x تبلیغات
onlinetabliq

واریز سورپرایز رئیسی به حساب مردم | این افراد یارانه نقدی ۳ برابری دریافت می کنند

 با نزدیک شدن به پایان خرداد ماه و ورود به ماه اول تابستان، برای بسیاری از شهروندان که معیشتشان به شدت به یارانه های نقدی وابسته است، این پرسش ایجاد شده است که یارانه تیرماه به چه صورت پرداخت خواهد شد؟

به گزارش سلام نو، جزئیات یارانه نقدی اعلام خواهد شد. یارانه معیشتی به همه ایرانی ها برای تامین کالاهای اساسی خود تعلق می گیرید. یارانه نقدی در سال جدید افزایش می یابد. یارانه نقدی بیش از بیست میلیون نفر فروردین ماه آخرین یارانه نقدی خود را دریافت کردند. کالابرگ جایگزین یارانه نقدی خواهد شد.

بر اساس اظهار نظر مقامات مسئول یارانه ها براساس دهک های درآمدی توزیع می شود و هر چقدر خانواده ای درآمد کمتری داشته باشد یارانه بیشتری می گیرد و در واقع تاثیر مثبتی بر سبد معیشت آنها دارد.

مقالات بیشتر:بهترین روانشناس و مشاور تهران

پیشتر و در همین رابطه روح الله صلبی- مدیر کل اقتصاد و دارایی استان گلستان به رسانه ها گفت: یارانه ها براساس دهک های درآمدی توزیع می شود و هر چقدر خانواده ای درآمد کمتری داشته باشد یارانه بیشتری می گیرد و در واقع تاثیر مثبتی بر سبد معیشت آنها دارد.

وی افزود: قبل از اصلاح نرخ جدید یارانه‌ها، خانوارهای تک نفره ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان یارانه و ۵۵ هزار تومان یارانه معیشتی دریافت می کردند که مجموع یارانه پرداختی در این خانوار به ۱۰۰ هزار و ۵۰۰ تومان می‌رسید اما پس از اصلاح نظام پرداخت یارانه ها این میزان تغییر کرد و دریافتی خانواده های تک نفره تا پنج نفره از ۴۰۰ هزار تومان تا دو میلیون تومان افزایش یافت.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان گلستان در پاسخ به گلایه برخی افراد مبنی بر اینکه چرا گرانی به بیشتر از چهار قلم کالای اساسی رسید، پاسخ داد: از ابتدای امر قرار نبود که همه افزایش قیمت ها از محل یارانه ها تامین شود و یارانه تنها مربوط به چهار قلم کالای اساسی است، در سال ۹۷ هم ۲۵ قلم کالا مشمول یارانه بود که این مهم در سال جاری و با اجرای طرح اصلاح نظام پرداخت یارانه‌ها به چهار قلم کالا کاهش یافت.

 صلبی با بیان اینکه بخش زیادی از افزایش قیمت کالاها مربوط به تورم سالانه است، بیان کرد: تورم حتی در فقدان یارانه‌ها هم اتفاق می‌افتد و علت آن ساختارهای موجود در کشور است، به طور قطع اصلاح این ساختار ها نیاز به زمان دارد و همراهی مردم و مسئولان را می‌طلبد و جراحی اقتصادی می‌تواند سرعت این اصلاحات را بهبود ببخشد.

وی به جزئیات پرداخت یارانه تیرماه اشاره کرد و گفت: مقرر شد تا زمان آزادسازی زیرساخت های توزیع کالابرگ، یارانه به صورت نقدی پرداخت شود لذا شیوه پرداخت یارانه در تیر ماه سال جاری نیز به صورت نقدی خواهد بود، تمام دغدغه دولت این است که به اقشار ضعیف و آسیب پذیر جامعه فشار وارد نشود.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان گلستان با بیان اینکه اجرای طرح مردمی سازی یارانه ها از بروز فساد و رانت گسترده جلوگیری می کند، تاکید کرد: عدم تحقق سیاست‌ها و اهداف تخصیص ارز ترجیحی، روند افزایشی واردات، کاهش انگیزه برای تولید کالاهای اساسی و غیره از جمله علل اجرای طرح مردمی‌سازی یارانه‌ها و جراحی اقتصادی دولت بوده است.

 

صلبی با اشاره به اینکه دولت با حذف ارز ترجیحی مبارزه با فساد و رانت خواری را در دستور کار خود قرار داده است، خاطرنشان کرد: با اجرای جراحی اقتصادی، دولت یارانه را به طور مستقیم بین مردم توزیع کرد در واقع با اجرای این طرح یارانه حذف نمی شود.

وی با اشاره به اینکه به دلیل سوء استفاده و رانت زیاد ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی یارانه به جای آنکه در ابتدای زنجیره تولید پرداخت شود در انتهای زنجیره تولید پرداخت شده و به دست مصرف کننده نهایی رسیده است، بیان کرد: با این روش یارانه به طور مستقیم بین دهک های کم درآمد جامعه پرداخت می شود و این مهم به معنای افزایش عدالت در توزیع است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان گلستان با بیان اینکه متصدی یارانه‌ها بیشتر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است، تصریح کرد: ما در حوزه وزارت اقتصاد بیشتر در حوزه نان نظارت می کنیم.

گفتنی است در همین باره به تازگی احسان خاندوزی- وزیر اقتصاد به رسانه ها گفت: تا زمانی که گزارش نهایی دوره‌های آزمایشی سامانه‌های کالابرگ آماده نشود، دولت تصمیم جدیدی در مورد یارانه‌ها اتخاذ نمی‌کند. امیدواریم گزارش دوره‌های آزمایشی سامانه‌های کالابرگ در تیر به دولت ارسال شود تا ستاد اقتصادی تصمیم بگیرد که برای ماه‌های بعد، به چه شکلی عمل کند.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با اشاره به اجرای سیاست اصلاح ارز ترجیحی و برکات اجرای این طرح گفت: مردمی‌سازی یارانه‌ها دست سودجویان و رانت‌خواران را از بیت‌المال کوتاه می‌کند.

حجت الاسلام محمد سبزی عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: همه کارشناسان اقتصادی و حتی خود مردم مخالف تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی بودند زیرا به اقتصاد کشور ضربه زد و متاسفانه منجر به افزایش کالاهای اساسی و رانت و فساد شد.

وی افزود: متاسفانه با تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی آرد و بسیاری از کالاهای اساسی کشورمان نظیر روغن و شکر و ... به کشورهای همسایه قاچاق شد و قاچاق معکوس با پول مردم افزایش یافت.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس تصریح کرد: با اینکه دولت سابق متوجه سیاست اشتباه تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی شده بود اما شجاعت حذف و عقب نشینی از اجرای آنرا نداشت ولی دولت سیزدهم برای نجات اقتصاد ایران دست به اقدام شجاعانه اصلاح ارز ترجیحی و عادلانه سازی یارانه‌ها گرفت تا از استمرار لطمات جبران ناپذیر به اقتصاد و کشور جلوگیری کند.

سبزی گفت: هم اکنون مجلس این اختیار را به دولت داده تا یک زیرساخت مناسب برای رساندن ارز ترجیحی باقی مانده در حوزه نهاده‌های دامی و دارو به دست مردم طراحی و ارائه کند که بزودی این زیر ساخت عملیاتی می‌شود.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان اینکه مردمی‌سازی یارانه‌ها دست سودجویان و رانت‌خواران را از بیت‌المال کوتاه می‌کند، خاطرنشان کرد: اکنون دولت در نظر دارد یارانه‌ها را مستقیم از حلقه اول یعنی وارد کننده به دست مردم یعنی حلقه آخر زنجیره عرضه و تقاضا برساند. این مساله با دو روش یارانه نقدی و کالابرگ مد نظر است اما مجلس کالابرگ را ترجیح می دهد زیرا ما موافق یارانه نقدی نیستیم چون منجر به تورم شده و آثار و برکات آن به جامعه هدف نمی‌رسد.

مطابق آنچه دولت برای پرداخت یارانه نقدی مرحله ۱۳۵ و ۱۳۶ یارانه‌ها در نظر گرفته بود، برای مرحله ۱۳۷ نیز افراد حاضر در دهک اول تا سوم مبلغ ۴۰۰ هزار تومان دریافت خواهند کرد. این مبلغ برای افراد حاضر در دهک چهارم تا نهم نیز به ۳۰۰ هزار تومان می‌رسد.پس از حذف ارز ترجیحی، دولت میزان پرداخت یارانه‌ها را تغییر داد. اما حالا برخی از رسانه‌ها ادعای تغییر دوباره و افزایش میزان یارانه‌ها را مطرح کرده اند. این خبر در حالی است که هنوز دولت هیچ تغییری در این رابطه نداشته و بعید به نظر می‌رسد که تصمیمی هم برای افزایش یارانه‌های نقدی داشته است.

 

به گزارش فرارو، تنها موضوعی که در شرایط حاضر در وزارت اقتصاد و دولت مطرح است، شیوه پرداخت یارانه‌ها است. در واقع دولت در تلاش است تا در آینده کالابرگ الکترونیکی را جایگزین پرداخت نقدی کند. اما وزیر اقتصاد گفته که سازوکار کالابرگ نهایی نشده است.

خاندوزی معتقد است که اجرا کردن چنین سامانه‌ای به زمان نیاز دارد؛ بنابراین به نظر می‌رسد که فعلا مرحله ۱۳۷ نیز به شکل نقدی به حساب سرپرست‌های خانوار واریز شود.

مطابق آنچه دولت برای پرداخت یارانه نقدی مرحله ۱۳۵ و ۱۳۶ یارانه‌ها در نظر گرفته بود، برای مرحله ۱۳۷ نیز افراد حاضر در دهک اول تا سوم مبلغ ۴۰۰ هزار تومان دریافت خواهند کرد. این مبلغ برای افراد حاضر در دهک چهارم تا نهم نیز به ۳۰۰ هزار تومان می‌رسد.

