدم اقدامات فوری درمانی می‌تواند به سرعت، مرگ فرد مبتلا را رقم بزند از تمامی شهروندان و اصناف می‌خواهیم هشدارهای لازم و تدابیر لحاظ شده را جدی بگیرند و با مأموران انتظامی نیز در امور نظارتی و پیشگیری همکاری لازم را داشته باشند.

موسیقی نواحی میراثی بی جان نیست

 موسیقی نواحی میراثی بی جان نیست

احمد صدری معتقد است که موسیقی نواحی برآیندی از فرهنگ و زبان است که حیات اجتماعی دارد و میراثی بی‌جان نیست.
به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، برنامه ارغنون با موضوع بررسی ضرورت برگزاری جشنواره‌های موسیقی نواحی، با حضور احمد صدری (پژوهشگر موسیقی نواحی) از شبکه رادیویی گفت و گو روی آنتن رفت.
احمد صدری در برنامه «ارغنون» گفت: مطالعات اخیر در حوزه موسیقی نواحی نشان می‌دهند که این نوع از موسیقی در چند دهه‌ی اخیر با تغییرات بسیار متعددی مواجه شده است. موسیقی نواحی برآیندی از فرهنگ و زبان است که در طول تاریخ به عنوان یک میراث معنوی به دست ما می‌رسد.
 
این پژوهشگر موسیقی نواحی تاکید کرد: موسیقی نواحی حیات اجتماعی دارد و میراثی بی‌جان نیست. شان و منزلت موسیقی نواحی در چند سال اخیر ارتقا یافته است. در دهه‌های گذشته نوازندگان موسیقی نواحی در دسته اقشار پایین اجتماعی [مطربی] قرار می‌گرفتند و خانواده‌ها رغبتی به شنیدن و فراگیری این موسیقی نداشتند.
 
احمد صدری ادامه داد: در حال حاضر بسیاری از نوازندگان موسیقی نواحی با افتخار شغل و حرفه‌ خود را به مردم معرفی می‌کند. بسیاری از موسیقی‌های منطقه‌ای جنبه‌های جدیدی [کلاسیک] به خود گرفته‌اند. اکثر فارغ‌التحصیلان موسیقی با ورود به حوزه موسیقی منطقه‌ای ایران دستورالعمل‌های کاربردی و بسیار مفیدی را برای این نوع از موسیقی تحریر کرده‌اند.
این فعال موسیقی نواحی افزود: موسیقی منطقه‌ای ایران امروزه با متد‌های آموزشی نوین به هنرجوهای جدید منتقل می‌شود. اینترنت فرهنگ‌های مختلف را با یکدیگر آشنا کرده است و فرهنگ امری زایشی است و به طور مستمر مورد تغییر و تحول قرار می‌گیرد.
 
احمد صدری با بیان این که هنرهای سنتی همیشه پویا هستند، گفت: حاج قربان سلیمانی با تکیه بر پویایی هنرهای سنتی موسیقی، منطقه‌ای از ایران را به جایگاهی بین‌المللی ارتقا داد.
 
وی با اشاره به این که برخی از آهنگسازان معاصر از موسیقی‌های سنتی و منطقه‌ای گرته‌برداری می‌کنند، تصریح کرد: حسین علیزاده یک پلی‌فنی بسیار پیچیده به نام «آوای مه» را از موسیقی گیلان برداشت کرده است.
 
این پژوهشگر موسیقی در پایان گفت: خوشبختانه امروزه سازمان صدا و سیما از موسیقی منطقه‌ای ایران حمایت‌های خوبی را انجام می‌دهند، در حالی که در چند دهه‌ی گذشته این نوع از موسیقی مورد توجه رادیو و تلویزیون نبود.

افتتاح «انجمن یزد پژوهی» در مجموعه تالار شهر

 افتتاح «انجمن یزد پژوهی» در مجموعه تالار شهر

انجمن یزد پژوهی با برنامه‌ریزی کمیسیون فرهنگی شورای شهر و به همت سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد در مجموعه تالار شهر افتتاح شد.
 
به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از یزد؛ انجمن یزدپژوهی با حضور رئیس و برخی از اعضای شورای شهر، شهردار و رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری، اصحاب رسانه و جمعی از پژوهشگران تاریخ و فرهنگ استان و با برنامه ریزی های انجام شده در کمیسیون فرهنگی شورای شهر و با همت سازمان فرهنگی، اجتماعی ورزشی شهرداری آغاز به کار کرد.
 
