x تبلیغات
onlinetabliq

نرده شیشه ای و هندریل چیست؟

نرده شیشه ای و هندریل چیست؟

شیشه بری الهیه

 

نرده شیشه ای و هندریل در واقع یک حفاظ یا جان پناه شیشه ای است که از جنس شیشه سکوریت و لمینت بوده و از نمونه ای بسیار پر کاربرد در ساختمان است که علاوه بر جلوه و زیبایی خاصی که به ساختمان می بخشد برای موارد ایمنی نیز بسیار مهم است.

به گزارش ایسنا به نقل از گلدن گیت، نرده شیشه ای را معمولا در مکان هایی مانند بالکن، تراس، راه پله، روف گاردن و اطراف استخر ها نصب می‌کنند. زیبایی نرده شیشه ای می تواند یک ساختمان را بسیار لوکس و دیدنی نماید، در واقع درخشش شیشه باعث می شود دیزاین ساختمان بسیار خاص و چشم نواز شود و یکی از المان های بسیار تاثیرگذار در دکور و طراحی ساختمان های اداری و مسکونی محسوب می شود.



انواع نرده شیشه ای و هندریل
نرده های شیشه ای یا Glass fanceبا توجه به کاربردی که دارند و محل نصبشان به انواع مختلفی تقسیم بندی می شوند حتی شما می توانید نمونه ای سفارشی را متناسب با فضای نصب هندریل سفارش دهید در ادامه به نمونه های پرکاربرد هندریل شیشه ای اشاره می کنیم:

هندریل شیشه ای دفنی
در این هندریل با قرار گرفتن شیشه سکوریت درون پروفیل فضای دید بیشتری در اختیار شما قرار می گیرد. دلیل نامگذاری نام دفنی روی این نوع هندریل این است که پایه های هندریل درون زمین دفن می شود و فقط شیشه قابل مشاهده است و یکی از نمونه های پر طرفدار مخصوصا برای بالکن ها است.

نرده شیشه ای اسپیگات
این هندریل دارای پایه های روکار از جنس فولاد یا استیل است که به دلیل قابلیت نصب سریع و آسان بیشتر در ساختمان هایی که زمان برای آن ها مهم است به کار می رود و کاربرد این نوع هندریل در استخر ها بیشتر است زیرا استفاده از پایه های استیل زد زنگ مانع از زنگ زدگی آن در مجاورت آب استخر می شود.

هندریل شیشه ای فیکس پوینت
در هندریل شیشه ای فیکس پوینت از شیشه سکوریت و بست پوینت گلس استفاده شده است که شیشه با استفاده از بست دکمه ای استیل به دیوارها متصل می شود در این نوع هندریل نیز به دلیل فضای دید وسیعی که در اختیار کاربر قرار می دهد بسیار پرطرفدار و شکیل است.

هندریل شیشه ای فریم لس
در این هندریل از شیشه یک دست استفاده شده که با نصب آن فضای روبروی شما بدون هیج مانع و هیچ اتصالی قابل مشاهده است و همین امر زیبایی خارق العاده ای به فضا می بخشد، این هندریل سراسر شیشه و بدون قاب است اما در عین حال بسیار مقاوم است و با استفاده از بست های قوی به زمین متصل می شود

نرده شیشه ای و هندریل چیست؟

کاربرد نرده شیشه ای در فضاهای مختلف
نرده شیشه ای و هندریل دارای کاربرد های متنوعی است و متناسب با محل نصب طراحی و ساخته می شود در ادامه به چند نمونه از کاربرد های نرده شیشه ای می پردازیم:

نرده شیشه ای راه پله
نرده شیشه ای پله که نقش حفاظ را دارد با استفاده از اتصالات زد زنگ قابل نصب است، نصب هندریل شیشه ای راه پله علاوه بر امنیت بالایی که به همراه دارد بسیار شکیل و چشم نواز است و زیبایی منحصر به فردی به راه پله های ساختمان می دهد، استفاده از شیشه سکوریت با ضخامت مناسب امنیت این نوع هندریل را تضمین می کند.

نرده شیشه ای تراس
نرده شیشه ای تراس که ترکیبی از شیشه نشکن سکوریت و پایه های فولاد یا استیل است در لبه تراس نصب می شود این هندریل علاوه بر جلوه خاصی که دارد از ایمنی بالایی برخوردار بوده و فضای دید گسترده ای را نیز در اختیار شما قرار می دهد.

نرده شیشه ای استخر
این نرده ها حفاظی شیشه ای برای دور تا دور استخر است که برای حفاظت و ایمنی مخصوصا برای کودکان نصب می شود. استفاده از شیشه سکوریت و استیل باعث استحکام بالای این هندریل شده است و همچنین جنس زد زنگ استیل مانع از زنگ زدگی آن می شود. این هندریل زیبا و شکیل است و در اکثر ویلاها و منازل لوکس قابل استفاده است. می توانید رنگ یراق آلات را به سلیقه خود در این هندریل انتخاب نمایید..