اما یارانه دهک دهم حذف شده و قرار نیست که به این گروه یارانه تعلق گیرد.

دهک بندی‌ها به چه صورت است؟

براساس اعلام سازمان هدفمندی یارانه ها، افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی در دهک اول تا سوم قرار می‌گیرند.

افرادی هم که طی شش ماه اخیر گردش مالی بیشتر از ۳۰۰ میلیون، پرواز خارجی و خرید خودرو بالای ۳۰۰ میلیون داشته باشند در دهک دهم قرار می‌گیرند. سایر افرادی که چنین شرایطی نداشته باشند، براساس گردش مالی سالیانه آن‌ها در دهک چهارم تا نهم قرار می‌گیرد.

برنامه جدید دولت برای یارانه نقدی

سخنگوی دولت با اشاره به بحث عادلانه‌سازی یارانه‌ها، بیان داشت: چندین سال بود که در توزیع یارانه ها بی مدیریتی و بی برنامگی وجود داشت و دولت سعی کرد تا این اصلاحات را انجام دهد تا توزیع یارانه ها به صورت عادلانه پرداخت شود و تاکید می‌کنم ارز دارو و نان حذف نخواهد شد و دولت هیچ قصدی برای افزایش بنزین، نان و دارو ندارد.

بهادری جهرمی گفت: کالا برگ به صورت غیر رسمی در چند استان کشور درحال اجرایی شدن است و تا نهایی نشود یارانه‌ها به همین صورت پرداخت خواهد شد.

کالابرگ جایگزین یارانه نقدی می شود؟

۱ ـ اولین مطلبی که در اینجا باید به آن اشاره کرد و می‌توان از مزایای طرح کالابرگ الکترونیکی برشمرد، تأمین حداقل کالری استاندارد خانوار است که با اجرای این طرح می‌توان از وصول آن اطمینان حاصل کرد چرا که خانوار ما در طول یک ماه مواد غذایی مورد نیاز خود را به‌قیمت مصوب می‌تواند تهیه و استفاده کند.

البته یارانه نقدی برتری نسبی که در اینجا نسبت به کالابرگ الکترونیکی دارد، این است که اختیار را به خود خانوار می‌دهد که چگونه یارانه دریافتی را هزینه کند چرا که ممکن است برای خانوار خرج‌های ضروری‌تری وجود داشته باشد و بنا بر صلاحدید این مبلغ صرف هزینه‌های دیگری شود که عملاً این اختیار در طرح کالابرگ الکترونیک از خانوار ما سلب می‌شود.

۲ ـ از طرف دیگر دومین نکته‌ای که قابل بحث است این است که دولت با کالابرگ الکترونیکی یارانه کمتری به‌لحاظ ارزش ریالی در اختیار مردم قرار می‌دهد.

اگر مصرف یک خانواده چهارنفره در طول یک ماه را به‌طور متوسط، ماهانه ۸ لیتر شیر (هفته‌ای ۲ لیتر)، یک شانه تخم‌مرغ، ۸ عدد مرغ دوکیلوگرمی (هفته‌ای دو عدد) و ۵ لیتر روغن در نظر بگیریم:

 

مابه‌التفاوت مبلغ پرداختی دولت که به‌واسطه کالابرگ الکترونیکی در طول یک ماه قرار است پرداخت شود، عبارت است از:

۴۸۰ هزار تومان بابت مرغ با فرض مصرف ۱۶ کیلوگرم در ماه، ۵۰ هزار تومان بابت یک شانه تخم‌مرغ، ۳۰۰ هزار تومان بابت ۵ لیتر روغن و حدود ۱۰۰ هزار تومان بابت ۸ لیتر شیر، مجموعاً حدود ۹۵۰ هزار تومان میزان یارانه پرداختی دولت توسط کالابرگ الکترونیکی در طول یک ماه به مردم می‌شود،

این در حالی است که یارانه نقدی که بر مبنای ۳۰۰ هزار تومان به یک خانواده ۴نفره پرداخت می‌شود، یک‌میلیون و دویست هزار تومان است یعنی حدود دویست و پنجاه هزار تومان به‌ازای هر خانواده ۴نفره در جیب دولت توسط کالابرگ الکترونیکی می‌ماند.

۳ ـ نکته منفی که پرداخت یارانه نقدی به مردم را همیشه مورد انتقاد کارشناسان قرار داده، رشد نقدینگی در جامعه و تشدید کسری بودجه است که از این زاویه کالابرگ الکترونیکی نسبت به یارانه نقدی برتری نسبی دارد.

۴ ـ اما جدی‌ترین اشکالی که به طرح کالابرگ الکترونیکی وارد است و این طرح را با چالش جدی مواجه کرده است هزینه راه‌اندازی و اجرای این طرح است چرا که طبق گفته مدیر طرح هوشمندسازی، برای پیشبرد اجرای این طرح ۹۰۰ میلیارد تومان به‌منظور خرید تجهیزات هزینه شده است،

این درحالی است که پرداخت یارانه نقدی هیچ هزینه اولیه‌ای برای تأمین زیرساخت‌های پرداخت برای دولت ندارد و از این منظور پرداخت یارانه نقدی به‌منظور فراهم بودن زیرساخت‌ها، طرحی بسیار به‌صرفه‌تر برای دولت است.

۵ ـ آخرین مطلبی که در اینجا باید به آن اشاره کنیم، عدم وجود الزام قانونی برای پرداخت یارانه نقدی در مقابل کالابرگ الکترونیکی است چرا که کالابرگ الکترونیکی الزام قانونی برای اجرا دارد.

از مجموع نکاتی که در بالا ذکر شد، برداشت می‌شود که علاوه بر اینکه استقبال عمومی برای پرداخت یارانه نقدی میان عموم جامعه بیشتر است شواهد و قرائن نشان می‌دهد که کالابرگ الکترونیک طرح پرچالشی برای دولت است و همچنین فراهم کردن زیرساخت‌های آن هم دولت را با هزینه‌هایی قابل توجه روبه‌رو می‌کند، بنابراین می‌توان گفت در این شرایط حساس شاید بهتر باشد رویکرد دولت همان پرداخت یارانه نقدی باشد و اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی به آینده منتقل شود.

موضوع بعدی که تمام کارشناسان در مورد آن اتفاق نظر دارند این است که باید برنامه‌ای علمی، حساب شده و دقیق به جای ارز ترجیحی اجرا شود. دولت برای حل مشکلاتی که بر اثر اجرای ارز ترجیحی ۴۲۰۰ تومانی در کشور به وجود آمده، طرح جدید هدفمندی یارانه‌ها را به تازگی به اجرا گذاشته است که مزیت اصل آن پرداخت یارانه به شکل نقدی است.

روز گذشته محسن رضایی اعلام کرد مبلغ یارانه جدید ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومان است. سه دهک اول جامعه یارانه ۴۰۰ هزار تومانی دریافت می‌کنند و دهک چهارم و پنجم مشمول یارانه ۳۰۰ هزار تومانی می‌شوند.

البته محسن رضایی گفته بود که عدد نهایی یارانه‌ها هنوز نهایی نشده و منتظر نظرات کارشناسی هستند. گویا ظرف یک روز کارشناسان به نتیحه رسیدند و حالا قرار امشب نتیجه نظرات کارشناسی امشب توسط رئیس جمهور اعلام شود.

اما اگر مبلغ یارانه و دهک‌های مشمول آن بر اساس گفته محسن رضایی باشاد، تنها پنج دهک یارانه می‌گیرند و یارانه پنج دهک بالای جامعه قطع می‌شود. بر این اساس یک خانوار چهار نفره دهک اول، دوم و سوم ماهانه یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان و یک خانواده چهار نفره دهک چهارم و پنجم ماهی یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان یارانه می‌گیرند.

 

اما سایر یارانه‌ها از جمله یارانه نقدی، معیشتی، یارانه نان و گوشت و …. حذف می‌شود.

مقالات بیشتر:بهترین وکیل مواد مخدر در تهران

یک مرکز فیزیوتراپی مناسب چه درمان هایی انجام می دهد؟

یک مرکز فیزیوتراپی مناسب چه درمان هایی انجام می دهد؟

فیزیوتراپی در پاسداران

جوان آنلاین

رپورتاژ آگهی/ اگر تصادف کرده باشید یا در ورزش آسیب دیده باشید احتمالا از کمک فیزیوتراپ برای برگشتن به حالت نرمال استفاده کرده اید. از خدمات فیزیوتراپی برای بیمارانی که دچار قطع عضو، آرتریت، کشیدگی (بخصوص ستون فقرات) یا جراحی های مختلف داشته باشند هم استفاده می‌ شود. فیزیوتراپی با اجرای فرایندهای درمانی مختلفی که برای هر بیمار براساس نیازهایش تعیین می‌شود، حرکات و زندگی بیمار را ساده تر می‌کند. اگر می خواهید دستیار فیزیوتراپ شوید، می توانید بعضی از رایج ترین موارد استفاده شده در جلسات درمان و مزایای هر روش را در اینجا ببینید.


تمرین بازه حرکتی (ROM)
اگرچه به بیمار توصیه می‌شود که در مراحل اولیه ریکاوری شکستگی استخوان یا جراحی استراحت کند، اما طولانی شدن فرایند بی حرکتی بیمار می تواند دوره درمان را طولانی کرده و یا جلوی آن را بگیرد. متخصص فیزیوتراپ به همین دلیل از یک سری حرکات ورزشی برای بهبود بازه حرکتی، استفاده از مفصل و بهبود جریان خون استفاده می‌کند.

