x تبلیغات
onlinetabliq

کلاهبرداری در اینستاگرام با روشی که به عقل جن هم نمی‌رسد!

 

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ: یک کلاهبردار اینستاگرامی که تحت عنوان قالیشویی اقدام به کلاهبرداری بیش از هشت میلیارد ریال از مردم کرده بود شناسایی و دستگیری شد.   متهم با راه‌اندازی یک صفحه اینستاگرامی و تبلیغات این صفحه به بهانه شستشوی فرش با قیمت بسیار مناسب مراجعه‌کنندگان را با ترفند رزرو ترغیب به پرداخت […]

مقالات دیگر:قالیشویی در پونک

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ: یک کلاهبردار اینستاگرامی که تحت عنوان قالیشویی اقدام به کلاهبرداری بیش از هشت میلیارد ریال از مردم کرده بود شناسایی و دستگیری شد.

متهم با راه‌اندازی یک صفحه اینستاگرامی و تبلیغات این صفحه به بهانه شستشوی فرش با قیمت بسیار مناسب مراجعه‌کنندگان را با ترفند رزرو ترغیب به پرداخت بیعانه می‌کرد و پس از واریز وجه دیگر پاسخگوی تلفن آن‌ها نبود.

فریب ظاهر زیبا و پر رنگ و لعاب صفحات اینستاگرامی را نخورید و قبل از دریافت کالا و یا گرفتن خدمات وجهی را به عنوان تسویه و یا  بیعانه پرداخت ننمایید.

با بهترین قالیشویی جنوب تهران؛ تمام اتوماتیک در خدمت شما هستیم، تمیزی قالی‌های شما به یک تجربه دلنشین تبدیل می‌شود.

خشم را نمی‌توان از زندگی حذف کرد ولی می‌توان کنترل کرد

ایسنا/ایلام روانشناس و عضو هیئت علمی دانشگاه ایلام گفت: افرادی که خشم خود را فرو می‌خورند و به دل می‌ریزند نگاه خصمانه‌ای به دنیا پیدا می‌کنند، در حالی که نمی توان خشم را از زندگی حذف کرد ولی می توان آن را کنترل کرد.

دکتر «سارا آزادی» در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: خشم مانند غم، ترس، لذت و... یک احساس است، احساس طبیعی که همه انسان‌ها آن را تجربه می کنند.

 این روانشناس ادامه داد: از کودکی به ما یاد داده‌اند که عصبانی نشوید، عصبانی شدن کار خوبی نیست، اما باید بدانیم که حق مسلم هر انسانی است که شاد باشد، عصبانی شود، بترسد و یا دچار غم شود.

 آزادی گفت: هیجانات موجب آمادگی فرد برای عمل و رفتار می شود. هیجانات کارکرد اطلاع رسانی دارند. بنابراین در برخی از شرایط خشمگین شدن ضروری است برای مثال سربازانی که در جبهه جنگ می‌جنگند در بسیاری از موارد با کمک احساس خشم به دشمن حمله می‌کنند و یا از خودشان دفاع می‌کنند.

 وی با اشاره به اینکه در دنیای نوین دیگر کمتر به این هیجان نیاز داریم، افزود: استفاده زیاد از خشم هم برای جسم و هم برای روان خطرساز است، احساس خشم یک احساس طبیعی است، همانگونه که سیل یک پدیده طبیعی است، ما یاد گرفتیم که در مسیر سیل سد بزنیم و از انرژی آن در تولید برق، آب آشامیدنی و آبیاری و ... استفاده کنیم، بنابراین اگر ما یاد نگیریم که چگونه خشم خود را کنترل کنیم، خشم، کنترل ما را به دست می‌گیرد.

یک روانشناس کودک و نوجوان کیفیت بالا باید با دانش و آگاهی کامل از بیماریهای کودکان آشنا باشد و همچنین بتواند اطلاعات مراجعین را با محرمیت و احترام به اسرار حفظ کند.

مطالب بیشتر: روانشناس در سعادت آباد

روانشناس تاکید کرد: پرخاشگری با خشم فرق دارد، خشم یک احساس است اما پرخاشگری رفتار است، خصومت یک نگرش است و معمولا افرادی که خشم خود را فرو می‌خورند و به دل می‌ریزند نگاه خصمانه‌ای به دنیا پیدا می کنند.

 عضو هیئت علمی دانشگاه ایلام گفت: احتمالا متوجه شده‌اید که در اکثر موارد رفتار فرد عصبانی، ناسازگارانه بوده است، نمی‌توان خشم و عصبانیت را از زندگی حذف کرد ولی می‌توان آن را کنترل کرد شاید بتوان گفت که ما حق داریم گاهی عصبانی شویم ولی حق نداریم رفتارهای پرخاشگرانه داشته باشیم.

آزادی تصریح کرد: خشم از سه مرحله تشکیل می‌شود، به عبارتی هیچکس ناگهانی و یکباره جوش نمی‌آورد بلکه قبل از عصبانیت شدید و جوش آوردن از مراحلی عبور می‌کند این مراحل عبارتند از، مرحله پیش از خشم، که در آن اتفاقی که روی می‌دهد و بیرونی است مانند دیر کردن همسر، بد قولی یک دوست، یا کسی که به شما توهین می کند، وقتی کسی رفتار بدی در حق شما انجام می دهد بهدنبال این اتفاق، فکرهای منفی به ذهنتان می‌آید.

این روانشناس در خصوص  مرحله خشم نیز گفت: این مرحله همراه با نشانه‌های برانگیختگی بدنی است، احساس داغ شدن، تپش قلب، نفس‌های سریع و کوتاه، سرخی صورت، لرزش دست‌ها، احساس بیقراری، از جمله این نشانه‌ها است. در این حالت فرد دیگر نمی‌تواند یکجا بند شوید. به هر حال اتفاقی افتاده که شما از حالت آرامش خارج شده و دچار ناراحتی و تنش می‌شوید.