ونوس عامری، نایب رئیس کمیسیون فرهنگی شورای پنجم شهر یزد در مراسم افتتاح انجمن یزد پژوهی با بیان این‌که هویت بخشی یکی از جدی‌ترین اقداماتی است که مدیریت شهری باید برای توسعه فرهنگی در دستور کار خود قرار دهد، اظهار کرد: توسعه در هربعد و مکان در درجه اول به توسعه فرهنگی نیاز دارد.
مقالات دیگر: باغ تالار شرق تهران
وی با اشاره به اهمیت وجود مورخین، استاتید برجسته علمی و پژوهشگران عالی در استان یزد، افزود: مدیریت شهری باید بیش از پیش استفاده از ظرفیت‌های بومی و داخلی را در دستور کار خود قرار دهد.
 
این عضو شورای شهر در ادامه تقویت حوزه انتشارات را از دیگر الزامات اجرایی برای توسعه فرهنگی دانست و بیان کرد: انجمن یزدپژوهی این مهم را باید در اولویت اجرایی خود قرار دهند.
 
عامری مطالبه گری اصحاب رسانه را یکی دیگر از ابزارهای حائز اهمیت در توسعه فرهنگی عنوان و خاطرنشان کرد: تاریخ یزد باید برای آیندگان بماند و مسئولان در حوزه های مختلف باید با تمام وجود از این مهم حراست کنند.
 
جمال‌الدین عزیزی شهردار یزد نیز با بیان این‌که انجمن یزدپژوهی بعد از یک سال در این شهر میراث جهانی راه‌اندازی شده است، گفت: توسعه و مدیریت شهری چون یزد بیش از هر چیز در مرحله اول به پژوهشی های میدانی و مستمر نیاز دارد.
وی شناخت درست نیازهای شهری و رفع سریع مطالبات مردم از مدیریت شهری را در گرو انجام تحقیقات و مطالعات موثر دانست و بیان کرد: برخورداری از انجمن یزدپژوهی اقدامی موثر برای حراست از ظرفیت های مختلف این شهر میراث جهانی است.
 
عباس ملازینلی، رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد نیز با بیان این که انجمن یزد یزدپژوهی دارای یک هیأت امنای ۹ نفر از استادی مجرب و برجسته استان و کشور است، گفت: دکتر پاپلی یزدی، استاد اصغری، دکتر ماندگاری، استادحسین مسرت، استاد سیدعبدالعظیم پویا، ستاد جعفری ندوشن، استاد پیام شمس الدینی، پرفسور سمسار یزدی و دکتر تشکری، اعضای هیأت امنای انجمن یزدپژوهی هستند.
 
معاون فرهنگی شهردار یزد در ادامه با اشاره به اهمیت جهانی شدن بافت تاریخی یزد، تأکید کرد: فعالیت‌های پژوهشی هدفمند توسط اساتید مجرب نیازهای جدی شهر و مردم را احصاء کرده و آن طور که باید مدیریت شهری را در اختیار رفع نیاز جامعه قرار می‌دهد.
 
وی افزود: محل این انجمن در ساختمان سابق فرهنگی ورزشی شهرداری یزد بوده که بعد از مرمت و بازسازی کامل با تخصیص ۳۵۰ میلیون تومان اعتباری موقت برای امسال فعالیت خود را در شهر میراث جهانی یزد آغاز کرده است.

بودجه کنسرت‌های آنلاین تنها ۴۰۰ میلیون تومان است

 بودجه کنسرت‌های آنلاین تنها ۴۰۰ میلیون تومان است / حضور کم‌رنگ موسیقی نواحی

بودجه کنسرت‌های آنلاین تنها ۴۰۰ میلیون تومان است / حضور کم‌رنگ موسیقی نواحیرویداد کنسرت‌های آنلاین در سال جاری با بودجه‌ی ۴۰۰ میلیون تومانی برگزار شده و ۴۰ گروه توانسته‌اند در این اجراها به صحنه بروند.

شیوع ویروس کرونا تمامِ رویدادهای موسیقی را به تعطیلی کشاند. اکنون حدود 17 ماه است که هیچ کنسرتی در ایران برگزار نشده است. کنسرت‌های آنلاین اما کارشان رونق گرفته است. حدود یک سال است که کنسرت‌هایی به صورت آنلاین و با حمایت دفتر موسیقی، انجمن موسیقی و بنیاد رودکی در حال برگزاری است.

نخستین دوره از این کنسرت‌های آنلاین با حاشیه‌هایی همراه بود. بستر پخشی که برای این کنسرت‌ها در نظر گرفته شده بود، محدودیت‌های تصویری برای این اجراها اعمال کرد. از آن پس بود که بستر پخش این اجراها به اینستاگرام تغییر کرد.