حرکت دادن مفاصل و عضلات مشکل دار از آتروفی عضلات و مشکلاتی که در نتیجه آن رخ می دهد، جلوگیری می‌کند. تمرینات ROM فیزیوتراپی برای درمان مشکلات شانه، در رفتگی دست، فتق دیسک و... بسیار مناسب می باشد و طی تحقیقاتی که در سال 93 انجام شد، حدود 50 نفر از افرادی که دچار شسکتگی استخوان شانه و آرنج بودند، توانستند توسط تمرینات ROM فیزیوتراپی، توانایی خود را مانند قبل به دست بیاورند.

حرکت دادن به بافت نرم
یک مرکز فیزیوتراپی مناسب چه درمان هایی انجام می دهد؟

ماساژدرمانی یا حرکت دادن بافت نرم به شل شدن عضلات بیماران و کاهش تورم در نقاط خاصی از بدن کمک کرده و همین موضوع آن را تبدیل به یک گزینه درمانی عالی برای کاهش درد ناشی از آسیب دیدگی ورزشی تبدیل کرده است و علاوه بر این می تواند از عامل های موثر در به وجود آمدن خار پاشنه، مشکلات فتق دیسک گردنی، عوامل ایجاد کننده سیاتیک و... جلوگیری نماید. زیرا ماساژ بافت نرم به بهبود گردش خون و جریان لنفاوری و کاهش تورم بافت نرم اطراف مفاصل ملتهب کمک می ‌کند.

برق درمانی
یک مرکز فیزیوتراپی مناسب چه درمان هایی انجام می دهد؟

برق درمانی یک روش جدیدتر است که یک روش فیزیوتراپی انرژی مبنا است. تحریک الکتریکی در این روش از طریق نصب الکترودهایی بر روی پوست انجام می‌شود. الکترودها منجر به کوتاه شدن و جلوگیری از آتروفی عضلات می‌شود – که بهترین شکل استفاده از آن در بیماران دارای معلولیت یا کاهش شدید بازه حرکتی است. از برق درمانی به همراه لیزر درمانی یا درمان به وسیله اولتراسوند نیز می توان استفاده کرد.

سرما/گرما درمانی
یک مشکل مشترک بین کسانی که زیاد پشت میز می نشینند و ورزشکاران حرفه ای، درد و خشکی عضلات است. از گرما یا سرما درمانی می توان در نقاطی از بدن بیمارانی استفاده کرد که درگیر گرفتگی عضلانی هستند. گرمادرمانی حتی شامل استفاده از بسته های داغ یا حتی پارافین جامد نیز می‌شود؛ سرما درمانی هم شامل استفاده از یک بسته یخ یا ماساژ یخ می‌شود.

روش نوار کینزیو
هر کسی که در حال تحصیل برای تبدیل شدن به یک کمک فیزیوتراپ باشد با نوارهای رنگی نئونی که گاهی در بیماران استفاده می‌شود، آشنا است. نوار کینزیو را برای ثابت سازی مفاصل و عضلات در حین درمان می توان مستقیما روی پوست چسباند. بعلاوه انعطاف این نوار یعنی اختلالی در حرکات ورزشی بازه حرکتی ایجاد نمی شود و آن را تبدیل به ابزاری عالی در عضلاتی می کند که تحت خمش یا کشش قرار می گیرند.

درمان به وسیله اولتراسوند
اگرچه معمولا از اولتراسوند در فیزیوتراپی استفاده نمی شود اما پزشکان در سالهای اخیر به صورت روزافزون از امواج صوتی برای درمان آسیب دیدگی های بدن استفاده کرده اند. در این روش از امواج صوتی اولتراسوند برای هدفگیری بافتهای آسیب دیده استفاده می‌شود که توسط رباطها، تاندون ها و فاشیا جذب می‌شود. از این روش می توان در بیمارانی استفاده شود که از التهاب مفصلی، التهاب تاندونی و کشیدگی عضلانی رنج می برند.

توانبخشی بعد از جراحی
متخصص فیزیوتراپ از روشهای درمانی مختص بیمار برای کمک به حذف درد استفاده می‌کند و مطمئن می‌شود که بیمار در آینده با بازگشت درد مواجه نشود. فیزیوتراپ با افزایش انعطاف بدن بیمار از بروز آسیب دیدگی های جدی جلوگیری می‌کند. یکی دیگر از کمکهایی که فیزیوتراپ به بیمار می‌کند، کاهش درد بعد از جراحی است. جراحی ها گاها با دردهای شدیدی همراه می شوند که به شکلهای مختلفی بدن را تحت تاثیر قرار می دهند.

فیزیوتراپ ها به بیماران کمک می کنند تا بتوانند با درد بعد از جراحی کنار آمده و فرایند ریکاوری ساده تری داشته باشند. این موضوع به خصوص برای کسانی مفیدتر است که با آسیب دیدگی ورزشی مواجه شده اند. فیزیوتراپ قبل از انجام جراحی با تمرکز برای تمرینات تقویتی و کاهش آسیب ها باعث می شوند که بیمار دوره ریکاوری ساده تری را بگذارند.

چطوری یک متخصص فیزیوتراپ خوب پیدا کنم؟
پزشکی که شما را تشویق به مراجعه به فیزیوتراپ کرده، بهترین مرجع برای معرفی نزدیکترین فیزیوتراپ است. او احتمالا به شما چند اسم می دهد و باید برای مشورت و بررسی اقدامات مورد نیاز برای مشکلتان به آنها مراجعه کنید.

فیزیوتراپی که قرار است شما را درمان کند باید با پزشک مشاورتان آشنا باشد تا در صورت نیاز بتوانند درباره دوره درمانتان صحبت کنند.

بهتر است از بین فیزیوتراپ های یک کلینیک فیزیوتراپی یک نفر را انتخاب کنید تا بتوانند در صورت نیاز درباره مشکل و ناراحتی هایتان باهم مشورت کنند. کلینیک فیزیوتراپی از سوی دیگر به دلیل رقابت موجود بین متخصص های مختلف باعث ارتقای سطح پزشکان و سود بردن بیماران می‌شود.

باید ببینید که مرکز فیزیوتراپی مد نظرتان همه تجهیزات مورد نیاز برای درمان مشکلتان را دارد و اینکه آیا متخصصان خوبی در گروه پزشکان خود دارند یا خیر.

پزشک معالج دوستتان و پیشنهاد افراد حاضر در کلینیک هم یک منبع دیگر برای پیدا کردن بهترین فیزیوتراپ است و البته باید اعتبار و شهرت خود کلینیک را نیز ارزیابی کنید.

البته همانطور که گفته شد، فیزیوتراپی یک درمان کاملا شخصی است و نیازهای یک ورزشکار و بیماری که سکته کرده یکی نیستند.

همیشه چک کنید که آیا فیزیوتراپتان آدم مثبت نگری هست و اینکه در طول درمان شما را تشویق می‌کند یا نه، چرا که کمی تشویق و ترغیب در کنار درمان، معجزه می‌کند.

فرد باید بداند که فیزیوتراپی به زمان نیاز دارد و باید ببینید که فیزیوتراپ چقدر می تواند برایتان وقت بگذارد. این کار را زمانی که به مطب یا کلینیک مراجعه می کنید و در برخورد با بیماران دیگر می توانید ببینید.

فیزیوتراپ باید حداقل جلسات 35 تا 40 دقیقه ای برای بیمارش در نظر بگیرد.

بعلاوه با توجه به زمان بر بودن درمان فیزیوتراپی باید حواستان باشد که هزینه هر جلسه فیزیوتراپی خیلی زیاد نباشد.

هزینه خیلی بالای یک فیزیوتراپ همیشه به معنی عالی بودن او نیست و برای اینکه بتوانید راه بروید، نباید کمرتان زیر بار هزینه ها بشکند.

بیمار همچنین باید تمیزی مطب یا کلینیک را نیز بررسی کند: بهداشت محیط و حفظ حریم شخصی، دو مورد از ملزومات کلینیک فیزیوتراپی باشد و خود فیزیوتراپ هم باید موثرترین و بهترین آموزش ها را برای کارش دیده باشد.

قالیشویی نارمک

 

 

سوابق تحصیلی و ترمیم سوابق تحصیلی در کنکورهای آتی

 شفقنا – معاون ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره آخرین وضعیت و تصمیمات اتخاذ شده در خصوص کنکور سال ۱۴۰۲ گفت: کنکور سال ۱۴۰۲ بدین شکل خواهد بود که سوابق تحصیلی به میزان ۴۰ درصد در قبولی تأثیر قطعی دارد.

وی با بیان اینکه سوابق تحصیلی، تمام مواد آزمون امتحانی پایه دوازدهم را شامل می‌شود، افزود: پس سال ۱۴۰۲ مواد آزمون امتحانی پایه دوازدهم به صورت کتبی و کشوری برگزار می‌شود و معیار و ملاک در واقع ۴۰ درصد سوابق تحصیلی و ۶۰ درصد آزمون اختصاصی خواهد بود.

معاون ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: سال ۱۴۰۳ در واقع مجدد، آزمون سراسری فقط برای پایه دوازدهم برگزار می‌شود و به جای ۴۰ درصد قطعی ۵۰ درصد قطعی خواهد بود.

وی افزود: سال ۱۴۰۴، آزمون پایه دوازدهم و یازدهم به‌صورت سراسری و با تأثیر ۶۰ درصد برگزار خواهد شد و سال بعدی پایه ۱۰، ۱۱ و ۱۲ با تأثیر ۶۰ درصد قطعی خواهد بود.

مقالات بیشتر:دفتر ازدواج شیک غرب تهران

برزویی توضیح داد: یعنی نمرات آزمون‌های هماهنگ کشوری، دو سال پی‌درپی فقط پایه دوازدهم خواهد بود و سال بعد از آن پایه یازدهم به آن اضافه می‌شود و سال بعد از آن پایه دهم به آن اضافه می‌شود.

پیش بینی شورای سنجش و پذیرش درباره کسانی که سوابق ندارند

وی ادامه داد: یکسری از افراد مانند کسانی که در رشته هنر هستند و یا قصد دارند در رشته زبان خارجه شرکت کنند و آن‌هایی که رشته کار و دانش و فنی‌حرفه‌ای هستند، ممکن است سوابق تحصیلی نداشته باشند برای هریک از این افراد شورای سنجش و پذیرش پیش بینی لازم را انجام داده است که چگونه عمل کنند.