نرده شیشه ای و هندریل چیست؟

قیمت نرده شیشه ای و هندریل
قیمت نرده های شیشه ای متناسب با نوع و حجم کار شما متفاوت خواهد بود، هندریل شیشه ای از نرده های فلزی و شیشه تشکیل شده که جنس نرده ها می تواند از استیل یا فولاد باشد همچنین ضخامت شیشه نیز متناسب با مکان نصب تعیین می شود که همه این موارد بر قیمت هندریل شیشه ای تاثیر مستقیم دارد.

سخن پایانی

این روزها ساختمان ها به سمت لوکس شدن پیش می روند المانهای بکار رفته در هر ساختمان می تواند تاثیر بسزایی در زیبایی و لاکچری شدن آن داشته باشد. یکی از المانهای بسیار کاربردی و لوکس استفاده از نرده شیشه ای و هندریل است که در انواع هندریل پله، پله گرد، نرده شیشه ای بالکن، تراس، استخر، فریم لس و ... است. این نرده ها علاوه بر زیبایی از ایمنی بالایی نیز برخوردار هستند که امروزه بسیار مورد استقبال قرار گرفته است.

قالیشویی افسریه

 

 

کشف ۳۶۰ کیلوگرم تریاک در محله مشیریه

 باشگاه خبرنگاران جوان:سرکلانتر ششم پلیس پیشگیری پایتخت از کشف یک کیلو ۳۶۰ گرم مواد مخدر تریاک خبر داد.

سرهنگ محمد جلینی اظهار کرد: گشت انتظامی کلانتری ۱۶۹ مشیریه در حین گشتزنی به فردی که بصورت پیاده در حال حرکت بوده و ظاهری غلط انداز داشته مشکوک شده و جهت بررسی بیشتر به متهم نزدیک شده که با مشاهده پلیس بلافاصله از محل متواری می‌شود و در یک تعقیب و گریز کوتاه بلافاصله دستگیر شده است.

مقالات بیشتر:شیشه بری غرب تهران

وی بیان کرد: با بازرسی بدنی از متهم در محل مقدار یک کیلو ۳۶۰ گرم مواد مخدر از نوع تریاک کشف شد و متهم به کلانتری دلالت داده شد.

سرکلانتر ششم پلیس پیشگیری تهران ادامه داد: متهم ۲۶ ساله به جرم خود مبنی بر حمل و فروش مواد مخدر اعتراف و اظهار داشت که قصد فروش مواد مخدر را به فردی داشته است که دستگیر شده است.

سرهنگ جلینی تصریح کرد: در این خصوص پرونده قضایی تشکیل و تلاش در جهت دستگیری همدست متهم ادامه دارد.

مقالات دیگر:دفتر ازدواج شیک

گیاهان دارویی؛ نسخه شفا بخش بیکاری و کم آبی

 کار آفرین بومی خاش گفت: کشت گیاهان دارویی نه تنها نیاز فراوانی به آب ندارد که بخشی از مشکلات اقتصادی و اشتغالزایی را نیز حل می کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصرهامون، کشت گیاهان دارویی در سیستان و بلوچستان که از نظر گیاهان دارویی و صنعتی بسیار غنی است علاوه  بر بهره برداری داخلی و صادرات می تواند نقش بی بدیلی در توسعه اقتصادی منطقه نیز داشته باشد.

مقالات بیشتر:ظروف کرایه شهرک غرب

حاج مراد محمد ریگی معلم باز نشسته خاشی که با کمترین امکانات توانسته برای 5 نفر از جوانان این شهرستان اشتغالزایی کند، در گفت و گو با خبرنگار ما انگیزه ی خود را از راه اندازی کار گاه عرق گیری گیاهان دارویی را علاقه به گل و گیاه و اشتغالزایی برای جوانان این منطقه عنوان کرد و گفت: از آنجایی که کشت گیاهان دارویی نیاز به سرمایه زیادی ندارد، جوانان می توانند با کمترین امکانات برای خود اشتغال زایی کنند.

حاج محمد ریگی با بیان اینکه بخشی از مشکلات اقتصادی و اشتغالزایی با کشت گیاهان دارویی قابل حل است، ادامه داد: جوانانی که زمین کشاورزی دارند می توانند اقدام به کشت گیاهان دارویی کنند و بنده با کمال میل خریدار محصولات آن ها خواهیم بود.

وی همت و تلاش خود و کمک ومساعدت های جهاد کشاورزی را در ایجاد کارگاه عرق گیری موثر دانست و افزود: کارگاه ظرفیت پذیرش کل گیاهان دارویی منطقه را دارد و کسانی که مایل به فروش و همکاری هستند با کمال میل خریدار محصولات خواهیم بود.

وی ادامه داد: ظرفیت ها و منابع زیادی وجود دارد که نیازمند ایده و تلاش جوانان هستیم.