وی در خصوص مرحله پس از خشم نیز گفت: مرحله‌ای است که شما خشم خود را به روشی خالی کرده‌اید و اکنون عصبانی و خشمگین نیستید و سبک شده‌اید، اما احساس دیگری مانند احساس خجالت، شرم، پشیمانی و ترس دارید.

این روان‌شناس در خصوص مدیریت خشم نیز گفت: آرام کردن بدن، تنفس عمیق، ریلکسیشن، آرام کردن ذهن، توقف افکار، تغییر کانون توجه، خودگویی‌های مثبت، حل مساله، ایجاد تغییر در محیط، ابراز خشم به صورت سازگارانه، صحبت کردن در مورد خشم، نقاشی و یا خلق اثر هنری، نوشتن وقایع روزانه و احساسات و تکنیک صندلی خالی از جمله راه‌های مدیریت خشم هستند.

 وی در پایان گفت: درصورتی که عصبانیت‌ها مزمن باشد و خشم به صورت مکرر بروز پیدا کند و خشونت‌ها فیزیکی باشد، این افراد حتما نیاز به کمک متخصص دارند.

در مرکز مشاوره مرزداران؛ دکتر سهیلا منعم، روانشناس کودک با تمرکز بر بزرگترین چالش‌های دوران کودکی، به ایجاد ارتباط خوب با کودکان می‌پردازد. با تجربه و تخصص در زمینه روان‌شناسی کودکان، دکتر منعم به فهم عمیقی از نیازها و مشکلات این گروه از جمعیت می‌پردازد. ایشان با بهره‌گیری از روش‌های نوین و کاربردی، کودکان را در مسیر رشد و توسعه روحی-اجتماعی قرار می‌دهند و والدین را به عنوان همکاران ارزشمند در این مسیر توسعه کودکان همراهی می‌نمایند. این مرکز مشاوره تعهد دارد تا با ارائه خدمات با کیفیت و نظارت مستمر، به بهبود کیفیت زندگی کودکان و خانواده‌ها کمک کند و محیطی امن و پشتیبانی برای رشد سالم نسل جوان فراهم آورد.

مقالات دیگر: روانشناس در مرزداران 

باید و نبایدهای حریم شخصی در زندگی متأهلی

 

حوزه/ روانشناس خانواده با اشاره به لزوم حریم شخصی در زندگی متأهلی گفت: ازدواج هم پوشی کامل افراد نیست بلکه اشتراک است و در فضای فردی حتما حریم شخصی وجود دارد اما حریم شخصی نباید به فضای اشتراکی آسیب بزند.

آرزو شیروانیان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در رابطه با حریم شخصی در زندگی متاهلی عنوان کرد: در زندگی متاهلی هم حریم شخصی وجود دارد و مرز این حریم آنجایی هست که تصمیم گیری های فرد آسیبی به فضای اشتراکی با دیگری نزند و از فضای اشتراکی، سرمایه گذاری برای حفظ این حریم نکند.

وی ادامه داد: در دوران مجردی تصمیم گیری ها در نوع ارتباط، زمانی که برای افراد گذاشته می‌شود و... با خود فرد است ولی در زمان متأهلی، مراقبت از فضای اشتراکی باید اولویت باشد.

مقالات بیشتر:روانشناس در دولت آباد

این مشاوره خانواده اضافه کرد: در زندگی متاهلی به طور کلی افراد مرز نقش های به عهده گرفته خود را باید دقیقا در جایی که آن نقش‌ها اشتراک پیدا می‌کنند مشخص کنند.

وی اظهار کرد: حریم شخصی افراد می‌تونه شامل مسائل، خانواده اولیه، دوستان افراد، مسائل شغلی و...باشد و اگر در امور دیگری هم توافق کنند می‌تواند جز حریم شخصی باشد.

شیروانیان تأکید کرد: تلفن حریم شخصی فرد هست ولی تاکید به نداشتن رمز موبایل، تاکید به در دسترس نبود موبایل فرد برای دیگری، تاکید به سایلنت بودن و یا حالت پرواز بودن دائمی و.... موجب آزار دیگری و ایجاد افکار منفی برای او می‌شود و ما مسئول حفظ سلامت فکر دیگری هستیم به این معنا که رفتاری نداشته باشیم که فکر سالم دیگری آسیب ببیند.

وی اضافه کرد: شغل و میزان درآمد حریم شخصی است ولی می‌توان در مورد فضای کاری، نوع شغل و مانند آن صحبت کرد و اگر دیگری ثابت کند رزومه مناسبی برای کسب درآمد و مناسب بودن مسیر درآمد دارد در صورت عدم ایجاد چالش می‌تواند بیان کند شغل من حریم شخصی من است.

این روانشناس خانواده با اشاره به لزوم حریم شخصی در زندگی متأهلی یادآور شد: ازدواج هم پوشی کامل افراد نیست بلکه اشتراک است و در فضای فردی حتما حریم شخصی وجود دارد اما حریم شخصی نباید به فضای اشتراکی آسیب بزند.

مقالات دیگر: دکتر روانشناس در شهرری

توضیح مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان مرکزی درخصوص یک واگذاری

 توضیح مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان مرکزی درخصوص یک واگذاری

ایسنا/مرکزی مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین المللی استان مرکزی گفت: واگذاری سالن نمایشگاه بین المللی اراک به یک گروه صنعتی در چارچوب تشریفات اداری و قانونی صورت گرفته است.
 
مهدی رمضانی، ۲۱ اسفند در نشستی خبری، در رابطه با اعتراض صنف فروشندگان لوازم خانگی اراک پیرامون واگذاری ۵ ساله یک سالن نمایشگاه اراک به یک گروه صنعتی لوازم خانگی اظهار کرد: ما حدود ۶۲۰۰ بنگاه اقتصادی دارای جواز کسب در اراک داریم ولی در برگزاری نمایشگاه‌های لوازم خانگی در سال جاری با ما همکاری نداشتند و شرکت نکردند.
 