بیشتر بخوانید: آموزشگاه دف غرب تهران

در سال 1399 سه دوره از کنسرت‌های آنلاین ضبط و پخش شد. این کنسرت‌ها با اینکه عنوانِ «آنلاین» را یدک می‌کشد، اما در حقیقت آنلاین نبودند و نیستند. یعنی اجراها در زمان مشخصی با حضور تیم تصویربرداری، ضبط می‌شوند و در زمان دیگری و طبق جدولی که اعلام می‌شود، پخش می‌شوند. این کار البته موجبِ افزایش کیفیتِ تصویر و صدا می‌شود.

از ابتدای سال 1400 تا کنون دوره‌های چهارم و پنجم این کنسرت‌های آنلاین ضبط و پخش شده است.

 

علی نیکنام‌انزابی مدیرعامل انجمن موسیقی ایران به عنوان متولی اصلیِ این کنسرت‌های آنلاین به خبرنگار تسنیم می‌گوید: «این کنسرت‌ها به همت انجمن موسیقی و با کمک‌های دفتر موسیقی برگزار می‌شود. بنیاد رودکی هم در کنار ماست و با در اختیار قرار دادنِ سالن‌هایش ما را کمک می‌کند. البته بنیاد رودکی قرار است از نظر مالی هم به ما کمک کند. چون هنوز کنسرت‌های آنلاین‌ به پایان نرسیده و دستمزد برخی از گروه‌ها پرداخت نشده، رقم‌های دقیقی که هزینه شده، مشخص نیست و نمی‌توانم آمار دقیقی ارائه کنم.»

 

در هفته‌ی جاری، ششمین دوره از کنسرت‌های آنلاین در آستانه پخش شدن است. تا کنون هیچ آماری از هزینه‌های مالیِ این کنسرت‌ها منتشر نشده است. در این میان مشخص نیست که دفتر موسیقی وزارت ارشاد، بنیاد رودکی و البته خودِ انجمن موسیقی ایران، چه مقدار در برگزاری این کنسرت‌های آنلاین هزینه کرده‌اند.

 

نیکنام انزابی دراینباره می‌گوید: «دفتر موسیقی برای ما سیاست‌گذاری می‌کند. ما پینشهاد برگزاری کنسرت‌‌های آنلاین را به دفتر موسیقی دادیم. آنها برای ما سیاست گذاری می‌کنند و در حقیقت امکان بودجه‌ای ما را دفتر موسیقی تعیین می‌کند. دفتر موسیقی خودش بودجه دارد و از ردیف بودجه‌ای خودش در اختیار ما قرار می‌دهد.»

این درست است که هنوز پخش دوره‌ی ششم کنسرت‌های آنلاین به پایان نرسیده است، اما به طور حتم مجموعه‌ای مانند انجمن موسیقی، برای برگزاری رویدادی مهم، حتما به داشته‌های مالی‌اش نگاه می‌کند و محدوده‌ی مالی برای خودش و پروژه‌ای که در دست دارد در نظر می‌گیرد.

نیکنام انزابی می‌گوید: « تلاش شده تا در برگزاری این رویدادها بیشترین صرفه‌جویی را داشته باشیم و نگاهِ ما کاملا حمایتی بوده است. بیش از هر چیز دنبال این بودیم که بچه‌های موسیقی که در دوران کرونا آسیب دیده‌اند و اجرایی نداشته‌اند را حمایت کنیم. مردم هم در اوقات فراغت بتوانند از این کنسرت‌های آنلاین استفاده کنند.»

 

همان‌طور که از صحبت‌های مدیرعامل انجمن موسیقی برمی‌آید، رویداد کنسرت‌های آنلاین که در سال جاری با عنوان «بر خط ماه و نوا» برگزار می‌شود؛ به دنبال حمایت از هنرمندان موسیقی است. به خصوص هنرمندانی که در دوران کرونا بیشترین آسیب را دیده‌اند.

 

نیکنام انزابی می‌گوید: «ما برای برگزاری کل رویداد کنسرت‌های آنلاین رقمی در حدود 500 میلیون تومان در نظر گرفتیم. اما حدود 400 میلیون تومان هزینه شده است. در حال حاضر به جمع‌بندی نهایی نرسیده‌ایم و نمی‌توانم آمار دقیقی به شما بدهم. پرداخت دستمزد هنرمندان، هزینه‌ی اقامت و ایاب و ذهاب و غذا و البته هزینه ضبط تصویری و ... همه این‌ها باید به طور دقیق جمع‌بندی شود تا در نهایت گزارش مالی دقیقی ارائه کنیم. محدوده‌ی کُلیِ هزینه‌ها مشخص است و قطعا این رنج عددی خیلی تغییر نمی‌کند. مشارکت بنیاد رودکی را هم باید در نظر گرفت؛ بنیاد رودکی سالن را رایگان در اختیار ما قرار داده است.»