مقالات دیگر:وکیل خوب غرب تهران

اعلام نام زنان در آگهی ترحیم پیگرد قانونی دارد


اعلام نام زنان در آگهی ترحیم پیگرد قانونی دارد

خدمات مجالس ترحیم


بعد از حساسیت‌ها نسبت به نقش بستن تصویر زنان بر آگهی‌های ترحیم و سنگ قبر، حالا نوبت به اعلام نام آنها در آگهی ترحیم رسیده است؛ نامه‌ای با امضای «عادل قربانزاده» رئیس اداره‌ی تبلیغات اسلامی شهرستان ملکان از توابع استان آذربایجان شرقی منتشر شده که در آن خطاب به مدیر چاپخانه و خدمات کامپیوتری نوشته شده از تاریخ ۲۵ مهرماه ذکر نام زنان در اطلاعیه‌های مجالس ترحیم ممنوع است و پیگرد قانونی خواهد داشت.
اعلام نام زنان در آگهی ترحیم پیگرد قانونی دارد

کبنا ؛طی روزهای گذشته نامه ای با امضای «عادل قربانزاده» رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ملکان در آذربایجان شرقی منتشر شده است که در آن خطاب به مدیر چاپ خانه و خدمات کامپیوتری نوشته شده است که ذکر نام زنان در اطلاعیه‌های مجالس ترحیم ممنوع و پیگرد قانونی خواهد داشت.

به گزارش کبنا نیوز، بعد از حساسیت‌ها نسبت به نقش بستن تصویر زنان بر آگهی‌های ترحیم و سنگ قبر، حالا نوبت به اعلام نام آنها در آگهی ترحیم رسیده است؛ نامه‌ای با امضای «عادل قربانزاده» رئیس اداره‌ی تبلیغات اسلامی شهرستان ملکان از توابع استان آذربایجان شرقی منتشر شده که در آن خطاب به مدیر چاپخانه و خدمات کامپیوتری نوشته شده از تاریخ ۲۵ مهرماه ذکر نام زنان در اطلاعیه‌های مجالس ترحیم ممنوع است و پیگرد قانونی خواهد داشت.

 

طی روزهای گذشته نامه ای با امضای «عادل قربانزاده» رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ملکان در آذربایجان شرقی منتشر شده است که در آن خطاب به مدیر چاپ خانه و خدمات کامپیوتری نوشته شده است که ذکر نام زنان در اطلاعیه‌های مجالس ترحیم ممنوع و پیگرد قانونی خواهد داشت.

میدان نوشت: حساسیت نسبت به سنگ قبر یا آگهی ترحیم زنان پیش از این نیز سابقه داشته است؛ دو سال پیش نماینده‌ی ولی فقیه در گیلان حک کردن تصویر زنان روی سنگ قبرشان را «پدیده‌ی شوم، غلط و خلاف شرع» توصیف کرده و گفته بود «حک کردن تصویر زنان روی سنگ قبر خلاف اخلاق و احکام دین خدا است و در دینداری اینگونه افراد باید شک کرد».

روزنامه‌ی آفتاب یزد همان زمان خبر داده بود که «با درج بنر‌هایی در قبرستان‌ها از خانواده‌ی متوفیان خواسته شده تا در صورتی‌که چهره‌ی زن روی سنگ قبر عزیزشان تصویر شده، سریعا برای تعویض آن اقدام کنند، در غیر این صورت سنگ مزار آن‌ها برداشته می‌شود».

همچنین روابط عمومی سازمان بهشت زهرا در رابطه با ممنوعیت استفاده از تصویر چهره روی سنگ مزار زنان گفته بود «این موضوع قانون است و اجبارا باید توسط خانواده متوفی انجام شود و عکس خانم‌ها از روی سنگ قبرها و کتیبه‌ها حذف شود. هر چند به‌طور کلی کتیبه ممنوع شده است؛ عکس بی حجاب خانم‌ها که به‌طور کلی قدغن است! اما اگر عکس زنی روی سنگ مزارش باشد با خانواده متوفی تماس گرفته می‌شود که بیایند و سنگ قبر را درست کنند و اگر خانواده‌ها اقدام نکنند خود سازمان دست به کار می‌شود».


سال گذشته مخدوش کردن تصویر زنان بر روی سنگ مزارشان در آرامستان شهر رویان خبرساز شد، در حالی‌که به تصاویر مردان بر روی سنگ قبرها آسیبی وارد نشده بود؛ پس از آنکه مشخص شد این اقدام با تصمیم هیات امنای آرامستان این شهر انجام شده است، خانواده‌های متوفیان آن‌را «غیرشرعی و غیرعرفی و بی‌حرمتی به فرد متوفی» دانسته و شکایتی علیه عاملان آن ثبت کردند.

از آنجایی که قواعد وضع شده در مورد سنگ قبر در قبرستان‌های نقاط مختلف کشور متفاوت است و تصاویر مخدوش شده در آرامستان رویان نیز مبتنی بر «حجاب کامل اسلامی» بوده‌اند، به نظر می‌رسد چنین حساسیت‌هایی متوجه جنسیت متوفیان است؛ ابلاغیه اداره تبلیغات اسلامی ملکان تاکیدی دوباره بر برقراری تبعیض‌های جنسیتی‌ست که دامن درگذشتگان را نیز رها نمی‌کند.

گفتنی است بعد از واکنش های زیادی در فضای مجزی، روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی طی اطلاعیه ای اعلام کرد: نامه اداره ملکان ارتباطی با اهداف و ماموریت این سازمان ندارد و برخورد لازم با نویسنده صورت گرفته است.