وی با بیان اینکه این واگذاری علاوه بر ایجاد اشتغال بالغ بر ۱۰۰ نفر، در حوزه تنوع محصولات و تنظیم بازار نیز می‌تواند موثر باشد گفت: محصولات این گروه صنعتی از تولیدات بومی مملکت خودمان است و وظیفه ماست که از تولید ملی حمایت کنیم.
 
رمضانی افزود: اینکه سالن نمایشگاه به این گروه واگذار شد به این دلیل بود که در پروژه‌های سرمایه گذاری ما مشارکت داشته باشند و کلیه فرآیندهای واگذاری در چارچوب تشریفات قانونی و اداری بوده است.
 
وی با بیان اینکه ۱۰۰ نیروی بومی از شهر اراک در  نمایشگاه این شرکت اشتغال پیدا کرده‌اند تصریح کرد: در شهری دیگر که تقریبا از لحاظ وسعت در حدود اراک است بالغ بر ۶ شهر لوازم خانگی وجود دارد و کسی انتقاد نمی‌کند و فقط در اراک است که چنین موضوعاتی پیش می‌آید.
 
رمضانی اضافه کرد: حدود ۲۴ سال از عمر نمایشگاه بین المللی اراک می‌گذرد و در طول این سالها بیش از ۱۲۰ نمایشگاه با عناوین مختلف به صورت پیوسته برگزار کردیم.
 
وی با بیان اینکه تعداد نمایشگاه‌های برگزار شده در سال جاری نسبت به دو سال قبل ۲۲۸ درصد رشد داشته است افزود: در سال ۱۴۰۰ هفت عنوان نمایشگاه، در سال ۱۴۰۱ بیست عنوان نمایشگاه و در سال جاری ۳۰ عنوان نمایشگاه برگزار شده است. سال آینده نیز بنا داریم حدود ۴۰ تا ۵۰ عنوان نمایشگاه برگزار کنیم.
 
وی با اشاره به عناوین نمایشگاه‌های برگزار شده در سال جاری تصریح کرد: نمایشگاه‌های سوغات محلی، گل و گیاه و فضای سبز، صنعت و معدن، کشاورزی و ماشین آلات وابسته، کسب و کار، خانه مدرن، دام و طیور و آبزیان، فرش دستبافت، خودرو، صنعت ساختمان، لباس و پوشاک، مبلمان، شیرینی و شکلات، یلدا و اقتصاد مقاومتی از جمله نمایشگاه‌های سال جاری بوده است.
 
رمضانی با بیان اینکه در سال جاری هفت عنوان مراسم و جشن در مجموع ۴۵ روز برگزار شده است، با اشاره به تجهیز و بهسازی سالن‌ها و محوطه نمایشگاه در سال جاری اظهار کرد: در طول برگزاری تعدادی از نمایشگاه‌ها، از سفرا و هیات های تجاری و اقتصادی کشورهای دیگر دعوت به عمل آمد و به نحو احسن میزبانی شدند.
 
مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین المللی استان مرکزی افزود: در هر عنوان نمایشگاه به صورت میانگین ۲۰۰ غرفه وجود دارد و حدود هزار نفر مستقیما در طول برگزاری هر نمایشگاه مشغول به کار هستند.
 
وی با اشاره به برنامه‌های توسعه نمایشگاه گفت: ما تمام بدهی‌های خود در سال‌های گذشته را پرداخت کردیم و می‌خواهیم بعد از ۲۴ سال به سهامداران خود سهام پرداخت کنیم. همچنین بنا داریم یک هتل برای اسکان غرفه داران خارج از استان احداث کنیم.
 

آماده سازی منطقه آزاد انزلی با ۸۰ برنامه اجرایی جهت استقبال از گردشگران نوروزی

 مدیر پشتیبانی و تشریفات منطقه آزاد انزلی:

آماده سازی منطقه آزاد انزلی با ۸۰ برنامه اجرایی جهت استقبال از گردشگران نوروزی
مدیر پشتیبانی و تشریفات منطقه آزاد انزلی اظهار داشت: مهمترین راهبرد آماده نمودن فضای محیطی، مکانی و امکاناتی جهت فرآهم ساختن شرایط مناسب برای گردشگران ورودی نوروزی رمضان سال ۱۴۰۳ است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، سلمان غنوی مدیر پشتیبانی و تشریفات سازمان منطقه آزاد انزلی با بیان اینکه پیرو برگزاری جلسات ستاد سفر و با دستور رییس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان بهسازی و نوسازی زیرساخت‌های خدماتی این منطقه در قالب ۸۰ برنامه کاری در دستور کار بخش‌های مختلف اجرایی سازمان و اعضای ستاد خدمات سفر قرار گرفت؛ اظهار داشت: مهمترین راهبرد آماده نمودن فضای محیطی، مکانی و امکاناتی جهت فرآهم ساختن شرایط مناسب برای گردشگران ورودی نوروزی رمضان سال ۱۴۰۳ است.

وی با بیان اینکه بهسازی بخش‌هایی همچون بلوار ساحلی، جداول معابر، ترمیم آلاچیق‌های فاز تجارت و گردشگری صورت گرفته، افزود: ترمیم و رفع مشکلات روشنایی معابر و بازسازی امکانات و مبلمان شهری موجود در بوستان‌های منطقه و گل آرایی و بهبود فضای سبز از دیگر اقدامات انجام شده می‌باشد.