وی افزود: یک عده‌ای ممکن است به هر دلیلی قبلاً سوابق داشتند ولی به آن اهمیت نداده‌اند، این مورد هم باز پیش‌بینی‌شده که بتوانند ترمیم سابقه تحصیلی خود را انجام بدهند.

معاون ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی یاد آور شد: یعنی آموزش‌وپرورش این پیش‌بینی را انجام داده تا داوطلبان بتوانند زمانی را برای این کار اختصاص دهند تا ترمیم یک بار، دو بار و تعدادی که شورای سنجش و پذیرش آن را تأیید خواهد کرد، انجام شود.

برزویی افزود: یکی از دغدغه‌هایی که این روزها خیلی مطرح است، دروس عمومی بوده، این خیلی مهم است که همه بدانند که نه‌تنها در این مصوبه جایگاه دروس عمومی کاهش پیدا نکرده، بلکه افزایش نیز یافته است.

وی ادامه داد: در کنکور ما کسانی را داریم که در درس عربی و دینی بالاترین رتبه را اتخاذ می‌کنند اما هیچکدام نمی‌توانند دو کلمه عربی بخوانند چرا که فقط در دروس عمومی مهارت‌های تست زنی را یاد گرفته‌اند.

معاون ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: لذا جایگاه دروس عمومی نه‌تنها کاهش نیافته‌است، بلکه جایگاه آن رفیع‌تر و جدی‌تر شده‌است، این فضاسازی‌ها که انجام می‌شود، بیشتر توسط ذی‌نفعان کنکوری صورت می‌گیرد که از این کسب‌وکار ممکن است مقداری عقب بمانند، بنابراین این فضا را درست کرده‌اند که دروس عمومی آسیب‌دیده است.

 

وی یاد آور شد: درحالی‌که یکی از مهمترین بحث‌ها ما این است که دروس عمومی آسیب نبیند، و از همه مهم‌تر بحث ساعت‌های تربیتی آموزش‌وپرورش است، نظام فعلی آموزش‌وپرورش هیچ نقشی بر روی دانش‌آموز به‌ویژه در سه سال آخر ندارد

برزویی ادامه داد: درحالی‌که با این مدل، آموزش‌وپرورش می‌تواند نظام‌های تربیتی، بحث‌های فرهنگی و همه را پیاده و اجرا کند و من یقین دارم که این مصوبه به نفع عدالت آموزشی، به نفع ساعت‌های تربیتی، به نفع دروس عمومی، به نفع استرس و دغدغه خانواده و دانش‌آموزان است و یقین دارم که ان‌شاءالله در آینده نقش بهتری داشته باشد.

معاون ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی در پاسخ به این سوال که یک انتقادی که به این موضوع مطرح است این بوده که گفته می‌شود فقط دانش آموزانی که معدل‌های نوزده و بیست دارند می‌توانند در رشته‌های دندان‌پزشکی و پزشکی شرکت کنند این موضوع درست است یا خیر افزود: این گونه نیست، عرض کردم ما همه مقایسه‌ها را با وضع فعلی انجام می‌دهیم، امتحانات آموزش‌وپرورش متفاوت خواهد بود، امتحانات بین صفر تا صد خواهد بود، واریانس بیشتر خواهد شد آزمون‌ها دقیق‌تر شده و همه این‌ها معنی‌دار خواهد شد. یقین بدانید به نفع دانش‌آموزان خواهد بود.

وی در مورد این‌که چه زمانی این مصوبه ابلاغ می‌شود گفت: ان‌شاءالله منتظر هستیم که رئیس‌جمهور آن را ابلاغ کند.

مقالات دیگر:مرکز مشاوره ونک

سالن عقد و محضر عقد را چطور انتخاب کنیم؟

سالن عقد و محضر عقد را چطور انتخاب کنیم؟

سالن عقد شیک پونک

 

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:
روز عقد و نامزدی یکی از مهم‌ترین و البته رویایی‌ترین روزهای زندگی هر فردی است. زوج‌های مختلف دوست دارند این روز را در کنار شریک زندگی خود و میهمانانی که در شادی آن‌ها حضور یافته‌اند، به بهترین و خاص‌ترین شکل رقم بزنند. به همین دلیل برای رسیدن چنین روزی استرس‌ها و دغدغه‌های بسیاری دارند.‌ یکی از دغدغه‌های مهم این زوج‌ها انتخاب بهترین سالن عقد و دفتر ازدواج است. شاید دلیل استرس آن‌ها در انتخاب سالن و محضر عقد، عدم آشنایی با معیارهای مهم در رزرو چنین مکان‌هایی برای برگزاری مراسم است. هرچند داشتن کمی استرس برای انتخاب و رزرو سالن عقد و تدارک تشریفات آن طبیعی است اما جای نگرانی نیست چون می‌توان با کمی دقت و توجه و البته با صبر و حوصله به انتخاب ایده‌آلی در سالن و محضر عقد رسید.

سوال های زشت مهران مدیری از بازیگر معروف | حرف های مهران مدیری برنامه دورهمی را بهم ریخت
سوال های زشت مهران مدیری از بازیگر معروف | حرف های مهران مدیری برنامه دورهمی را بهم ریخت
زندگی آپارتمان‌نشینی در حال حاضر به دلیل مشکلاتی از قبیل کمبود فضای کافی و رعایت حقوق همسایه‌ها امکان برگذاری مراسمات بزرگ را از خانواده‌ها گرفته است. به همین خاطر بیشتر مراسم از قبیل مراسم عقد در سالن‌های مخصوصی تحت عنوان سالن عقد برگزار می‌شود. از آنجا که عقد زوجین اولین مراسم رسمی آن‌ها برای شروع زندگی مشترک است، قطعا بزرگترهای خانواده و فامیل نیز در مراسم عقد حضور دارند. به همین خاطر مهمانی جنبه رسمی بودن به خود می‌گیرد. از این رو مراسم عقد باید در یک فضای مناسب با شأن مهمان‌ها و جو مهمانی برگزار شود. برای برپایی یک مراسم ایده‌آل زوجین باید از قبل برنامه‌ریزی دقیقی داشته باشند. آنها باید سر فرصت و با حوصله به دنبال سالنی باشند که ضمن برخورداری از فضای شیک و مجلل از قیمت مناسبی برخوردار باشد. برای این منظور زوجها می‌توانند به سراغ مراجع خدمات عروسی بروند و در انتخاب بهترین سالن عقد از تجربه و خدمات آن‌ها استفاده کنند. به هر حال کسب تجربه به هر طریقی در این زمینه کارساز خواهد بود.

نکات مهم در انتخاب سالن عقد و محضر


اگر در کنار تمام تجربه‌هایی که برای پیدا کردن بهترین سالن عقد استفاده می‌کنید، به نکاتی که در زیر شرح می‌دهیم، توجه کنید قطعا می‌توانید روز عقد خود را به خاص‌ترین روز زندگی‌تان تبدیل کنید.

سفره عقد: سفره عقد در دفتر ازدواج در مرکز توجه همگان قرار دارد. ضمن این که شما باید خاص‌ترین عکس‌ها را در این قسمت از سالن ثبت کنید. بنابراین المان‌های تشکیل‌دهنده سفره عقد و نوع چیدمان و ترکیب آن‌ها در سفره، هارمونی بین سفره عقد و تم سالن، رنگ‌ها و فاکتورهای خاص دیگری که جلوه بصری جذابی به سفره می‌بخشند، در زیبایی و کیفیت سفره عقد تأثیر زیادی دارند. برخی ازسالن‌های عقد تمرکز خود را بر روی فضای سالن و زیباسازی آن می‌گذارند و کمتر به دیزاین سفره عقد اهمیت می‌دهند. در مقابل در برخی از سالن‌ها این امکان برای زوجین وجود دارد که دکوراسیون و دیزاین سفره را باب میل خود چیدمان کنند.
دکوراسیون سالن عقد: دکوراسیون داخلی سالن و محضر عقد اهمیت بسیاری در انتخاب آن دارد. علاوه بر آن جایگاه عروس و داماد و نحوه دیزاین آن نیز به‌عنوان نقطه مرکزی و رأس توجه مهمان‌ها در سالن بسیار حائز اهمیت است.
8