گفتنی است روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی طی اطلاعیه ای اعلام کرد: نامه اداره ملکان ارتباطی با اهداف و ماموریت این سازمان ندارد و برخورد لازم با نویسنده صورت گرفته است.

قالیشویی خیابان بهار

 

 

 

دعوت به کنسرت ختم

لاکچری شدن مجالس ترحیم از زبان شهروندان
دعوت به کنسرت ختم

خدمات مجالس ترحیم

«پدر یعنی گرمی یک خانه/ پدر یعنی شونه مردانه/ پدر یعنی اشک پنهانی/ پدر یعنی قلب بارانی» مداح دکمه توقف آهنگ را می‌زند و رو به فرزندان متوفی که اطراف مزار پدر ایستاده‌اند می‌گوید: «حسن آقا، حاج سعید و آقا محمود! پدر یعنی اشک پنهانی. حتماً پدر عزیز شما هم دور از چشم شماها گریه می‌کرد تا شما متوجه غم و رنج و دردش نباشید.» صدای ناله و ضجه که بلند می‌شود گوشی موبایل را دوباره به دست می‌گیرد و دکمه آهنگ را می‌زند. «چه کردی با قلب فرزندت/ گذشتی از خودت تا جان بگیرم/ من برای خستگی‌هایت بمیرم»

روزنامه ایران: بازهم موسیقی و صدای خواننده قطع می‌شود و این بار مداح صفحه گوشی موبایلش را برای پیدا کردن آهنگ بالا و پایین می‌کند. سه پسر متوفی گوشه‌ای دست به سینه ایستاده‌اند و دو دختر متوفی هم کنار مزار پدر ضجه می‌زنند. مداح اکوی سیستم صوتی را کمی بالا می‌برد و رو به جمعیتی که برای مراسم شب هفت آمده‌اند، می‌گوید: «حاج رمضان چه کردی با قلب فرزندانت؟ همه می‌دانند که چقدر از خودگذشتگی کردی. نمی‌خواهم جگر بازمانده‌ها را آتش بزنم اما فرزندان حاج رمضان بعد از پدر به کی تکیه می‌کنید؟»

رهگذران و کسانی که برای فاتحه‌خوانی یا برگزاری مراسم دفن و ختم به بهشت سکینه(س) آمده‌اند با شنیدن صدای مداح و آهنگ یکی از خوانندگان پاپ برای چند لحظه توقف می‌کنند. برای خیلی از آنها اجرای مداحی سر مزار با این شیوه عجیب است. مهدی سینی خرما را به طرفم می‌گیرد و می‌گوید:‌ «به حق چیزهای ندیده. تا امروز دیده بودیم سر مزار با نی یا دف نوحه‌سرایی کنند ولی ندیده بودیم با آهنگ ترانه پاپ در رثای پدر بخوانند. فلسفه حضور در مراسم خاکسپاری یا ختم بر اساس احادیث ائمه اطهار (ع) یادآوری و عبرت است. یعنی اینکه به یاد بیاوریم که مرگ فقط برای دیگران نیست و ممکن است دیر یا زود سراغ ما هم بیاید. به همین دلیل وقتی برای فاتحه‌‌خوانی سر مزار می‌آییم باید عبرت بگیریم و همیشه خود را آماده سفر آخرت کنیم. اما با این برنامه‌هایی که سر مزار انجام می‌دهند به تنها چیزی که فکر نمی‌کنیم عبرت گرفتن و طلب بخشش برای متوفی است. انگار کنسرت برگزار می‌شود و بجز خانواده نزدیک متوفی که داغدار هستند بقیه به موسیقی توجه می‌کنند. باور کنید روح آن مرحوم هم راضی نیست. سر مزار باید قرآن بخوانند و برای آمرزش گناهان دعا کنند.»


مراسم به پایان می‌رسد و مداح از روی کاغذی که به دست گرفته از مؤسسات، شرکت‌ها و افرادی که از راه‌های دور و نزدیک در مراسم شرکت کرده‌اند تشکر و قدردانی می‌کند. بعد از پایان مراسم مداح خودش را به قطعه دیگری می‌رساند. مراسم چهلم یک مادر در حال برگزاری است و صدای نی و دف فضای آرامستان را پر کرده است. «لحظه خداحافظی به سینه‌ام فشردمت/ اشک چشمام جاری شد دست خدا سپردمت/ دل من راضی نبود به این جدایی/ مادر منو ببخش اگه یه وقت آزردمت»


نوازنده نی سعی می‌کند با شعر همراه باشد و نوازنده دف ضربه‌ها را هماهنگ می‌کند. همه اشعار در گوشی موبایل آماده است و با هر بالا و پایین شدن صفحه گوشی اشعار جدید با نوای دف و نی پخش می‌شود. با هر بیت و تکرار کلمه «مادر» دختر متوفی خودش را روی قبر می‌اندازد و نام مادرش را فریاد می‌زند. «۴۰ روزه که بوی گل نیومد یار/ صدای چهچه بلبل نیامد/ روید از باغبان گل بپرسید یار/ چرا بلبل به صید گل نیومد»


خواننده با تلفیق اشعار و ارتباط دادن آنها سعی می‌کند اشعار را برای مراسم چهلم تنظیم کند. پایان مراسم با تکنوازی نی و دف همراه می‌شود و سرپرست گروه موسیقی کارت ویزیتی را که روی آن گروه موسیقی نی و دف مجالس ترحیم و سوگواری معرفی شده، بین شرکت کنندگان مراسم پخش می‌کند. مراسم که تمام می‌شود پسر متوفی شماره کارت بانکی خواننده را می‌گیرد و پول درخواستی را برایشان واریز می‌کند. میهمان‌ها یکی یکی با خانواده عزادار همدردی می‌کنند و می‌روند.