کنسرت‌های آنلاین در سه بخش موسیقی ایرانی، موسیقی نواحی و موسیقی کلاسیک برگزار می‌شوند. در این میان بر کسی پوشیده نیست که هنرمندان موسیقی نواحی در دوران کرونا، بیشتر از هر بخش دیگری تحت فشار بوده‌اند. هنرمندان موسیقی ایرانی و موسیقی کلاسیک؛ همچنان کلاس‌های آموزشی خود را دارند، هر چند به صورت آنلاین، ضبط‌های استودیویی خود را هم دنبال می‌کنند.

 

اما اهالی موسیقی نواحی بسیار تحت فشار هستند و درآمدشان تقریبا به صفر رسیده است. پس در برگزاری کنسرت‌های آنلاین به طور طبیعی و البته براساس صحبت‌های مسئولان برگزاری این رویداد، باید شاهد حضورِ حداکثریِ هنرمندان موسیقی نواحی باشیم. اما در عمل هرگز چنین نشد.

 

مدیرعامل انجمن موسیقی می‌گوید: «در سه دوره‌ی اخیرِ کنسرت‌های آنلاینِ «برخط ماه و نوا» حدود 40 گروه اجرا داشته‌اند. در این میان 5 یا 6 گروه از اهالی موسیقی نواحی بوده‌اند. ما برای انتخاب گروه‌ها هم فراخوان داشتیم و هم با اعلام آمادگیِ خود گروه‌ها سعی کردیم تناسب را در تعداد شرکت‌کنندگان در سه بخش موسیقی نواحی، موسیقی ایرانی و موسیقی کلاسیک رعایت کنیم.»

 

وقتی 40 گروه در رویدادی شرکت می‌کنند، اگر بخواهیم به نسبت مساوی سه بخش موسیقی نواحی، ایرانی و کلاسیک را داشته باشیم، در هر بخش باید 13 یا 14 گروه دعوت شده باشند. اما در سه دوره‌ی اخیر کنسرت‌های آنلاین تنها 5 یا 6 گروه موسیقی نواحی حضور داشته‌اند. این یعنی نه تنها نگاه ویژه‌ای به موسیقی نواحی وجود نداشته، بلکه حتی حقوق آنها هم به شدت پایمال شده است.

 

شاید مسئولان برگزاری این رویداد، بُعد مسافت و شیوع کرونا را علتِ دعوتِ اندک از اهالی موسیقی نواحی بیان کنند.

رویداد کنسرت‌های آنلاین در پلتفرم اینستاگرام پخش می‌شود. این اجراها در سه صفحه‌ی بنیاد رودکی، انجمن موسیقی ایران و صفحه‌ی «هفدانگ» پخش می‌شوند. در بین این سه صفحه، تنها صفحه‌ی «هفدانگ»‌ است که از نظر محتوا و تعدادِ مخاطب، کیفیت و اوضاع مناسبی دارد. دو صفحه‌ی دیگر به هیچ وجه بسترهای مناسبی برای پخش این آثار ارزشمند نیستند.

 

نیکنام انزابی می‌گوید: «هر کدام از این اجراها اگر به صورت حضوری برگزار می‌شد، شاید بیشتر از 100 مخاطب نداشت. اما در اجراهای ما میانگین بازدیدِ هر اجرا حدود 220 نفر است.»

 

شاید بهتر است با مخاطب‌شناسیِ دقیق‌تر، تبلیغات وسیع‌تر و استفاده از صفحه‌های شخصی هنرمندان، بر تعداد مخاطبانِ این رویداد افزود. رویدادی که با بودجه دولتی برگزار می‌شود و خروجیِ آن باید در سطح گسترده‌ای در اختیار بازدیدکنندگان قرار گیرد.

ششمین دوره از کنسرت‌های آنلاین از روز سه‌شنبه 12 مرداد 1400 پخش می‌شود و تا جمعه 15 مرداد ادامه خواهد داشت.

 

منبع: تسنیم

رهایی ۶۵۰۰ یزدی از دام اعتیاد در انجمن معتادان گمنام

 رهایی ۶۵۰۰ یزدی از دام اعتیاد در انجمن معتادان گمنام

رهایی ۶۵۰۰ یزدی از دام اعتیاد در انجمن معتادان گمنام
ایسنا/یزد نماینده انجمن معتادان گمنام در استان یزد با اشاره به عضویت کاملاً رایگان و بدون هیچ شرط و شروطی برای معتادان در این انجمن، تعداد اعضای در حال بهبودی این انجمن در استان یزد را بیش از شش هزار و ۵۰۰ نفر اعلام کرد.
 