جذابترین ها
مابه التفاوت حقوق بازنشستگان چقدر است ؟ | واریزی جدید برای بازنشستگان
سحر قریشی به ایران برگشت
هشدار جدی| بمب ساعتی خطرناک در تهران فعال شد
مساحت و ظرفیت سالن: قبل از این که به رزرو سالن برای عقد بپردازید، تعداد مهمانان خود را مشخص کنید. به این ترتیب می‌توانید فضایی را متناسب با تعداد مهمانان خود انتخاب کنید. از طرفی در صرف هزینه‌های مربوط به سالن نیز افراط نمی‌شود. اگر سالن انتخابی شما فضای کافی برای حضور مهمان‌های‌تان را نداشته باشد، میزبانی از آن‌ها سخت خواهد شد، در مقابل اگر فضای سالن بیش از اندازه نیاز باشد، مهمان‌ها در آن پراکنده شده و جو صمیمی مهمانی از بین می‌رود‌. فیلمبرداری از مراسم نیز زیبا نخواهد شد. اگر در شرایط کنونی که با ویروس کرونا درگیر هستیم و شما نیز نگران سلامتی مهمانان خود می‌باشید، بهتر است به جای انتخاب یک سالن بزرگ از سالن عقد فضای باز استفاده کنید. برگزاری مراسم در فضای باز در فصل گرما لذت و جذابیت بسیاری دارد.
برخورد مدیریت سالن عقد: ممکن است این مورد چندان برایتان اهمیت نداشته باشد، اما به این نکته فکر کنید که یک برخورد نادرست از مدیریت سالن و محضر عقد نسبت به خود شما یا مهمان‌ها می‌تواند تمام احساس خوش را از بین ببرد.‌ سالن‌های عقد یا هر سالن دیگری معمولا قوانین خاص خود را دارند و توجه به این قوانین از وظایف شما است اما به هرحال در جمعی که ممکن است ناخودگاه ازدحام و شلوغی ایجاد شود، گاهی ممکن است اتفاقاتی نظیر شستن ظروف، به هم‌ریختگی یا هر چیز دیگری رخ دهد. در این شرایط برخورد مناسب مدیریت سالن بسیار جلب توجه می‌کند. شما می‌توانید هنگام رزرو سالن و در اولین برخورد، شخصیت مدیر سالن را بسنحید.
عاقد: عاقد فرد امین و درستکاری است که خطبه عقد را بین زوجین جاری می‌کند. لحظه جاری شدن عقد شیرین‌ترین و البته پراسترس‌ترین لحظه زندگی زوجین است که اگر عاقد خوش‌اخلاق، شوخ طبع و خوش‌برخورد باشد، می‌تواند استرس را از زوجین دور کرده و شیرینی لحظه زیبای عقد آن‌ها را چند برابر کند.
نوع خدمات و هزینه سالن عقد : در سالن عقد خدمات مختلفی از جمله پذیرایی، استقبال از مهمانان و عروس و داماد به شکل‌های مختلف در ورودی سالن، موسیقی و غیره ارائه می‌شود. شما می‌توانید متناسب با هزینه‌ای که در اختیار دارید، از خدمات سالن استفاده کنید.
بهترین مرجع خدمات عقد و عروسی

مواردی که ذکر شد نکات مهم در انتخاب بهترین سالن و محضر عقد هستند. توجه به این نکات به انتخاب بهتر شما کمک می‌کند. در این بین اگر یک مرجع معتبر و مطمئن تیز در اختیار داشته باشید، سریع‌تر به هدف مورد تظر خود یعنی انتخاب زیباترین و مناسب‌ترین سالن می‌رسید. سایت سوربان به‌عنوان برترین مرجع خدمات عروسی راه اندازی شده و اطلاعات بسیار کامل و جامعی را در حوزه خدمات مربوط به عقد و عروسی به عروس و دامادها ارائه می‌دهد. سوربان در تلاش است تا با ارائه اطلاعات مفید به زوج‌های جوان کمک کند تا انتخاب آسانی داشته باشند. شما نیز می‌توانید

قالیشویی در سراج

 

 

چه بر سر افزایش حقوق بازنشستگان آمد؟ | واریز افزایش حقوق بازنشستگان از فردا

 نامه نیوز:رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: تلاش می‌کنیم تا از ظرفیت‌های قانونی برای پیگیری مطالبات بازنشستگان استفاده کنیم و در مستندات ارسالی به هیات تطبیق مصوبات نیز آوردیم که با توجه به افزایش هزینه‌های زندگی، ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی که بر بحث معیشت بازنشستگان عزیز تاکید دارد، لحاظ نشده است.

چندی پیش خبر افزایش حقوق بازنشستگان منتشر شد. اما مدیرعامل تامین اجتماعی خبر افزایش حقوق بازنشستگان را تکذیب کرد. افزایش حقوق بازنشستگان کماکان نامشخص است. هیچ ایده ای در خصوص افزایش حقوق بازنشستگان، از طرف دولت نداشتیم. به گفته مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، خبر افزایش حقوق بازنشستگان شایعه بوده است.

مقالات بیشتر:خریدار فرش

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: تلاش می‌کنیم تا از ظرفیت‌های قانونی برای پیگیری مطالبات بازنشستگان استفاده کنیم و در مستندات ارسالی به هیات تطبیق مصوبات نیز آوردیم که با توجه به افزایش هزینه‌های زندگی، ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی که بر بحث معیشت بازنشستگان عزیز تاکید دارد، لحاظ نشده است.

مقالات دیگر:بهترین وکیل ارومیه

اجرا گذاشتن مهریه در دوران عقد چیست؟

اجرا گذاشتن مهریه در دوران عقد چیست؟

 

دفتر ازدواج شمال تهران

نحوه و مراحل اجرا گذاشتن مهریه در دوران عقد، بدین صورت است که زوجه، ابتدا باید به دفتر ازدواج محل وقوع عقد، مراجعه کرده و فرم مطالبه مهریه از طریق اجراییات ثبت را پر نماید.
اجرا گذاشتن مهریه در دوران عقد چیست؟
به گزارش جهان نيوز به نقل از میزان، مهریه، از جمله حقوق مالی زنان است و سنتی است که در کشور‌های اسلامی و برخی کشور‌های غیر اسلامی، اجرا می‌شود. وقوع عقد موقت، بدون تعیین میزان مهریه عقد موقت، سبب بطلان عقد نکاح بوده؛ اما بر خلاف عقد موقت، عدم تعیین مهریه در عقد دایم، موجب بطلان عقد نمی‌گردد و زوجین، بعد از عقد نیز امکان مشخص نمودن مهریه را دارند.

به محض وقوع عقد نکاح، زوجه، مالک تمام مهریه شده و حق مطالبه یا هر گونه دخل و تصرف در آن را دارد.

اجرا گذاشتن مهریه در دوران عقد یا در طول زندگی مشترک، یکی از راه‌های مطالبه و دریافت مهریه، از جانب زنان است.

جهت مطالبه مهریه از طریق اجرا گذاشتن آن، حتما باید، مطابق نحوه و مراحل قانونی، اقدام نمود تا به نتیجه رسید.

آیا امکان اجرا گذاشتن مهریه در دوران عقد وجود دارد؟

مهریه، از جمله حقوق مالی زنان بوده و دارای انواع مختلفی است.

به مجرد وقوع عقد نکاح دایم یا منقطع، مهریه، به ملکیت زن درآمده و او، حق مطالبه یا هر گونه دخل و تصرف در آن را دارد و هیچ چیز، نمی‌تواند مانع از اجرای این حق بشود.

یکی از راه‌های مطالبه مهریه و دخل و تصرف در آن، مطالبه مهریه، از طریق اجرا گذاشتن آن است.

مطابق ماده ۱۰۸۲ قانون مدنی، “به مجرد عقد، زن، مالک مهر می‌شود و می‌تواند، هر نوع تصرفی که بخواهد، در آن بنماید”.

بنابراین، در پاسخ به این پرسش که آیا امکان اجرا گذاشتن مهریه در دوران عقد نیز، وجود دارد یا خیر، باید گفت: مستفاد از ماده ۱۰۸۲ قانون مدنی، زوجه یا نماینده قانونی او، به محض وقوع عقد نکاح دایم یا منقطع، می‌توانند، با طی کردن نحوه و مراحل قانونی اجرا گذاشتن مهریه، اقدام به اجرا گذاشتن مهریه در دوران عقد نمایند.

آثار و عواقب اجرا گذاشتن مهریه در دوران عقد، متوجه مرد خواهد بود و او را ملزم به پرداخت می‌نماید.

نحوه و مراحل اجرا گذاشتن مهریه در دوران عقد

در خصوص نحوه و مراحل اجرا گذاشتن مهریه در دوران عقد، باید گفت: هیچ تفاوتی بین نحوه و مراحل اجرا گذاشتن مهریه در دوران عقد با نحوه و مراحل سایر دوران ها، نظیر هنگام طلاق یا در طول زندگی مشترک نیست. نحوه و مراحل اجرا گذاشتن مهریه در دوران عقد، همانند باقی مراحل زندگی مشترک، مطابق مراحل زیر است:

در اولین مرحله از نحوه و مراحل اجرا گذاشتن مهریه در دوران عقد، زوجه، باید به دفتر ازدواج محل وقوع عقد، مراجعه کرده و با پر کردن فرم مطالبه مهریه، اقدام به اجرا گذاشتن مهریه دوران عقد، از طریق اجراییات ثبت نماید. در این روش، زن می‌تواند، پس از استعلامات چهارگانه اجراییات ثبت، از راهور، مخابرات، اداره ثبت املاک، بانک‌ها و شرکت سپرده گذاری توسعه مرکزی، اقدام به توقیف اموال مرد و وصول مهریه خود، از طریق فروش آن‌ها در مزایده نماید.

این روش، بهترین راه، برای اجرا گذاشتن مهریه در دوران عقد بوده و آثار و عواقب آن، توقیف و فروش اموال مرد، در مزایده است.

دومین مرحله از نحوه و مراحل اجرا گذاشتن مهریه در دوران عقد، مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی و ارایه دادخواست مطالبه مهریه است.

چنانچه زوج، در استعلامات ثبتی، هیچ دارایی با سند رسمی نداشت یا دارایی او، کفاف مهریه را ندهد، زوجه می‌تواند، از این طریق، اقدام به اجرا گذاشتن مهریه دوران عقد خود نماید.

این روش، گرچه بهترین راه وصول مهریه نیست، اما، راهی جهت رسیدن به حق و حقوق قانونی زنان است.

آثار و عواقب این نحوه به اجرا گذاشتن مهریه در دوران عقد، می‌تواند، صدور حکم جلب زوج یا قسط بندی مهریه، در صورت پذیرش اعسار وی باشد.

بهترین راه اجرا گذاشتن مهریه در دوران عقد

مطالبه مهریه از طریق ثبت، به علت‌های زیر، یکی از بهترین راه ها، جهت وصول مهریه، در این دوران است:

سرعت در وصول دسترسی مستقیم به اموال، جهت تبدیل آن‌ها به پول، از طریق فروش اموال در مزایده
توقیف اموال و جلوگیری از فروش آن‌ها به جهت فرار از دین، بدون نیاز به حکم دادگاهی البته، این روش، معایبی نیز دارد؛ هنگام اجرا گذاشتن مهریه در دوران عقد از طریق اجراییات ثبت، ثبت، طی دو مرحله، به زوج، اخطار می‌فرستند و بنابراین، زوج، از خطر توقیف اموالش، مطلع می‌شود و ممکن است در این اثنا، اقدام به انتقال اموال خود کند.