کیارش از قزوین برای شرکت در مراسم آمده است. می‌گوید «مراسم سوگواری هم چشم و هم چشمی شده. تا چند سال قبل برای خاکسپاری یا مراسم سوم و چهلم مداحان ذکر مصیبت می‌کردند و خانواده متوفی با شنیدن ذکر مصیبتی که برای ائمه اطهار(ع) اتفاق افتاده برای مصیبت پیش‌آمده، از خودشان صبوری نشان می دادند. اما الان گروه موسیقی دعوت می‌کنند و به جای ذکر مصیبت اشعار و آهنگ خواننده‌های پاپ را می‌خوانند. متأسفانه برخی خانواده‌ها تصور می‌کنند هر چقدر مراسم ترحیم یا خاکسپاری لاکچری باشد، به عزیز از دست رفته‌شان احترام بیشتری گذاشته‌اند و اطرافیان هم از این کار آنها راضی خواهند بود. فکر می‌کنند با این کار کسانی که برای مراسم می‌آیند تا آخر مراسم می‌مانند و خسته نمی‌شوند. اما به اعتقاد من کسی که دستش از دنیا کوتاه شده به خیرات و فاتحه بیشتر نیاز دارد و گروه ارکستر هیچ فایده‌ای ندارد. با این برنامه‌ها نمی‌توانیم همه را تا آخر مراسم نگه داریم. البته هر کسی با هر شیوه‌ای که می‌پسندد می‌تواند سوگواری کند اما در جایی مثل آرامستان‌ها که خانواده‌های زیادی رفت و آمد می‌کنند، برگزاری مراسم‌ لاکچری مناسب نیست.»


بیلبوردهای داخل بهشت زهرا(س) توجهم را جلب می‌کند: «استفاده از آلات موسیقی و ساز و پخش هرگونه موسیقی در مراسم‌ کنار مزار ممنوع است. رعایت فرهنگ صحیح تشییع و تدفین باعث آرامش و آمرزش روح متوفی می‌شود.» همچنین به گفته حامد ابوالحسنی یکی از مسئولان روابط عمومی سازمان بهشت زهرا، برگزاری مراسم سر مزار که در آن از آلات موسیقی استفاده شود، ممنوع است و کسی اجازه ندارد از موسیقی برای مراسم خاکسپاری یا هفتم و چهلم و سالگرد استفاده کند: «‌از دو سال قبل با نصب بنر در قطعات مختلف بهشت زهرا و مقابل مجتمع عروجیان اعلام کردیم استفاده از آلات موسیقی بر سر مزار ممنوع است. به هرحال بهشت زهرا یک مکان عمومی است. شاید خانواده متوفی و اطرافیان آنها از اجرای موسیقی در مزار لذت ببرند ولی ممکن است چند ردیف بالاتر خانواده دیگری که برای فاتحه‌خوانی یا برگزاری مراسم سر مزار عزیزشان می‌آیند، این کار را نپسندند. سازمان بهشت زهرا برای اجرای مراسم سر مزار فقط اکو و باند به همراه مداح در اختیار خانواده‌های عزادار قرار می‌دهد و اگر هم کسی خارج از این مجموعه خواننده یا آلات موسیقی برای اجرا سر مزار بیاورد تخلف کرده است.»


گروه‌های موسیقی برای اجرای برنامه سر مزار همراه با نی ۳ میلیون تومان و اجرا در سالن ۵ میلیون تومان پول می‌گیرند. این را یکی از خواننده‌های سر مزار می‌گوید و تأکید می‌کند سعی خواهند کرد مراسم آبرومندانه برگزار شود: «۵ سال است که مراسم سر مزار برگزار می‌‌کنیم. گروه ما بهترین برنامه را ارائه می‌دهد. خانواده‌هایی که دوست دارند در سالن اجتماعات مراسم ختم بگیرند از ما دعوت می‌کنند و ما هم سعی می‌کنیم اشعاری را که مناسب وصف متوفی و اطرافیان آنها باشد بخوانیم. برای بهشت زهرا به دلیل اینکه استفاده از آلات موسیقی ممنوع است فقط از نی استفاده می‌کنیم ولی برای اجرا در سالن از نی، دف، سه تار و ویولن هم استفاده می‌کنیم. البته در آرامستان‌های دیگر تهران یا اطراف تهران و برخی شهرها می‌توانیم از آلات موسیقی هم استفاده کنیم. گاهی اوقات هم آهنگ مورد نظر را از گوشی موبایل پخش می‌کنیم و روی آهنگ می‌خوانیم. نمونه کارهای ما را هم می‌توانید در اینترنت ببینید. قیمت اجرای سالن برای یک ساعت ۵ میلیون تومان است و تا امروز هر مراسم ترحیمی که رفته‌ایم صاحبان عزا از ما راضی بوده‌اند. البته دوران کرونا کار ما خیلی کم شد. مراسم خاکسپاری تنها با حضور خانواده درجه یک برگزار می‌شد و اجازه تجمع داده نمی‌شد. از ختم و شب هفت و چهلم هم خبری نبود و مردم در تنهایی سوگواری می‌کردند. مراسم ترحیم هم مثل مراسم عروسی است و خانواده‌ها تلاش می‌کنند ختم را هم به بهترین شکل برگزار کنند. اجرای برنامه موسیقی باعث می‌شود خیلی‌ها تا آخر حضور داشته باشند و همین حضور می‌تواند تسلی دل خانواده داغدار باشد.»