«صادق عبدی زاده» در گفت‎وگو با ایسنا در این رابطه اظهار کرد: هم اکنون جلسات انجمن معتادان گمنام کشورمان به ۸۰ زبان مختلف در بیش از ۱۳۹ کشور جهان از جمله کشورهای مسلمان برگزار می‌شود.
 
وی افزود: فعالیت انجمن معتادان گمنام در ایران از سال ۱۳۶۹ با کمک چند عضو در حال بهبودی آغاز شد و اکنون با بیش از ۵۳۶۱ گروه در قالب ۲۳ هزار و ۳۱۲ جلسه در هفته و آمار تقریبی بیش از ۵۰۰ هزار نفر در سراسر ایران با پروانه فعالیت سازمان‌های مردم نهاد از هیات وزیران در سطح ملی به شماره ثبت ۲۱۰۶۵ در حال فعالیت است و تاکنون معتادان زیادی توانسته‌اند با کمک اصول روحانی این انجمن از بیماری اعتیاد رها شوند.
 
عبدی زاده گفت: این انجمن در استان یزد از دیماه سال ۱۳۷۹ فعالیت خود را آغاز کرد و بعد از گذشت ۱۹ سال فعالیت، هم اکنون در هفته بیش از ۴۶۵ جلسه در قالب ۱۱۴ گروه در سطح استان برگزار می‌کند که از این تعداد، ۱۷ جلسه در قالب ۹ گروه مخصوص بانوان است.
 
به گفته وی، بنا بر آخرین آمار تقریبی، تعداد اعضای در حال بهبودی این انجمن در استان یزد بیش از شش هزار و ۵۰۰ نفر است که تعداد ۲۵۰ نفر آنان را بانوان تشکیل می‌دهند.
 
وی اظهار کرد: هدف اصلی انجمن ما رساندن این پیام است که «هر معتادی می‌تواند قطع مصرف کند و تمایل به مصرف را از دست بدهد و راه تازه‌ای برای زندگی پیدا کند.»
مطالب دیگر: قالیشویی ازگل
عبدی زاده با بیان این که انجمن معتادان گمنام(NA)، یک انجمن غیر انتفاعی از زنان و مردانی است که اعتیاد به مواد مخدر مشکل اصلی زندگی‌شان بوده است، گفت: ما معتادانی هستیم که در حال بهبودیم و اکنون به طور مرتب گرد هم می‌آییم تا به کمک هم پاکی خود را حفظ کنیم.
 
به گفته وی، تنها لازمه عضویت در این انجمن تمایل به قطع مصرف مواد مخدر است لذا عضویت در انجمن کاملا رایگان و فاقد هرگونه شرطی است لذا هر کسی که مایل باشد بدون در نظر گرفتن سن، نژاد، جنسیت، اعتقاد و یا مذهب می‌تواند به ما بپیوندد.
 
این مسئول در مورد روش بهبودی انجمن اظهار کرد: روش بهبودی انجمن، کمک یک معتاد در حال بهبودی به معتاد دیگر است چرا که بر این باور هستیم که می‌توانیم با به کارگیری روش‌هایی ساده برای پاک ماندن به یکدیگر کمک کنیم.
 
وی اضافه کرد: هسته اصلی برنامه انجمن معتادان گمنام دوازده قدم بهبودی است که مجموعه‌ای از رهنمودهایی است که بهبودی را ممکن می‌سازد و با بکارگیری این رهنمودها و تماس نزدیک و دائم با اعضای دیگر، معتادان می‌آموزند که چگونه از مصرف مواد خودداری کنند و وسوسه مصرف را از دست بدهند و از زندگی بدون مواد مخدر لذت ببرند.
 
عبدی زاده تاکید کرد: جلسات NA، کلاسهای آموزشی یا گروه درمانی نیست به عبراتی به کسی آموزش یا مشاوره نمی‌دهیم بلکه خیلی ساده، اعضاء از طریق بیان کردن تجربه‌هایشان در مورد چگونگی پاک شدن و پاک ماندن و اداره زندگی و لذت بردن از زندگی‌شان بدون بازگشت به مصرف مواد مخدر، به یکدیگر کمک می‌کنند.
 