البته در این صورت، زوجه حق مطرح نمودن دعوای فروش یا انتقال مال به قصد فرار از دین را دارد و بسته به نظر قاضی، ممکن است که مرد، به فرار از دین محکوم شود.

آثار و عواقب اجرا گذاشتن مهریه در دوران عقد

بسته به نحوه مطالبه و اجرا گذاشتن مهریه در دوران عقد، این آثار عبارتند از:

امکان مسدود شدن حساب‌های بانکی و توقیف اموال مرد؛ چنانچه زن، از طریق اجراییات ثبت، اقدام نماید، می‌تواند حساب‌های بانکی مرد را مسدود کرده، همچنین، چنانچه زوجه، حکم قطعی دادگاه، در خصوص پرداخت مهریه از جانب مرد را داشته باشد و مرد، از پرداخت، استنکاف نماید، مسدود کردن حساب‌های زوج، از طریق اجرای احکام، ممکن و میسر است.

امکان فروش اموال مرد در مزایده؛ هنگامی که زوجه، اقدام به اجرا گذاشتن مهریه در دوران عقد، از طریق ثبت می‌نماید یا به موجب حکم قطعی دادگاه، مرد را محکوم به پرداخت مهریه می‌کند، اما، زوج، از پرداخت بدهی خود، خودداری می‌نماید، زن می‌تواند، اموال رسمی مرد را، از طریق ثبت یا معرفی به دادگاه، با استفاده از قرار تامین خواسته، توقیف کند و چنانچه مرد، همچنان، اقدام به پرداخت بدهی خود ننمود، زوجه، می‌تواند، مهریه خود را از ماحصل فروش اموال، در مزایده، وصول نماید.

امکان صدور حکم جلب مرد، در صورت عدم پرداخت مهریه، پس از صدور حکم قطعی؛ چنانچه زن، حکم قطعی محکومیت مرد، به پرداخت مهریه را داشته باشد، ولی مرد، از پرداخت خودداری نماید و یا با وجود قسط بندی مهریه، در موعد مقرر، اقدام به پرداخت اقساط ننماید، زن، می‌تواند با مراجعه به اجرای احکام، تقاضای صدور حکم جلب مرد را داشته باشد.

قالیشویی اتوبان باقری

 

 

با جوانب منفی و عوارض ارتودنسی دندان بیشتر آشنا شوید (8 مورد اصلی)

با جوانب منفی و عوارض ارتودنسی دندان بیشتر آشنا شوید (8 مورد اصلی)

لابراتوار دندانسازی

رکنا

درمان های ارتودنسی به خودی خود هیچ عارضه ای ندارند بنابراین اینکه در برخی از سایت ها و محافل درباره عوارض ارتودنسی چیزهایی گفته می شود صحیح نیست. عارضه ای در کار نیست و درمان های ارتودنسی تنها ممکن است برخی جنبه یا نکته منفی داشته باشند که البته هر پروسه دندانپزشکی یا پزشکی دیگری نیز ممکن است اینچنین باشد. در ادامه ما مهمترین جوانب منفی ارتودنسی را توضیح داده ایم.



1. تنها برخی از دندانپزشکان قادر به ارائه درمان های ارتودنسی هستند

در تمام دنیا دندانپزشکان کمی هستند که واجد شرایط انجام درمان های ارتودنسی باشند. به این دندانپزشکان متخصص ارتودنسی گفته می شود و تنها باید آن ها اقدام به ارائه خدمات مرتبط با مرتب کردن دندان ها کنند.

ممکن است یک دندانپزشک عمومی که تجربه انجام درمان های ارتودنسی را دارد نیز در سطح جامعه مطرح شود اما حتی چنین دندانپزشکانی واجد صلاحیت نبوده و شرایط ارائه خدمات ارتودنسی را ندارند. زیرا ممکن است نتیجه درمانی که آن ها انجام می دهند شکست بخورد. بنابراین ما باید برای هر نوع نامرتبی دندانی تنها به نزد یک دکتر ارتودنسی مراجعه کنیم.

2. هزینه ارتودنسی دندان نسبتا زیاد است

به دلیل پیچیدگی های موجود در مسیر مرتب کردن دندان ها و زمانبر بودن این پروسه، هزینه ارتودنسی ممکن است نسبت به هر درمان دندانپزشکی دیگری بیشتر شود. به طور میانگین 1.5 سال طول خواهد کشید تا دندان ها به طور کامل مرتب شوند البته ممکن است این زمان کمتر یا بیشتر هم شود. چون زمان درمان طولانی و زیاد است در نتیجه نیازمند مراجعات و در نتیجه هزینه درمان بیشتری است. انتظار می رود که برای مرتب کردن دندان ها در ساده ترین حالت لازم باشد برای هر فک بیش از 5 میلیون تومان هزینه شود.

3. ارتودنسی ثابت می تواند باعث درد و ناراحتی جزئی شود

قدیمی ترین و رایج ترین شکل ارتودنسی دندان استفاده از براکت و سیم ارتودنسی است. برای اینکه دندان ها در این روش مرتب شوند، به سطح دندان ها براکت هایی چسپانده شده و از بین آن ها سیم رد خواهد شد. سیم ارتودنسی نیروهایی را از طریق براکت به دندان ها و ریشه آن ها وارد می کند تا به حرکت دندان ها کمک کند.

برای چند روز اول بعد از نصب این وسایل ممکن است افراد، کمی احساس درد و ناراحتی جزئی کنند. بعد از اینکه دهان و دندان به براکت ها و سیم عادت کرد دیگر درد و ناراحتی تجربه نخواهد شد. در برخی از سایت ها از درد ارتودنسی به عنوان یکی از عوارض ارتودنسی دندان یاد شده ولی در اصل این عارضه نیست و تنها یک عیب و ایراد زودگذر است.

Untitled-2

4. سیم و براکت ارتودنسی محدودیت غذایی به همراه دارد

به افرادی که ارتودنسی ثابت انجام می دهند توصیه می شود که یک سری غذاها را نخورند. زیرا مصرف آن ها می تواند باعث شکسته شدن سیم و براکت شود. به عنوان مثال خوردن سیب، خیار، آب نبات، گوشت ها و ... می تواند واقعا به مرور زمان یا حتی به صورت آنی باعث شکسته شدن براکت ها یا سیم شود.

بنابراین اینکه شما نمی توانید برخی از چیزهایی که دوست دارید را بخورید ممکن است کمی اذیت شوید. به همین جهت محدودیت غذایی را یکی از معایب ارتودنسی دندان می دانند. با این حال روش های دیگری هستند که محدودیت غذایی ندارند و شما هرچیزی که دوست دارید را می توانید با آن ها بخورید. مثلا ارتودنسی نامرئی با الاینرهای شفاف اینگونه است.

5. برای حفظ بهداشت دهان و دندان باید زمان زیادی صرف شود

زمانی که براکت ها و سیم به دندان ها متصل می شوند ممکن است مواد غذایی در لابلای آن ها گیر کند. بنابراین شما باید برای تمیز کردن دندان ها و سیم یا براکت زمان بیشتری صرف کنید. اگر پیش از ارتودنسی شما فقط مسواک میزدید اکنون با وجود وسایل چسپیده به دندان باید نخ دندان بکشید و حداقل 5 دقیقه وقت بیشتر برای مسواک زدن اختصاص دهید.

در صورت ضعیف بودن سطح بهداشت دهان و دندان، سلامت شما در طول درمان ارتودنسی بدتر شده و مشکلاتی مانند بوی بد دهان، تحریک لثه و پوسیدگی دندان ایجاد می شود. البته این ها از عوارض ارتودنسی دندان نیستند و تنها زمانی که بهداشت رعایت نشود می توانند ایجاد شوند.

Untitled-3

6. گاهی اوقات مدت زمان درمان بسیار طولانی خواهد شد

ممکن است در طول درمان ارتودنسی مشکلاتی پیش بیاید که منجر به افزایش مدت زمان ارتودنسی شود. مثلا اگر شما به عنوان شخصی که تحت درمان هستید، بهداشت دهان و دندان را رعایت نکنید یا خوراکی های سفت و سخت بجوید و یا اینکه از وسایل خودتان مراقبت نکنید امکان ایجاد بیماری لثه، پوسیدگی دندان و یا شکسته شدن براکت و سیم وجود دارد. تا زمانی که موارد نامبرده درمان شده و یا تعمیر شوند ممکن است کمی زمان نیاز باشد و این در مجموع باعث افزایش مدت زمان ارتودنسی شما خواهد شد.

به عنوان مثال شکسته شدن مکرر ارتودنسی سرامیکی می تواند طول دوره درمان شما را تا 36 ماه نیز افزایش دهد. یا شکسته شدن الاینر ارتودنسی نامرئی نیز چند هفته درمان شما را به درازا بکشد.

7. ارتودنسی ثابت ممکن است باعث زخم شدن لثه شود

یکی از رایجترین عوارض ارتودنسی (یا بهتر بگوییم جوانب منفی آن) امکان زخم شدن زبان، لثه و لب ها است. اگر به هر دلیل براکت یا سیم بشکند با برخورد با بافت های نرم می تواند باعث زخم شدن آن ها شود. البته اگر شما نکات توصیه شده را رعایت کنید براکت یا سیم نمی شکند و آسیبی به شما نمی رسد.