آرامستان هر لحظه شلوغ‌تر می‌شود و مثل همه پنجشنبه‌ها خیلی از مردم برای فاتحه‌خوانی می‌آیند. صدای مداح با نوای نی همچنان شنیده می‌شود: «جان ز تو نوش می‌کند/ دل ز تو جوش می‌کند/ عقل خروش می‌کند / اما پدر عزیزم بی تو به سر نمی‌شود»

قالیشویی خیابان بهار

 

 

افزایش آمار کشته‌های تصادف جاده شوشتر / چند کارگر جان باختند؟

 صبح امروز وقوع تصادف هولناک بین مینی بوس و تریلی متاسفانه موجب مرگ کارگران فصلی شد که آمار کشته‌های تصادف جاده شوشتر افزایش یافت.

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، عارف شرهانی مدیر روابط عمومی اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: تعداد کشته شدگان تصادف مینی‌بوس و کامیون جاده شوشتر- گاومیش آباد در روز سه‌شنبه به ۱۶ نفر رسید.

مقالات بیشتر:تشریفات ترحیم تهران

مدیر روابط عمومی اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: تعداد کشته شدگان تصادف مینی‌بوس و کامیون جاده شوشتر- گاومیش آباد در روز سه‌شنبه به ۱۶ نفر رسید.

به گزارش روابط عمومی این مرکز، عارف شرهانی بیان کرد: در این حادثه که ساعت ۵:۵۷ دقیقه گزارش شد ماموران امدادی اورژانس با حاضر شدن در صحنه مصدومان را به مراکز درمانی انتقال دادند.

وی افزود: از مجموع فوتی‌ها ۱۰ نفر زن و ۶ نفر مرد هستند که هویت یک نفر از آنها معلوم نیست.

وی ادامه داد: هم اکنون هشت مصدوم در بیمارستان‌ها بستری هستند.

گفته می‌شود سرنشینان مینی‌بوس از کارگران فصلی مزارع کشاورزی منطقه بودند که دچار حادثه شدند.

دلیل وقوع این حادثه از سوی پلیس راه در دست بررسی است.

مقالات دیگر:سالن زیبایی پردیس

ممنوعیت تصویر زنان روی آگهی ترحیم از کجا آمد؟

ممنوعیت تصویر زنان روی آگهی ترحیم از کجا آمد؟


خدمات مجالس ترحیم تهران

اصفهان امروز

طی چند روز گذشته، نامه‌ای با امضای عادل قربانزاده رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ملکان از توابع استان آذربایجان شرقی منتشر شده که در آن خطاب به مدیر چاپخانه و خدمات کامپیوتری نوشته شده از تاریخ ۲۵ مهرماه ذکر نام زنان در اطلاعیه‌های مجالس ترحیم ممنوع است و پیگرد قانونی خواهد داشت.