وی ادامه داد: برای حفظ گمنامی تمامی اعضای انجمن، ما از افرادی که در جلسات شرکت می‌کنند درخواست می‌کنیم در مورد اینکه اعضای ما چه کسانی هستند یا در جلسات در مورد چه چیزی صحبت می‌کنند، بیرون از جلسه صحبت نکنند.
وی همچنین گفت: قطع مصرف یا پاکی پیش شرط شرکت در جلسات نیست و حتی کسانی که مواد مصرف می کنند، می‎توانند در جلسات شرکت کنند.
 
وی عنوان کرد: کلیه هزینه‌های این انجمن اعم از هزینه برگزاری جلسات از محل کمک‌های داوطلبانه اعضا در جلسات بهبودی تأمین می‌شود.
 
عبدی زاده در پایان شماره تلفن ۳۵۱۱ ۶۰۷ ۰۹۱۳ را جهت دسترسی به آدرس جلسات انجمن معرفی کرد و افزود: تلفن گویای انجمن ۴۱۵۳۹ -۰۲۱ و نشانی سایت انجمن معتادان گمنام ایران WWW.NAIRAN.ORG است.

جشن تولد کودک، 10 توصیه مفید

 جشن تولد کودک، 10 توصیه مفید

در چند سال اخیر درست کردن دکور تولد تبدیل به یکی از سخت ترین کار های دنیا شده است به طوری که بیشتر تمرکز روی دکور خواهد بود تا روی خود جشن.

جشن تولد کودکان مراسمی شاد و لذت بخش است با این حال نسبت به تولد بزرگسالان احتیاج به دور اندیشی بیشتری دارد. برنامه ریزی برای برگزاری تولد ممکن است هر خانم خانه داری را به یک گلوله ی استرس تبدیل کنید. تمام این ها با رعایت نکته های خیلی کوچک رفع میشود و شما میتوانید بدون دلشوره از جشن خود لذت ببرید. سخت ترین قسمت برگذاری جشن تولد انتخاب زمان و تم تولد است و بقیه آنها به راحتی آب خوردن حل میشود.

تم تولد تهران

این هم 9 توصیه مفید برای تجربه ی یک تولد راحت و بدون استرس:

1. یک تم انتخاب کنید:

این گزینه ضروری نیست و من به تولد های خیلی زیادی رفتم که بدون تم برگزار شده و بسیار عالی هم بوده اند. داشتن یک تم کمک زیادی به شما میکند و باعث میشود که شما تمام کارهایتان را متمرکز روی یک چیز بکنید و تمام احتیاجات تولد را با استفاده از این تم مشخص کنید.

با دانستن تم تولدتان میتوانید روز مناسبی را برای برگزاری مراسمتان انتخاب کنید. در انتخاب این روز موقعیت های مناسب برای خودتان و مهمانانتان را هم در نظر بگیرید. برای مثال اگر شما و مهمانانتان از طرفداران ورزش هستید، روز جشن را با یک مسابقه مهم باهم برنامه ریزی نکنید؛ مگر اینکه قصد داشته باشید از این مسابقه هم در کنار جشن تولد لذت ببرید.

 

2. روز جشن را به اطلاع مهمانانتان برسانید:

6 تا 8 هفته قبل از جشن به مهمانان خود اطلاع دهید که در روز مشخصی جشن تولد گرفتید. این کار را با تلفن زدن،پیامک زدن و یا ایمیل زدن میتوانید انجام دهید. با این کار شما مهمانان خود را از قبل اماده میکنید و اگر به دلایلی عده ای از آنها نتوانستند در جشنتان شرکت کنند شما مطلع میشوید و کسان دیگری را جایگزین آنها میکنید. با این کار تعداد مهمان هایتان مشخص میشود.

 

3. لیست مهمان ها را داشته باشید:

دانستن اینکه چه کسانی در جشن تولد حضور دارند باعث میشود که آماده باشید. مثلا میدانید که چه کسی به چه چیزی آلرژی دارد یا احتیاج به مراقبت های خاص دارد و در صورت بروز مسئله ای با چه کسی باید تماس گرفت. برای آماده بودن برای همه ی این ها شما باید لیست کامل مهمان های خود را که شامل نام و نام خانوادگی، آلرژی یا چیزهای دیگر، شماره تلفن و آدرس والدین را داشته باشید تا از بروز هرگونه مشکلی بتوانید جلوگیری کنید.

 

4. کارت دعوت بفرستید:

کارت های دعوت جشن تولدتان را میتوانید از 3 یا 4 هفته قبل برای مهمانانتان بفرستید.این کارت را با توجه به تم جشن تولدتان انتخاب کنید تا به مهمان هایتان به نوعی اطلاع دهید که چه در پیش رو دارند.