8. بعد از درمان حتما باید نگهدارنده ارتودنسی استفاده کنید

هنگامی که دندان‌های شما به موقعیت مورد نظر حرکت کرده و مرتب می شوند باز هم ممکن است کج شوند. این طبیعت دندان ها است و به مرور زمان که ما چیزی می خوریم ممکن است به میزان خیلی کم و به صورت نامحسوس کج شوند. بنابراین پس از ارتودنسی باید از نگهدارنده یا ریتینر ارتودنسی استفاده شود. ریتینرها باعث می شوند که دندان ها دقیقا در همان موقعیت مرتب شده خود باقی بمانند و دیگر کج نشوند. ممکن است چند ماه تا چند سال نیاز باشد نگهدارنده استفاده کنید که این چندان خوشایند نیست بنابراین آن را جزء یکی از معایب ارتودنسی لیست کردیم.

قالیشویی شمیرانات

 

 

یارانه این افراد قابل برداشت نیست

 تا بررسی نهایی وزارت رفاه نهایی نشود، مسدودی از یارانه افراد متقاضی بازنگری رفع نمی‌شود.

به گزارش خبرگزاری رضوی، سخنگوی سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها با بیان اینکه یارانه افراد متقاضی بازنگری به حذف یارانه معیشتی هنوز مسدود است، گفت: فهرست ۲.۵ میلیون نفری متقاضیان جدید به وزارت رفاه ارسال شد.

سیده طیبه حسینی در مورد اینکه یارانه کمک‌معیشتی مرحله دوم از دیروز قابل برداشت شد، آیا یارانه افراد متقاضی بازنگری هم قابل برداشت شده است، گفت: فعلا یارانه کسانی که در اردیبهشت ماه حذف شده و تقاضای خود برای برقراری مجدد یارانه معیشتی را در سامانه حمایتی وزارت تعاون، کار و رفاه ثبت کرده‌اند، هنوز قابل برداشت نشده است.

وی در مورد اینکه یارانه معیشتی خانوارهای متقاضی بازنگری چه زمانی قابل برداشت می‌شود، گفت: تا بررسی نهایی وزارت رفاه نهایی نشود، مسدودی از یارانه افراد متقاضی بازنگری رفع نمی‌شود.

سخنگوی سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها در مورد اینکه چه زمانی بررسی وزارت رفاه به سازمان هدفمندی ابلاغ می‌شود، گفت: طبق مذاکراتی که شده و همچنین براساس دستور رئیس‌جمهور که باید ظرف یک‌ماه افراد متقاضی بازنگری تعیین تکلیف شوند، امیدوارم بررسی وزارت رفاه به زودی انجام و به ما ابلاغ شود.

مقالات بیشتر:مرکز مشاوره کودک و نوجوان در گیشا

وی تأکید کرد: هنوز وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نتیجه بررسی‌های خود را برای متقاضیان بازنگری یارانه کمک معیشتی ارائه نکرده است.

وی در مورد اینکه وزیر رفاه اعلام کرده یک فهرست ۳ میلیون نفری ویک فهرست بیش از یک‌میلیون نفری و در مجموع بیش از ۴ میلیون نفر به یازمان هدفمندی یارانه‌ها ارسال شده است، گفت: ما براساس همان لیست، یارانه کمک معیشتی را به دستور رئیس‌جمهور برای این افراد واریز کردیم، اما فعلا مسدود است و باید بعد از بررسی وزارت رفاه این مسدودی رفع شود.

سخنگوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها در مورد اینکه بررسی اعتراض برای بعد خانوار و اطلاعات اقتصادی خانوار در کجا باید انجام شود، گفت: کسی که یارانه‌اش حذف شده است، اسم او در لیست مسدودی قرار می‌گیرد و او نمی‌تواند در دفاتر پلیس + ۱۰ ثبت‌نام کند و باید از طریق سامانه حمایتی وزارت رفاه هم بعد خانوار و هم اطلاعات اقتصادی خانوار بررسی شود.

به گفته حسینی، براساس بند ب تبصره ۱۴ قانون بودجه ۱۴۰۱ به سازمان هدفمندی یارانه‌ها و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام شده است که باید سازمان هدفمندی یارانه‌ها ثبت‌نام افراد جدید و جامانده یارانه را انجام دهد و در این تبصره گفته شده است، شناسایی و دهک‌بندی خانوارها و شناسایی خانوارهای پردرآمد توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی انجام شود و بعد از آن اعلام کرده است، نسبت به حذف یارانه افراد پردرآمد باید اقدام شود، اما شناسایی و دهک‌بندی افراد باید توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی انجام شود.

حسینی گفت: سرپرستان خانوار می‌توانند در سامانه حمایتی وزارت رفاه ثبت‌نام کنند. پرونده آنها باید در پایگاه وزارت رفاه بررسی شود و بعد از آن در صورت داشتن شرایط، یارانه آنها برقرار می‌شود و این شرایط ناشی از بعد خانوار از قبیل اضافه شدن فرزند یا تأهل فرزند و یا هر اتفاق دیگری که در خانواده می‌افتد و همچنین اطلاعات اقتصادی خانوار خواهد بود.

سخنگوی سازمان هدفمندسازی یارانه در مورد اینکه وزارت رفاه می‌گوید که لیستی که سازمان هدفمندی ارائه کرده، دارای اطلاعات تکرار است، گفت: ما با وزارت رفاه صحبت می‌کنیم و در این زمینه یک فهرست ۲.۵ میلیون نفری از افرادی که تاکنون یارانه نگرفته‌اند و یا قبل از سال ۱۴۰۱ یارانه نمی‌گرفتند، اما اکنون متقاضی دریافت یارانه هستند، در سامانه my.gov.ir ثبت‌نام کرده که این فهرست را برای بررسی به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارسال کرده‌ایم.

حسینی این نکته را هم گفت که در این فهرست تعداد محدودی افراد تکراری وجود داشت که مثلاً هم پدر خانواده و هم مادر خانواده نام فرزند را ذکر کرده بود که این لیست هم اصلاح شد و لیست جدیدی در بعدازظهر شنبه ۲۱ خرداد به وزارت رفاه اعلام شد.

حسینی در مورد فرزندان مجرد که متقاضی تشکیل خانواده جدید یارانه‌ای هستند، گفت: مجردانی که قبلاً نمی‌گرفتند می‌توانند، به عنوان یک خانوار جدید تک‌نفره ثبت‌نام کنند، اما مجردی که با خانواده یارانه می‌گرفت، فقط از طریق ازدواج می‌تواند از خانواده قبلی خود جدا شود و دستورالعمل فعلاً این گونه است.

وی تأکید کرد: اطلاعات تکمیلی به روزرسانی شده از طریق سازمان هدفمندی یارانه‌ها در روز شنبه ۲۱ خرداد به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارسال شده است و ما منتظر بررسی آنها و ا علام نتیجه برای رفع مسدودی یارانه افراد هستیم.

مقالات دیگر:وکیل غرب تهران

کدام مسواک برای دندان های شما مناسب تر است؟

کدام مسواک برای دندان های شما مناسب تر است؟

دندانسازی در تهران

قدس آنلاین

مسواک
شاید به نظر بی اهمیت برسد، اما انتخاب نوع درست مسواک در واقع از آنچه که اکثر افراد فکر می کنند، بسیار مهمتر است.

مسواک اشتباه می تواند باعث بالا رفتن لثه، فراهم کردن امکان تشکیل پلاک بر روی دندان ها یا حتی خوردگی مینا و لکه شدن دندان شود. بهترین راه برای آنکه بدانید کدام مسواک برای شما مناسب است، صحبت با ما در جلسه ملاقات بعدیمان است. شاید نیاز بخصوصی داشته باشید که با نوع بخصوصی از مسواک حل شود. آنچه در ادامه مقاله آورده شده پیشنهاداتی به بیمارانی است که از دندان و لثه سالمی برخوردارند و مشکل بخصوصی در دهان و دندان ندارند.

خریدن یک مسواک دستی

یک مسواک دستی (که به آن مسواک چندبار مصرف هم گفته می‌شود) مدل قدیمی مسواک است که عامل حرکت دندانه هایش، قدرت دست شماست نه قدرت تامین شده توسط باتری. وقتی حرف از خریدن مسواک دستی باشد مردم به دو دسته کلی تقسیم می شوند: یا ارزانترین گزینه را می خرند، یا در قفسه مسواک ها در میان گزینه های بسیار زیادی که جلوی روی خود می بینند، گم می‌شوند و به دنبال بهترین گزینه می گردند. لازم نیست که در انتخاب مسواک خیلی اضطراب داشته باشید، اما حداقل باید کمی به آن فکر کنید. در اینجا به نکاتی که باید در حین تصمیم گیری در نظر بگیرید، اشاره شده است.

به دنبال نشان استاندارد و تایید سازمان غذا و دارو باشید.

بر روی بسته بندی مسواک به دنبال نشان استاندارد باشید و اگر چنین چیزی را نمی بینید، این مسواک را نخرید. با وجود علامت استاندارد بر روی بسته مسواک، حداقل می‌دانید که این مسواک ایمن و موثر و دارای پارامترهای استاندارد برای رفع نیازهای دندانی شما خواهد بود. مسواک های ارزان دارای دندانه های ضعیفی هستند که بعد از مدتی از جای خود درآمده و به سرعت فرسوده می‌شوند و یا حتی باعث آسیب دیدگی مینای دندان خواهد شد. نوک دندانه های مسواک های استاندارد گرد است و باعث خراشیدن یا آسیب دیدگی مینا نشده و به سادگی هم از سر جای خود در نمی آیند و میتوانید مطمئن باشید که در حین مسواک کردن از وسط نمی شکند.

مسواک با اندازه مناسب را خریداری کنید.



وقتی مسواک را در بسته بندی اش می‌بینید، احتمالاً نتوانید به سادگی درباره اندازه درست سر مسواک تصمیم گیری و قضاوت کنید. دسته مسواک باید از طول کافی برخوردار باشد تا به راحتی در دست قرار بگیرد و به تمامی نقاط دندان‌هایتان، حتی در انتهای فک نیز برسد. سر مسواک نباید خیلی بزرگ باشد که قدرت جابجایی و نظافت قسمت هایی از دندان که به سختی پاک میشوند را از فرد بگیرد. برای مثال اندازه دو و نیم سانتی (یک اینچ) برای طول سر مسواک و یک و نیم سانتی (نیم اینچ) برای عرض سر مسواک، حداکثر اندازه ای است که برای یک مسواک استاندارد می توان در نظر داشت.