روزنامه آرمان ملی- منیره چگینی: بیش از ۵۰ سال است که استفاده از نام و تصویر زنان بر روی سنگ مزار یا اعلامیه‌های ترحیم، حاشیه ساز شده و این موضوع نه به‌واسطه حکم شرعی (با نظر مراجع تقلید) بلکه در روزگار قدیم با غیرت و ناموس پرستی مردان و در روزگار فعلی با بخشنامه‌ها و آیین‌نامه‌های بی‌پایه و اساس به حاشیه رفته است و به باور مدافعان حقوق زنان، برخلاف حقوق آنهاست. اما اتفاقی که در هفته گذشته در شهرستان ملکان در آذربایجان شرقی رخ داد، نشان می‌دهد که تا چه اندازه این موضوع که بیشتر بر اساس عرف جامعه و خانواده‌هاست می‌تواند حاشیه برانگیز باشد.
ممنوعیت تصویر زنان روی آگهی ترحیم از کجا آمد؟
دو سال پیش بود که حذف تصویر زنان و استفاده از شمع و گل و یک بیت شعر برروی سنگ مزار برخی از آرامستان‌ها، حاشیه ساز شده و روابط عمومی سازمان آرامستان بهشت زهرا در رابطه با این موضوع اعلام کرد: «این موضوع قانون است و اجبارا باید توسط خانواده متوفی انجام شود و عکس خانم‌ها از روی سنگ قبر‌ها و کتیبه‌ها حذف شود. هر چند به طور کلی کتیبه ممنوع شده است؛ عکس بی‌حجاب خانم‌ها که به طور کلی قدغن است! اما اگر عکس زنی روی سنگ مزارش باشد با خانواده متوفی تماس گرفته می‌شود که بیایند و سنگ قبر را درست کنند و اگر خانواده‌ها اقدام نکنند خود سازمان دست به کار می‌شود!»،
اما اعضای شورای شهر پنجم از این موضوع ابراز بی‌اطلاعی کردند. سال گذشته نیز مخدوش کردن تصویر زنان بر روی سنگ مزارشان در آرامستان شهر رویان خبرساز شد، در حالی‌که به تصاویر مردان بر روی سنگ قبر‌ها آسیبی وارد نشده بود؛ پس از آنکه مشخص شد این اقدام با تصمیم هیات امنای آرامستان این شهر انجام شده است، خانواده‌های متوفیان آن‌را غیرشرعی و غیرعرفی و بی‌حرمتی به فرد متوفی دانسته و شکایتی علیه عاملان آن ثبت کردند.
پس از این اتفاقات حالا نوبت به اعلام نام زنان در آگهی‌های ترحیم رسیده است و طی چند روز گذشته، نامه‌ای با امضای عادل قربانزاده رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ملکان از توابع استان آذربایجان شرقی منتشر شده که در آن خطاب به مدیر چاپخانه و خدمات کامپیوتری نوشته شده از تاریخ ۲۵ مهرماه ذکر نام زنان در اطلاعیه‌های مجالس ترحیم ممنوع است و پیگرد قانونی خواهد داشت. یکی از روزنامه‌ها نیز خبر داده بود که «با درج بنر‌هایی در قبرستان‌ها از خانواده متوفیان خواسته شده تا در صورتی‌که چهره زن روی سنگ قبر عزیزشان تصویر شده، سریعا برای تعویض آن اقدام کنند، در غیر این صورت سنگ مزار آن‌ها برداشته می‌شود.»
نظر شخصی نویسنده نامه بوده است!
این موضوع واکنش‌های بسیاری در فضای مجازی و حقیقی داشت، شهیندخت مولاوردی در توئیتی به انتشار این نامه واکنش نشان داد. آن‌طور که معاون سابق امور زنان و خانواده در دولت یازدهم نوشته است: «اتفاقا در زمان درگذشت مادر خدابیامرزم شاهد عینی چنین ماجرایی بودم. زمانی که در آگهی ترحیم دیدم نام تنها خواهرم جزو فرزندان درج نشده، ابتدا تصور کردم از قلم افتاده! بعد با کمال تعجب متوجه شدم چاپخانه‌ها ممنوعیت دارند و مدیر چاپخانه شهرمان لطف کرده و از فرزندان دختر فقط نام من را آن هم با مسئولیت خودش در آگهی منتشر کرده است!
ممنوعیت تصویر زنان روی آگهی ترحیم از کجا آمد؟
یادمه در دوره ما با هر قدم، قلم و کلامی، فریاد وامصیبتای عده‌ای بلند می‌شد که مگر درد چند درصد زنان این است؟، حالا یک نفرشان بانگ برنمی‌آورد که آیا این است درد امروز جامعه؟!» بعد از واکنش‌های زیادی در فضای مجازی، روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: «نامه اداره ملکان ارتباطی با اهداف و ماموریت این سازمان ندارد و برخورد لازم با نویسنده صورت گرفته است.»
مراجع تقلید چه می‌گویند؟
همان‌طور که پیش‌تر نیز به آن اشــاره شــد، این موضوع بیشتر از اینکه یک امر شرعی باشد، تبدیل به عرف و سلیقه شده است. با نگاهی به نظرات مراجع تقلید، می‌توان به این واقعیت پی برد. در استفتاء شماره ۱۱۸۳ از دفتر آیت‌ا…‌العظمی خامنه‌ای آمده است: «نگاه‌کردن به تصویر زن نامحرم، حکم نگاه‌کردن به خود زن نامحرم را ندارد، بنا بر این اگر نگاه از روى لذت نبوده و خوف افتادن به گناه نباشد و تصویر هم متعلق به زن مسلمانى که بیننده آن را می‌‏شناسد نباشد، اشکال ندارد.»
ممنوعیت تصویر زنان روی آگهی ترحیم از کجا آمد؟
دفتر آیت ا... نوری همدانی در پاسخ به این سوال که آیا می‌توان تصویر زن فوت شده را در آگهی تسلیت یا ترحیم یا سنگ قبر وی چاپ کرد یا خیر، اعلام کرده که «اگر مفسده داشته باشد، جایز نیست.» دفتر آیت ا... موسوی اردبیلی هم در پاسخ به همین سوال نوشته: «اگر تصویر بانوی فوت‌شده با حجاب اسلامی باشد و مفسده‌ای هم نداشته باشد، اشکال ندارد.» حضرت آیت ا... هاشمی شاهرودی نیز درباره پاسخ به سوال که تصویر بانوان روی سنگ مزار، چه حکمی دارد، نوشت: «حک تصویر بانوان روی سنگ مزار فی النفسه اشکال ندارد، به شرط آنکه مفسده‌ای بر آن مترتب نشود.»
قانون چه می‌گوید؟
عبدالصمد خرمشاهی، حقوقدان برجسته کشور در رابطه با بخشنامه مذکور یا در قانون منعی برای درج نام زنان در اعلامیه یا درج تصویر آن‌ها برروی سنگ قبرها، به ما می‌گوید: «در هیچ کجای قانون این موضوع تاکید نشده و اگر کسی بخواهد، خانواده متوفی را مجبور به این کار نماید، خلاف قانون عمل کرده است.»
وی در رابطه با بخشنامه مذکور که از سوی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ملکان منتشر شده نیز می‌افزاید: «بخشنامه‌ای از سوی وزارتخانه و سازمان‌های مرجع منتشر نشده و این بخشنامه من درآوردی و بر اساس سلیقه فرد است. بخشنامه‌ای که حتی وزارتخانه اعلام کرده و خلاف قانون باشد، باید باطل شود، در اینجا که ظاهرا از یک اداره صادر شده و کاملا قانون است، نه با شرع مغایر است و نه با قانون و با اخلاق هم سرسازگاری ندارد. همچنین خلاف حقوق زنان است.»