مدیر پشتیبانی سازمان منطقه آزاد انزلی با اشاره به استقبال رو به گسترش گردشگران که با خودرو سواری جهت بهره برداری از امکانات و برنامه‌های این ایام، نخستین منطقه آزاد شمال کشور را انتخاب می‌کنند از افتتاح سومین درب ورودی-خروجی فاز تجارت و گردشگری منطقه خبر داد و گفت: علاوه براین فضای پارکینگ‌های منطقه به ۱۵ هزار خودرو در قالب شش پارکینگ گسترش یافته و هماهنگی‌های لازم جهت مدیریت مسیرهای تردد در محدوده فاز تجارت و گردشگری ایجاد شده است.

وی تأمین شاخص‌های امنیتی مسافران را از اولویت‌های کاری سازمان منطقه آزاد انزلی اعلام و گفت با هماهنگی نیروی انتظامی، پلیس راه، پلیس راهور و دریابانی استان؛ نیروهای خدوم انتظامی همراه با همیاران پلیس در نوروز در این منطقه به صورت تمام وقت مستقر خواهند بود.

غنوی از حضور تمام وقت خودروهای امدادی با همکاری هلال احمر و مرکز آتش نشانی منطقه در ایام تعطیلات نوروزی بهمراه راه اندازی غرفه سلامت برای حفظ امنیت و ایمنی گردشگران خبر داد و افزود: در راستای پیش بینی نیازهای جاری گردشگران نوروز رمضانی پیش روی، امکاناتی مانند حضور پمپ بنزین‌های سیار در مسیرهای منتهی به فاز تجارت و گردشگری، خدمات‌رسانی بیش از پیش گمرک به فعالین اقتصادی، حضور فعال شبکه بانکی در ایام تعطیلات و خدمات‌رسانی به گردشگران و استقرار شعب بانک سیار بهمراه تقویت آنتن دهی شبکه تلفن همراه را شاهد خواهیم بود.

وی با اشاره به مهیا نمودن شرایط میزبانی از مهمانان روزه دار منطقه آزاد انزلی در تعطیلات نوروزی در مساجد سطح منطقه، از آماده‌سازی نمازخانه ساحلی و نمازخانه‌های مجتمع‌های تجاری و برپایی موکب‌های رمضانی در ساعات افطاری خبر داد و افزود: در راستای اجرای موازین حجاب و عفاف، گروه‌های مردم نهاد در این حوزه مشغول به همکاری خواهند بود.

مقالات دیگر: ظروف کرایه شریعتی

مردمی‌بودن به معنای حضور در میدان برای رفع مشکلات مردم است

 مدیرکل تشریفات دفتر مقام معظم رهبری:

مردمی‌بودن به معنای حضور در میدان برای رفع مشکلات مردم است
بوشهر- مدیرکل تشریفات دفتر مقام معظم رهبری گفت: مردمی بودن به معنای حضور در میدان برای رفع مشکلات مردم است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید مظاهر حسینی عصر جمعه در آئین اختتامیه نخستین رویداد «مردمی شو» رویداد رقابتی پیشرفت و حل مسئله استان بوشهر اظهار کرد: مردمی بودن از ویژگی‌های مهم انبیای الهی است.

مدیرکل تشریفات دفتر مقام معظم رهبری اضافه کرد: هیچ تهدید و تطمیعی باعث نشد انبیا خود را از مردم جدا کنند و نه تنها در آنها اثر نداشت بلکه افتخار می‌کردند که در کنار مردم باشند.

وی افزود: طبق درس‌های از زندگی ائمه و تجربه انقلاب اسلامی ایران هرچه که کارهای خود را به صورت عمومی و مردمی انجام دهیم غالباً کار با توفیق و سرعت فراوانی همراه خواهد بود اما مردمی بودن آداب و فرایندی دارد که اگر غیر آن عمل کنیم صرفاً شعار مردمی بودن داده ایم و از مردم حمایتی نخواهیم کرد.

حسینی ادامه داد: یکی از آداب مردمی بودن طبق رویه سردار شهید سلیمانی این است که عملاً وارد عرصه بشویم و به جای حرف و شعار دادن در میدان عمل کنیم.

نماینده دفتر مقام معظم رهبری تاکید کرد: شهید سلیمانی به فکر فرصت‌ها نبود بلکه به فکر تهدیدها بود و تهدیدها را به فرصت تبدیل می‌کرد.

وی ادامه داد: اگر مسئله هست حتماً راه حل هم وجود دارد و ما خلیفه خدا در زمین هستیم و اگر بخواهیم می‌شود همانطور که حاج قاسم سلیمانی تنها با ۵۰ نفر نیرو کردستان عراق را پاکسازی کرد.
آئین اختتامیه نخستین رویداد «مردمی شو» رویداد رقابتی پیشرفت و حل مسئله استان بوشهر با حضور گروه‌های جهادی از سراسر استان در بندر شیرینو بوشهر برگزار شد.

در پایان این رویداد از گروه‌های برگزیده تجلیل شد که شامل گروه‌های زیر است.

گروه اول: گروه ریحانة الحسین از دشتستان به سرپرستی ایرج زاده

گروه دوم: گروه شهید دانشگر از کنگان به سرپرستی اسماعیل آبدانی

گروه سوم: گروه شهید محمد خواجه از دشتی به سرپرستی سیده معصومه حسینی مفرد

مقالات مرتبط: تشریفات ترحیم تهران

جمشید عندلیبی نوازنده پیشگام نی درگذشت

 بر اثر ایست قلبی؛

جمشید عندلیبی نوازنده پیشگام نی درگذشت

به گزارش خبرنگار مهر، جمشید عندلیبی نوازنده پیشگام عرصه نی نوازی روز پانزدهم اسفند ماه در سن ۶۶ سالگی براثر ایست قلبی دار فانی را وداع گفت.

 

سید عباس سجادی پژوهشگر موسیقی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر این خبر را تایید کرد.