از مسواک سخت (hard) استفاده نکنید.
بعضی بیماران نمی دانند که مسواک سخت یک خبر بد برای دندان و لثه است. بعضی می دانند که استفاده از مسواک سخت توصیه دندانپزشکان نیست، اما باز هم از خریدن آن خودداری نمی کنند، چرا که فکر می کنند تنها به کمک مسواک سخت می توانند دندانشان را خوب تمیز کنند. آنها عقیده دارند که با استفاده از مسواک نرم نمیتوان پلاک های تشکیل شده روی دندان را از بین برد.

خرید مسواک با دندانه های سخت تنها در صورتی توجیه دارد که تجویز پزشک باشد. استفاده از مسواک با دندانه های مدیوم نیز حتی توصیه نمی شود و حتما باید از مسواک نرم استفاده کنید. مادامی که از روش مناسب برای مسواک کردن استفاده کنید، دندان‌هایتان بیش از حالت استفاده از مسواک سخت، تمیز می شود. وقتی مسواک سخت می خرید و به خصوص اگر فشار زیادی هم در هنگام مسواک کردن بر دندانتان وارد کنید - که اصولاً اکثر افراد این کار را می کنند - لثه های خود را در معرض خطر قرار می دهید. در طول زمان لثه هایتان شروع به بالا رفتن میکند؛ اگرچه بالا رفتن لثه در نتیجه استفاده از مسواک سخت، خیلی قابل توجه و شدید (مانند بیماری لثه) نیست. اما می‌تواند خطراتی برای سطح ریشه دندان و حساسیت دردناک دندان را ایجاد کند.

استفاده از مسواک با دندانه های سخت، به خصوص اگر با فشار دست بیمار در حین مسواک کردن همراه باشد به مینای دندان آسیب می زند. مینا از دندان در مقابل ایجاد حفره و پوسیدگی محافظت می‌کند، بنابراین زمانی که با مسواک سخت روی آن خراش ایجاد می کنید و باعث آسیب دیدن آن می شوید در واقع فرایند ورود باکتری و حمله پوسیدگی به دندان را ساده تر کرده اید. فرسودگی مینا همچنین عاملی برای لکه شدن دندان خواهد بود. وقتی مانع محافظتی مینا از بین برود، نفوذ مواد غذایی رنگی مانند چای، قهوه، شراب قرمز و غذاها و نوشیدنی های دیگر به دندان ها ساده تر می‌شود. توصیه های دیگری درباره دندانه های مسواک:

دندانه های چند لایه و زاویه دار دارای عملکرد بهتری از دندانه های مسطح در از بین بردن پلاک هستند. اما بعد از خراب شدن دندانه ها دیگر فرقی نمی کند که از کدام یک از آنها استفاده می کنید و هیچ یک از عملکرد مناسبی برخوردار نخواهد بود. تقریباً هر ۳ الی ۴ ماه باید مسواکتان را تعویض کنید.

خرید مسواک برقی



خرید مسواک برقی گزینه بسیار فوق العاده ای برای دندان هایتان محسوب می شود و به طور کلی عملکرد بهتری از مسواک دستی دارد. درواقع مسواک دستی عملکرد خیلی خوبی هم ندارد و مسواک برقی، فرایند نظافت دندان ها را ساده تر می کند. عملکرد مسواک های برقی در تخریب پلاک های روی سطح دندان بهتر است و با در اختیار داشتن تایمر، می‌توانید مطمئن شوید که زمان کافی را صرف مسواک کردن دندانتان کرده اید.

نکته ای که در انتخاب مسواک دستی یا برقی یکسان است، داشتن تاییدیه استاندارد برای اطمینان از ایمنی و موثر بودن مسواک است. مسواک های برقی برای کسب تاییدیه استاندارد تحت آزمایش های شدیدتری قرار می‌گیرند. برای مثال مسواک برقی اورال بی (Oral-B) برای آزمایش ایمنی به آزمایشگاه مستقلی ارسال می شود و تولیدکنندگان باید به کمک آزمایشات بالینی ثابت کنند که استفاده از مسواک بر روی دندان و بافت نرم ایمن است. در اینجا نکاتی که در خرید مسواک برقی از داروخانه یا فروشگاه اینترنتی باید مد نظر قرار دهید آورده شده است:

قیمت
قیمت مسواک های برقی بسیار متفاوت است؛ مسواک های باتری دار شاید تنها چند دلار با مسواک های دستی متفاوت باشد اما در عین حال مسواک های شارژی نیز وجود دارد که قیمت آن به چند صد دلار نیز می رسد. خبر خوب این است که برای خریدن یک مسواک برقی خوب لازم به دزدی از بانک نیست. به طور کلی حتی ارزانترین مسواک برقی هم از لحاظ پاکسازی پلاک از روی سطح دندان، عملکرد بهتری از مسواک دستی دارد. وقتی در حال ارزیابی قیمت مسواک های برقی هستید، یادتان نرود که قیمت سر قابل تعویض مسواک را نیز چک کنید. اگر فکر می‌کنید که تعویض سر مسواک را فراموش می‌کنید، میتوانید گزینه خدمات تعویض سر مسواک را نیز در زمان خرید فعال کنید.

ویژگی ها
ابتدایی ترین نوع مسواک برقی فقط روشن و خاموش میشود؛ اگر بودجه بیشتری دارید، میتوانید گزینه های دیگری در مسواک های برقی را نیز مد نظر قرار دهید. در اینجا به بعضی از ویژگی های موجود در مسواک های برقی اشاره شده است:

داشتن حالات مختلف برای دندانهای حساس، مراقبت از لثه، سفیدکنندگی، تمیز کردن زبان و غیره

داشتن تایمر برای تنظیم زمان مد نظر مسواک کردن

یک جعبه برای قرار دادن مسواک در آن

داشتن اپلیکیشن موبایل برای بررسی الگوی مسواک کردنتان

داشتن واترجت یا فلاسر آبی برای پاکسازی فضای بین دندان

داشتن حسگری که در زمان اعمال فشار زیاد بر روی دندان هشدار می دهد.

ابزارهای تعبیه شده در مسواک که باکتری ها را از بین می برد.

انواع حرکت سر مسواک
مسواک برقی به شکل ها و در جهات مختلفی حرکت می کنند. حرکت چپ و راست دندانه ها و سر مسواک، ابتدایی ترین نوع حرکت در میان مسواک های برقی است و در واقع ارزان ترین حالت آن هم محسوب می‌شود. در این مدل از مسواک و همانطور که از اسم آن برمی آید، دندانه ها تنها به سمت چپ و راست حرکت می کنند و ویبره یا بالا و پایین رفتن دندانه ها در آن وجود ندارد. نوع دیگر مسواک برقی شامل حرکات نوسانی- دورانی، چرخشی، اولتراسونیک یا موارد دیگر میشود. در آزمایشات بالینی ثابت شده که مسواک‌های نوسانی دورانی در پاکسازی پلاک از روی سطح دندان دارای عملکرد بسیار بهتری در مقایسه با مسواک های دستی بودند. تعداد ضربات وارد شده توسط این مسواک ها میتواند حتی تا ۱۲ هزار ضربه در دقیقه باشد که این امکان با حداقل فشار فراهم می شود.

دندانه ها
دندانه های مسواک برقی هم مانند مسواک های دستی انواع مختلفی از دندانه ها را دارند، اما همیشه دندانه های نرم را انتخاب کنید. در واقع اگر مسواک دستی نرمی دارید که از عملکرد آن در پاکسازی پلاک روی دندان راضی نیستید، بهتر است از مسواک برقی با دندانه نرم استفاده کنید و از عملکرد آن در رفع پلاک روی دندان متعجب و خشنود شوید.

گزینه های دیگری که برای سری مسواک برقی وجود دارند، برای سفیدکنندگی، مراقبت از لثه، دندانهای حساس، رفع پلاک، ارتودنسی و ... تعبیه شده اند. مادامی که دندانه‌های مسواکتان نرم باشد می توانید از هر سری دلخواه برای تعویض سری مسواک استفاده کنید.

قالیشویی فشم

 

 

مصوبه تغییر ساعات کار اداری در ایام گرم سال ۱۴۰۱ ابلاغ شد

 با امضای معاون اول رئیس جمهور، مصوبه دولت درخصوص تغییر ساعات کار اداری در ایام گرم سال ۱۴۰۱ ابلاغ شد.

به گزارش ایسنا به نقل از «پایگاه اطلاع رسانی دفتر هیئت دولت» هیئت وزیران در جلسه مورخ ۱۸ خرداد ۱۴۰۱، به منظور مدیریت مصرف برق در ایام گرم سال جاری، ساعات شروع و خاتمه کار کلیه دستگاه های اجرایی، بانک ها، نیروهای مسلح و نهادهای عمومی غیردولتی را از تاریخ ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ تا تاریخ ۳ شهریور ۱۴۰۱ از ساعت ۷ تا ۱۳:۳۰ تعیین کرد و استانداران موظفند ساعات کار کاهش یافته در این مدت تا میزان مقرر در ماده (۸۷) قانون مدیریت خدمات کشوری را در ماه های باقیمانده سال جاری جبران نمایند.

مقالات بیشتر:مرکز مشاوره غرب تهران

همچنین کلیه دستگاه های اجرایی فوق الذکر مکلفند از یک ساعت قبل از خاتمه کار و در مناطق گرمسیر همزمان با خاتمه کار، دستگاه های سرمایشی را خاموش نمایند.

مقالات دیگر:وکیل خوب ارومیه

صفحه قبل 1 ... 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 صفحه بعد