 

5. راجع به دکور استرس نداشته باشید:

در چند سال اخیر درست کردن دکور تولد تبدیل به یکی از سخت ترین کار های دنیا شده است به طوری که بیشتر تمرکز روی دکور خواهد بود تا روی خود جشن. برای جلوگیری از این مورد منزل خود را با یک یا دو رنگ وسایل تزیینی تزیین کنید و چند مورد مرتبط با تم تولدتان به آن اضافه کنید. به یاد داشته باشید که بچه ها توجه زیادی به دکوراسیون نمی کنند.

 

6. منوی غذا تهیه کنید:

اگر برای یک مهمانی نهار تدارک میبینید از غذاهای سنگین تری استفاده کنید تا مهمان های گرسنه ی خود را سیر کنید و برعکس, اگر برای یک عصرانه تدارک دیده اید غذاهای سنگین یا شیرین سرو نکنید تا شام بچه ها را خراب نکند. همیشه در مهمانی ها یک نفر هست که به محض ورود خوردن را شروع میکند پس در نظر داشته باشید که مقداری غذاهای سالم یا ساندویچ های انگشتی داشته باشید تا همه ی مهمان ها را خوشحال کنید.

7. بازی و سرگرمی را فراموش نکنید:

تولد بچه ها احتیاج به کمی هیجان و سرگرمی دارد. در این کار زیاده روی نکنید ولی حداقل یک یا دو بازی،چند سرگرمی و یک لیست موسیقی خوب رمز موفقیت شماست. بازی و سرگرمی مقداری از فشار و استرس را کم میکند و به شما اجازه می دهد که همراه با مهمانان خود اوقات خوبی داشته باشید.

 

8. نوشیدنی تهیه کنید:

اگر جشن تولد خود را داخل خانه ای با فرش سفید برگزار میکنید از آبمیوه های پاکتی و یا داخل قوطی استفاده کنید تا روی فرشتان نریزد وشربت آلبالو یا آب پرتغال را برای یک مهمانی خارج از خانه تدارک ببینید و برعکس، اگر توی حیاط یا جایی خارج از منزلتان تولد میگیرید در انتخاب نوشیدنی ها خلاق تر باشید و آنها را در لیوان های زیبا و متنوع سرو کنید. اگر شما یک مهمانی دو ساعته بگزار میکنید برای هر مهمان 4 لیوان نوشیدنی در نظر بگیرید.

 

9. زمان بندی قابل تغییر داشته باشید:

یک برنامه ریزی بدون انعطاف باعث داشتن یک میزبان پر استرس و کلی مهمان خسته میشود. به جای برنامه ریزی مو به مو و دقیق کمی انعطاف به زمان بندیتان اضافه کنید. چند بازی یا سرگرمی اضافه در ذهن خود داشته باشید تا در صورت خالی بودن وقت از آنها استفاده کنید.

 

در شروع مهمانی مهمانان خود را به محل تولد هدایت کنید و نیم ساعت وقت استراحت به انها بدهید تا اگر عده ای دیرتر به مهمانی آمدند احساس نکنند که از چیزی جا مانده اند.بعد غذاهای سبک خود را سرو کنید و بازی هایی را که در نظر گرفته اید انجام دهید و در نهایت کیک را بیاورید و کادو ها را باز کنید و نیم ساعت وقت استراحت بدهید تا بچه ها بازی کنند وتمام شیرینی های را که خورده اند بسوزانند.

منبع: نی نی بان

افراد سمی برای زندگی مشترک چه کسانی هستند؟

 افراد سمی برای زندگی مشترک چه کسانی هستند؟

افراد سمی برای زندگی مشترک چه کسانی هستند؟
 
ایسنا/همدان یک دکتری روانشناس در همدان گفت: برخی از افراد برای ازدواج و زندگی مشترک سمی هستند و در صورت انتخاب کردن چنین افرادی ، زندگی مشترک با مشکلات و تعارضات بسیاری همراه خواهد شد.
 
دکتر یاسر عزیزی ‌سعید در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه هیچ فردی کامل نیست و همه افراد دارای ویژگی‌ها و رفتارهای نادرستی هستند، تصریح کرد: نمی‌توانیم این افراد را دلیل نابودی زندگی مشترک لحاظ کنیم اما برخی از رفتارها هستند که می‌تواند زندگی عاطفی و ازدواج را با خطرات و گرفتاری‌هایی مواجه کند.
 
وی افزود: افرادی که دارای انواع مختلف اختلالات شخصیتی هستند به‌هیچ عنوان برای زندگی مشترک توصیه نمی‌شوند، اینگونه افراد به معنای واقعی کلمه زندگی رابرای همسر خود تلخ خواهند کرد.
 