 

مرحوم جمشید عندلیبی از جمله نوازندگان شناخته شده عرصه نی نوازی بود که نواختن ساز نی را ابتدا بدون استاد فرا گرفت و سپس با حضور در دانشگاه تهران و آشنایی با حسین عمومی به ادامه فراگیری تکنیک های این ساز پرداخت. وی ردیف موسیقی ایرانی را نزد هنرمندانی چون نصرالله ناصح پور ، نورعلی برومند و محمدرضا لطفی فرا گرفت و در سال ۱۳۶۰ بود که برای تکمیل تکنیک های پیشرفته نوازندگی نی به نزد حسن کسایی در اصفهان رفت.

 

این هنرمند فقید موسیقی ایرانی در طول زندگی خود علاوه برتولید چندین اثر موسیقایی در پروژه هایی چون «بیداد»، «نوا»، «دستان»، «دود عود»، «آسمان عشق»، «یاد ایام»، «رسوای دل»، «پیام نسیم»، «دل مجنون»، «سروچمان» همکاری داشته است. وی علاوه بر نوازندگی در کار آهنگسازی نیز فعال بود و آلبوم‌های «میهمان تو»، «پاییز نیزار» و «مونس جان» از جمله فعالیت‌های او در زمینه آهنگسازی است.

 

عندلیبی همچنین قطعات ابوالحسن صبا را با نی و به صورت ردیف آموزشی تنظیم و نواخته‌است. این در حالی است که تک نوازی نی پروژه ماندگار «نی نوا» اثر حسین علیزاده هم به عهده مرحوم عندلیبی بوده که بسیاری از مخاطبان موسیقی این هنرمند را با چنین اثر معتبری می شناسند.

 

موسیقی «نی نوا» از جمله ملودی‌های معتبر و ارزشمند تاریخ موسیقی ایران زمین است که به واسطه حضور هنرمندانی چون حسین علیزاده با خلاقیت و استادی منحصر به فرد و جمشید عندلیبی با تک نوازی سحرانگیزی که در حوزه نی نوازی انجام داده و همچنین جمعی دیگر از نوازندگان شاخص موسیقی کشورمان توانست جایگاه رفیعی میان مخاطبان پیدا کند.

 

خبرگزاری مهر درگذشت این هنرمند را به خانواده وی و جامعه هنری تسلیت می‌گوید.

 

کد خبر 6046978

 

مقالات مرتبط: تشریفات ترحیم غرب تهران

ثبت ۱۲ هزار طلاق با عمر رابطه کمتر از یک سال/ مهم‌ترین دلایل طلاق در ایران چیست؟

 

سال گذشته، 524 هزار ازدواج در کشور ثبت شد. از سوی دیگر بیش از 204 هزار طلاق هم به ثبت رسید. روندی که کارشناسان می‌گویند می‌تواند بر ساختار جمعیتی ایران و پیری جمعیت اثرگذار باشد.

ثبت ۱۲ هزار طلاق با عمر رابطه کمتر از یک سال/ مهم‌ترین دلایل طلاق در ایران چیست؟

بررسی داده‌های مرکز آمار ایران نشان می‌دهد که سال گذشته 204 هزار و 304 طلاق در کشور به ثبت رسید. از این میان، حدود 12 هزار طلاق، عمر رابطه کمتر از یک سال و بیش از 53 هزار مورد هم عمر رابطه یک تا پنج ساله داشتند.

به گزارش تجارت‌نیوز، همزمان با کاهش آمار ازدواج در کشور، تعداد طلاق‌های ثبت‌شده طی یک دهه اخیر نیز روند صعودی داشت. بررسی داده‌های رسمی از جمله مرکز آمار ایران و ثبت احوال نشان می‌دهد که نسبت ازدواج و طلاق در کشور در حال کاهش است؛ تا جایی‌که از هر سه ازدواج یک مورد طلاق هم در دفاتر رسمی ثبت می‌شود.

مطالب مرتبط:دفتر ازدواج غرب تهران

سال گذشته، 524 هزار ازدواج در کشور ثبت شد. از سوی دیگر بیش از 204 هزار طلاق هم به ثبت رسید. روندی که کارشناسان می‌گویند می‌تواند بر ساختار جمعیتی ایران و پیری جمعیت اثرگذار باشد.

نکته مهم دیگری که در آمارها به چشم می‌خورد، عمر روابط رسمی است. روابطی که بسیاری از آنها بعد از چند ماه به طلاق ختم می‌شود و بسیاری دیگر بعد از 30 سال یا بیشتر از آن.

مرکز آمار ایران در گزارشی که به تازگی منتشر کرده است، از وضعیت طلاق در کشور هم داده‌هایی ارائه داد. این داده‌ها نشان می‌دهد که در سال گذشته، 11 هزار و 976 طلاق ثبت شد که طول مدت ازدواج آنها کمتر از یک سال بود. به عبارتی ازدواج‌هایی که پس از چند ماه به طلاق ختم شد.

سال 1400 حدود 572 هزار ازدواج در کشور ثبت شد. بر این اساس حدود 2 درصد از این ازدواج‌ها به طلاق کشیده شد. اما بیشترین طلاق‌ها مربوط به کدام خانواده‌هاست.

بیشترین طلاق‌ها مربوط به چه روابطی است؟

آنطور که داده‌های رسمی نشان می‌دهد، سال گذشته، 53 هزار و 525 طلاق با عمر رابطه یک تا پنج سال ثبت شد. بیشترین طلاق‌ها مربوط به روابط در همین گروه است. یعنی با گذشت یک تا پنج سال از ازدواج، اقدام به طلاق کردند.

به تفکیک طلاق‌های ثبت‌شده را می‌توان اینطور دسته‌بندی کرد. سال گذشته، آمار طلاق‌هایی با طول مدت ازدواج 5 تا 10 سال، 45 هزار و 554 مورد بود. همچنین، طلاق‌هایی با عمر رابطه 10 تا 15 سال هم 35 هزار و 903 مورد گزارش شد.

آمار طلاق بعد از 2 دهه زندگی مشترک

برای روابط با عمر 15 تا 20 سال هم 25 هزار و 275 مورد طلاق ثبت شد. روابطی که طول مدت ازدواج 20 تا 25 سال داشتند هم 15 هزار و 236 طلاق را به خود اختصاص داده‌اند. تعدادی از ازدواج‌ها هم با گذشت 25 تا 29 سال به طلاق ختم می‌شوند. برای این گروه روابط، سال گذشته، حدود 7 هزار طلاق ثبت شد.

ازدواج‌هایی هم هستند که بیش از 29 سال از عمر آن می‌گذرد، اما با گذشت دو دهه یا بیشتر از آن به طلاق کشیده می‌شود. سال گذشته برای این گروه از روابط، حدود 10 هزار طلاق ثبت شد.

کارشناسان برای فروپاشی روابط رسمی دلایل مختلفی عنوان می‌کنند. برخی می‌گویند ساختار سنتی جامعه ایران در حال تغییر است و فاصله گرفتن افراد از چارچوب‌های سنتی، تصمیم درباره طلاق را برای افراد راحت‌تر کرده است.

پیش از این زنان و مردان با بسیاری از شرایط یکدیگر کنار می‌آمدند، ولو اینکه در آن رابطه، متحمل آسیب‌های زیادی می‌شدند. حالا اما جامعه در حال پذیرش مسئله طلاق است.

برخی هم نقش عوامل اقتصادی را در طلاق پررنگ می‌دانند. روابطی که به علت بیکاری، درآمد کم و مشکلات اقتصادی به بن‌بست کشیده می‌شود. به باور برخی از روانشناسان و مشاوران هم ریشه برخی از طلاق‌ها هم ناشی از شناخت کم، عدم همراهی زوجین و گذر سریع از روابط است.

پیش از این، علی فتحی آشتیانی، رئیس سازمان روانشناسی کشور در همایش سلامت روان، مهم‌ترین دلایل طلاق در ایران را بررسی کرد. به گزارش «تجارت‌نیوز»، سال 1400 مطالعه‌ای درباره 20 مورد از مهم‌ترین عوامل طلاق طی یک دهه گذشته انجام شد.

فتحی آشتیانی درباره نتایج این مطالعه گفت: «20 موردی که در این مطالعه آمده، عبارت است از بیکاری مرد، عدم تفاهم اخلاقی، ناباروری، تفاوت‌های فرهنگی و اعتقادی، دخالت اطرافیان، بیماری‌های روانی، اعتیاد به مواد و الکل، مشکلات مالی و درآمد ناکافی، ازدواج تحمیلی و اجباری، عدم رضایت جنسی، خشونت خانگی، بی‌علاقگی به همسر، خیانت، ازدواج مجدد، بیماری‌های جسمی، مشکلات حقوقی و قضایی، عدم اعتماد به یکدیگر و فساد خلاقی.»

در همین حال، برخی از جمعیت‌شناسان نسبت به پیری جمعیت ایران تا 30 دیگر هشدار می‌دهند. روند کاهشی ازدواج و افزایشی طلاق به معنای فرزندآوری کمتر در کشور و در نهایت منجر به نسبت بالای تعداد سالمندان به جمعیت جوان و کودک کشور می‌شود. شکل‌گیری بحران سالمندی در ایران خود می‌تواند منجر به شکل‌گیری چالش‌هایی برای تامین اجتماعی، سیستم بهداشت و درمان و بازار کار باشد. زنجیره‌ای که به صورت جزئی‌تر حامل مشکلات زیادی برای کشور باشد.

مقالات بیشتر: دفتر ازدواج جنوب تهران

دختر ترامپ، بیل گیتس، ریانا و زاکربرگ در عروسی پسر ثروتمندترین مرد آسیا

 دختر ترامپ، بیل گیتس، ریانا و زاکربرگ در عروسی پسر ثروتمندترین مرد آسیا

این جشن پیش عروسیِ 3 روزه در قصری مجلل در بزرگ ترین باغ انبه آسیا در شهر "جامناگار" (جام نگار) در گجرات هند برگزار می شود. در این مراسم 3 روزه حدود 2500 پرس غذا برای مهمانان سرو می‌شود.
مراسم جشن پیش عروسیِ 3 روزه ثروتمندترین مرد آسیا با حضور چهره های سرشناس بین المللی برگزار می شود.

به گزارش عصرایران به نقل از رویترز، در جشن پیش عروسیِ پسر " موکش آمبانی" سرمایه دار هندی و ثروتمندترین مرد آسیا، چهره هایی چون ایوانکا ترامپ و جارد کوشنر، بیل گیتس، مارک زاکربرگ و ریانا (برای اجرای برنامه) حضور یافته اند.


در عروسی "آنانت آمبانی" پسر " موکش آمبانی" رییس شرکت صنایع " ریلاینس " (بزرگ ترین شرکت خصوصی هند) که با دارا بودن 114 میلیارد دلار، ثروتمندترین مرد آسیایی لقب گرفته، علاوه بر چهره های سرشناسی از جهان بسیاری از ستاره های سینمایی بالیوود هند نیز حضور یافته اند.

شرکت صنایع "ریلاینس" در بخش‌های مختلفی از جمله نفت، گاز، پتروشیمی و منسوجات،مخابرات تا رسانه فعالیت می‌کند.

مراسم عروسی اصلی قرار است در ماه ژوئیه 2024 برگزار شود، اما جشن 3 روزه قبل از عروسی از روزهای بین 4 تا 6 مارس ( دوشنبه تا چهارشنبه) در حال برگزاری است.

این جشن پیش عروسیِ 3 روزه در قصری مجلل در بزرگ ترین باغ انبه آسیا در شهر "جامناگار" (جام نگار) در گجرات هند برگزار می شود. در این مراسم 3 روزه حدود 2500 پرس غذا برای مهمانان سرو می‌شود.