وی با اشاره‌ای به اعتیاد نیز گفت: اعتیاد یکی دیگر از انواع اختلالات است و هرگونه وابستگی شدید و افراطی فرد به هرعاملی که باعث شود شخص بدون آن مورد آشفته شود، این اعتیاد می‌تواند در هر زمینه‌ای شود و فرد را معتاد به خود کند که از این قبیل اعتیادها می‌توان به اعتیاد انواع مواد مخدرو مشروبات الکلی،بازی‌های اینترنتی،فیلم های پورن و... می‌توان اشاره کرد.
مهم‌ترین معیارهای یک ازدواج موفق چیست؟
عزیزی سعید یکی از اصلی ترین معیار های ازدواج را جذابیت ظاهری دانست و اظهار کرد:تا این مورد وجود نداشته باشد حتی اگر بقیه مواردهم حاضر است پس ازمدتی فرد دچار دل زدگی می شود در واقع این مورد همانی است که طرف میگوید "به دلم نشست" به دل نشستن در هرفرد فرق میکند وممکن است فرد الف از نظر من زیبا است اما از نظر شما نه .
 
این روانشناس در ادامه یاد آور شد: این مورد به گونه‌ای نیست که با گذر زمان حل شود، درست است که زیبایی بعداز مدتی معمولی می‌شود اما نازیبایی و به دل ننشستن هیچ‌گاه عادی نخواهد شد و چه بسا فکر مشغولی‌هایی برای فرد و مقایسه همسرش با دیگران در ذهنش ایجاد کند و در نهایت این روند منجر به دلسردی از همسر می‌شود.
 
عزیزی سعید دیگر معیار ازدواج را تناسب داشتن و نزدیک بودن به لحاظ خانوادگی،فرهنگی و جهان بینی برشمرد و گفت: این موارد تاثیر زیادی در ایجاد آرامش در زندگی مشترک دارد و این تفکر که من با خود فرد ازدواج می‌کنم به این معنی است که خودش برایم مهم است نه خانواده‌اش، دیدگاه اشتباهی است، زیرا در طول زندگی ناگزیر ارتباطاتی با خانواده فرد وجود دارد و هرچند این رابطه تنگاتنگ هم نباشد اما در زندگی زوجین اثر گذار خواهد بود.
 
وی از نزدیک بودن شرایط ودیدگاه‌های اقتصادی دختر و پسر بیان کرد: هنگامی که زوجین از نظر شرایط مالی به یکدیگر نزدیکتر شوند و از نظر دیدگاهی که نسبت به خرج کردن درآمد و حتی نحوه ایجاد درآمد و به نوعی نظرشان نسبت به دخل وخرج یکسان و یا نزدیک به هم شود تنش کمتری را در زندگی مشترک تجربه خواهند کرد.
 
این روانشناسی با اشاره به نزدیک بودن خلق وخوی و ارتباط با اطرافیان ،افزود: هر چه تفاهم بیشتری در میزان ارتباط و معاشرت با خانواده و دوستان بین زوجین ایجاد شود خشنودتر خواهند بود.
وی افراد را از نظر تیپ شخصیتی به برونگرا و میان گرا و درونگرا تقسیم و اظهار کرد: افراد برونگرا تمایل زیادی به رفت وآمد دارند و در ارتباطات باهیجان و گرم هستند، حال تصور کنید فردی برونگرا با شخصی که درونگراست ازدواج کند، فرد درونگرا که در خانه ماندن را به بودن در جمع ترجیح می دهد و زودتر از زوج برونگرایش خسته می‌شود چون به هیجانات کمتری برای برانگیخته شدن نیاز دارد.
 
عزیزی سعید در ادامه گفت: گذشته از اختلاف نظراتی که این دو فرد برای برقراری ارتباط با دیگران دارند،در رابطه با خودشان نیز دچار مشکلاتی می‌شوند و هرچه این دو نفر در دو طرف پیوستار درونگرایی و برونگرایی باشند به همان میزان دنیای متفاوتی را تجربه می‌کنند و ازهم دورتر می‌شوند.
 
وی در پایان به آخرین معیار ازدواج یعنی داشتن موضوعات مشترک پرداخت و تصریح کرد: هر چه موارد مشترک بیشتر شود در نتیجه بهتر می‌توان با یکدیگر صحبت کرد و همکلام وهمراه شد در نتیجه صمیمیت عاطفی را به دنبال خواهد داشت‌ که این موارد مشترک می‌تواند علاقه مندی‌های مذهبی،سیاسی،ورزشی،و... شود.
صفحه قبل 1 ... 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 صفحه بعد