آنانت آمبانی 28 ساله با "رادیکا مرچنت" 29 ساله، دختر رئیس یک شرکت بزرگ داروسازی هند به نام "آنکور هلث‌کر" ازدواج می کند.

عروسی دختر موکش آمبانی نیز که در سال 2018 برگزار شد بسیار مجلل بود و بیش از 100 میلیون دلار هزینه داشت.

در هند سالانه بیش از 75 میلیارد دلار صرف برگزاری جشن های عروسی می شود و برگزاری مراسم عروسی پرزرق و برق به ویژه در بین قشر مرفه هندی چهارمین صنعت بزرگ پردرآمد در این کشور محسوب می شود.

با این حال جمعیتی بیش از 600 میلیون نفر از مردم هند در فقر مطلق به سر می برند و با درآمد بین 1 تا 2 دلار در روز زندگی می کنند.

لینک های مرتبط: ظروف کرایه نیاوران

روایتی از ورود به رشته‌ای ناشناخته تا دانشمند برتر جهان شدن

 روایتی از ورود به رشته‌ای ناشناخته تا دانشمند برتر جهان شدن/ پروفسور نمازی: با وقوع انقلاب، بازگشت و خدمت به کشور را وظیفه دانستم

پروفسور محمد نمازی یکی از این دانشمندان فرهیخته ایرانی است که با تلاش و پشتکار فراوان در لیست نام آوران جهان قرار گرفته و امروزه در زمینه حسابداری دانشمندی شاخص به حساب می آید و معتقد است خواست خدا بوده که در این راه قرار بگیرد.
به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، همواره افراد زیادی وجود دارند که روزانه با اعداد و ارقام زیادی سر و کار دارند و از هنر نظم بخشیدن به ساختار های عددی نامتقارن بهره برده اند. 
 
در میان این افراد؛ اشخاصی همه فن حریف با تمام توان و پشتکار تلاش کرده اند تا سهم خود را هرچه تمام تر در زمینه های مختلف گسترش علم به دنیا عرضه کنند و توانسته اند که سهم درخور توجهی در پیشرفت چشمگیر علم و دانش را از آن خود کنند.
 
یکی از این دانشمندان فرهیخته ایرانی که با تلاش و پشتکار فراوانش در لیست نام آوران جهان قرار گرفته و امروزه در زمینه حسابداری دانشمندی شاخص به حساب می آید؛ پروفسور محمد نمازی است.
 او با دانش و اطلاعات خود توانسته است خدمات بزرگی به دنیای حسابداری ارائه دهد و به همین سبب طرفداران زیادی در سراسر جهان دارد. 
 
امروز افتخار آشنایی با این استاد دانشمند را داشتم و مفتخر بودم تا بیشتر با ایشان و رمز موفقیتشان آشنا شوم. 
 
پس از سلام و احوالپرسی با استاد نمازی و شنیدن صدای گرمشان که بیانگر مهربانیشان بود از ایشان خواستم خودشان را معرفی کنند: صبورانه گفت: محمد نمازی، متولد سال ۱۳۳۳ اهل شیراز هستم و در حال حاضر استاد  تمام حسابداری دانشگاه شیراز و صاحب دو فرزند دختر و پسر می‌باشم که پسرم همکار بنده  و استاد حسابداری دانشگاه شیراز و دخترم  پزشک زنان و زایمان است. 
 
پس از آشنایی از پروفسور خواستم تا مدارک و سوابق تحصیلیشان را شرح دهند. در پاسخ گفت: در دبیرستان رشته ریاضی را در شیراز خواندم، پس از آن در سال ۱۳۵۴ لیسانس بانکداری را از دانشگاه تهران دریافت کردم و پس از آن  عازم آمریکا شدم و  فوق لیسانس mbm  با گرایش مدیریت و حسابداری و پس از آن دکتری حسابداری را  در همانجا دریافت کردم و پس از گذراندن این مراحل در ایالت پنسیلوانیا استاد دانشگاه شدم. 
 
اگر بار دیگر به دنیا بیایم باز هم حسابداری را انتخاب می کنم
 
استاد چی شد که رشته حسابداری را انتخاب کردید؟ نمازی پاسخ داد: به صورت کاملا اتفاقی وارد این رشته و دنیای حسابداری شدم.
 
در سال ۵۰ که من دیپلم ریاضی را گرفته بودم اصلا نمی‌دانستم حسابداری برگ چه درختی است و رشته حسابداری هنوز خیلی شناخته شده و گسترده نشده بود، فقط  دانشگاه تهران این رشته را داشت؛ تا اینکه یکی از دوستان ما که نسبت به این رشته آگاه بود به من این رشته را پیشنهاد داد و گفت حاضری ریسک کنی و در این رشته تحصیل کنی؟
 
تا آن زمان من هیچ شناختی نداشتم نسبت به این رشته که پس از بررسی های مختلف بالاخره ریسک کردم و به این رشته آمدم؛ خدا را شکر پشیمان نیستم و اگر بار دیگر به دنیا بیایم باز هم این رشته را انتخاب و در این مسیر تحصیل می کنم‌. 
 
در معرفی فرزندانتان گفتید که پسرتان همکار شما است آیا اجباری در تحصیل ایشان در این رشته بوده است؟ چه باعث شد که پسرتان نیز وارد این رشته شود؟ پرفسور  پاسخ داد: انتخاب خودش بود که وارد این رشته و حرفه شود.
 
به یاد می‌آورم زمانی که می خواست انتخاب رشته کند به او گفتم که وارد هر رشته ای که علاقه دارد شود چرا که وقتی انتخابی هوشمندانه و از روی علاقه باشد با سختی های آن نیز به راحتی می‌توان کنار آمد و در آن راه موفق شد. بنابراین به پسرم گفتم که دقیق فکر هایش را بکند و خودش از روی علاقه برای آینده اش  انتخاب کند‌.
 
هیچ جا وطن نمی‌شود 
 
از دکتر نظرشان را درباره مهاجرت پرسیدم که پاسخ دادند: از نظر من هر کاری خوبی ها و بدی های خود را دارد. من به فرزندانم نیز  مرتب عرض می کنم  هیچ جا وطن نمی‌شود؛ من این را تجربه  و مدت ها دور از وطن زندگی کردم.
 
رفتن به کشوری دیگر تمام مشکلات را حل نمی‌کند و کار آسانی نیست
 
استاد بعد از گفتن اینکه خودشان نیز زمانی مهاجرت کرده اند اما دلشان در ایران مانده بود ادامه داد: در ایالت پنسیلوانیا استاد دانشگاه بودم اما دلم در ایران بود، انقلاب شده بود و من نیز وظیفه خود دانستم که به ایران بازگردم و به کشور خودخدمت کنم. لذا تصمیم گرفتم علی رغم شرایط خوبی که در آنجا داشتم به کشورم بازگردم و به مردم و کشور خود خدمت کنم، در واقع هدفم از اول رفتن برای تحصیل بود و قصد داشتم بالاخره روزی به ایران بازگردم.
 
خواست خدا بود که در این مسیر قرار بگیرم 
 
شما جزء دانشمندان برتر جهان شده اید دلیل این موفقیت چیست؟ این سوالی است که همیشه در همه همایش ها و دیدار ها از من پرسیده می‌شود؛ حقیقت مسئله  این است که واقعا خواست خدا بود که من وارد رشته ای شدم که هیچ  اطلاعی راجع به آن نداشتم و در این مسیر قرار گرفتم.
 
همه موفقیت هایم را از وجود خداوند می دانم و علاقه و پشتکاری که داشتم نیز در این زمینه بسیار تاثیرگذار بود
 
لازمه رسیدن به موفقیت داشتن علاقه است
 
او در ادامه بیان رمز موفقیتش  توصیه ای نیز کرد و گفت : برای رسیدن به موفقیت اولا باید عاشق رشته ای که انتخاب میکنی باشی در این صورت هیچ چیز مانع تو نمی‌شود و اگر علاقه باشدحاضری تمام سختی ها را به جان بخری و پیش بروی و پیشرفت کنی.
 
ثانیاً باید پشتکار داشته باشی، برای مثال من خودم بسیار به مسائل جدید علاقه مند هستم و مدام دوست دارم مطالعه کنم و اطلاعات جدید کسب کنم و علمم را بیفزایم شما نیز باید اینگونه عمل کنید و البته یک مورد مهم دیگر این است که اساتید نیز در این راه باید از دانشجو ها حمایت کرده و آنها را تشویق کنند.
 
فرمودید که تشویق و حمایت کردن یکی از راه های رسیدن به هدف و موفقیت است، شما چطور به دانشجوهایتان و افراد علاقه مند به این رشته کمک می کنید؟
 
پروفسور نمازی گفت: افراد زیادی از دانشجو ها یا علاقه مندان از شهرها و کشور های مختلف با من در ارتباط هستند و سوال می‌پرسند و من نیز سعی می کنم آنها را راهنمایی و تشویق کنم تا به هدف هایشان دست پیدا کنند. 
 
بسیار خوشحالم که توانسته ام تحفه ای به دنیای حسابداری عرضه کنم
 
آقای دکتر در خصوص فعالیت ها، کتاب ها و مقاله هایتان بگویید. حدود ۲۲۰ مقاله منتشر شده  و ۱۵ کتاب دارم. ۳ تا از کتاب ها را در زمانی که آمریکا بودم نوشته شد که یکی از آنها در صنایع آنجا آموزش داده می‌شود و پس از بازگشتم به ایران چند کتاب  به زبان فارسی نوشتم که برنده سال در دانشگاه تهران شد.
 
اخیرا کتاب جدیدی با همکاری همکارم در مدت ۵ سال نوشته ام که به زودی منتشر خواهد شد در ضمن این کتاب توانست کتاب سال در جمهوری اسلامی شود.
 
در کنار این مواردی که ذکر شد سیستم جدیدی نیز به دنیا عرضه کردم که حتی در آمریکا از آن استفاده می‌شود.
 
نمازی در ادامه در خصوص مشوق خود صحبت کرد و گفت: طبیعتا در مرحله اول خانواده، پدر و مادر مشوق من بودند و بعد از آن همسرم، فرزندانم، دانشجویان و همکاران عزیزم یاری دهنده بودند.
 
واقعا یکی از نیرو های محرکه همین دانشجویان و همکاران هستند که به من لطف دارند و مدام تشویق و تمجید می‌کنند و خانواده که به‌ خوبی درک می‌کنند و من را در این راه همراهی می‌کنند و باعث انگیزه برای ادامه راه می‌شوند؛ از این بابت خداوند را شاکر هستم.
 
ما نیز می توانیم پیشرو علم در جهان باشیم
 
محمد نمازی در آخر توصیه ای به جوانان کرد و گفت: توصیه می کنم همیشه در ابتدای راه قلباً به خداوند متعال توکل کنند و باور داشته باشند که هرچه او بخواهد رخ می دهد و درکنار آن پشتکار‌‌ و تمرین و استمرار را در پیش بگیرند و با سختی های پیش رو در راه اهدافشان دلسرد نشوند و بدانند همیشه نباید در زمینه علم وارداتی فکر کرد و منتظر عوامل خارجی برای کشف موارد جدید شد؛ ما نیز می توانیم در علم با اندیشه و پشتکار پیشرو علم و ورود آن به جهان باشیم.
 
امیدوارم مسؤولین زمینه ها را آنقدر فراهم کنند تا نخبگان و دانشمندان ما مجبور به مهاجرت نشوند و بتوانند مهارت هایشان را در کشور خود عرضه کنند.
 
گزارش از: صبا بنکی
 
صفحه قبل 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 صفحه بعد