قالیشویی سیدخندان

 

 

مراسم ختم لاکچری خانم بازیگر برای سگش | سنگ قبر لاکچری سگ بازیگر معروف

سوسن پرور
مراسم ختم لاکچری خانم بازیگر برای سگش | سنگ قبر لاکچری سگ بازیگر معروف

بسته پذیرایی مراسم ختم

شما نیوز

سوسن پرور با انتشار این تصاویر خبر از درگذشت سگ خانگی اش داد.


مراسم ختم لاکچری خانم بازیگر برای سگش | سنگ قبر لاکچری سگ بازیگر معروف
سوسن پرور در صفحه شخصی خود در اینستاگرام نوشت: وینر جانم از آغوش خودم به آغوش خدا می‌سپارمت. خوشحالم که من و مهدیه تونستیم دنیای با عشقی رو برات بسازیم. خوشحالم که بدی‌های دنیا رو نفهمیدی دنیایی که تو داشتی شاید مریضی داشت درد داشت جراحی داشت، ولی پر از مهر بود پر از عشق بود هممون دوستت داشتیم وینر و تو قهرمان همه ما بودی و مثل یک قهرمان هم رفتی حالا دیگه راحت بدو کاری که هیچ وقت نتونستی انجام بدی حالا دیگه رها و آزادی بدون هیچ دردی. جات همیشه تو قلب ماست کوچولوی قشنگم و ممنون بابت تمام نگاه‌های پر مهرت ممنون بابت تمام همراهی هات و صبوری هات. دیدار بعدی ما یه جای بهتر




سوسن پرور زاده ی 23 اسفند 1354 در شهر اراک می باشد. وی فارغ التحصیل فوق لیسانس کارگردانی تئاتر از دانشگاه آزاد اسلامی و لیسانس رشته ادبیات نمایشی است.

سوسن پرور در عرصه های مختلف هنری اعم از نویسندگی، کارگردانی و بازیگری در تئاتر، تلویزیون و سینما فعالیت دارد.





وی همچنین سابقه حضور در برنامه های تلویزیونی اعم از بیست، خنده بازار، آشپزی خودمانی و طهران قدیم را دارد. برجسته ترین هنر نمایی سوسن پرور در عرصه برنامه های تلویزیونی به خنده بازار اختصاص دارد. این برنامه محصول سال 1390 به کارگردانی شهاب عباسی می باشد.

مادر سوسن پرور بازنشسته آموزش و پرورش است. سوسن پرور یک خواهر بزرگ تر دارد.



نام اصلی: سوسن پرور

تاریخ تولد: 23 اسفند 1354

محل تولد: اراک

محل زندگی: تهران



پیشه یا حرفه: کارگردان، نویسنده و بازیگر تئاتر، تلویزیون و سینما



وضعیت تأهل و ازدواج سوسن پرور
متأسفانه اطلاع دقیقی از ازدواج و وضعیت تأهل سوسن پرور در دسترس نیست.

وی در طی مصاحبه ای درباره ازدواج بیان کرده است:


" با وجود ریسک پذیر بودنم، در حوزه ازدواج ترس هایی بر من غلبه کرده است. همسر ایده آل من، یک مرد خوش هیکل، چهار شانه و بلند قامت است که با اسب سفید، در منزل به جرج کلونی شهرت دارد. "





علاقه مندی های سوسن پرور

سوسن پرور به حمایت از حیوانات علاقه مند است. این چهره در عرصه نویسندگی و کارگردانی در تئاتر مهارت دارد.


سوسن پرور در کنار ایفای نقش در عرصه های مختلف هنری به نویسندگی و کارگردانی علاقه مند است. از جمله تئاتر هایی که به نویسندگی و کارگردانی خانم پرور تشکیل شده اند می توان به توالت، هایلایت (1396)، اشتباه گرد تنها (1383) و داری داری داری داری یا نداری؟ (1397) اشاره کرد.

قالیشویی در هنگام

 

 

ضرورت حذف تشریفات زائد در مجالس ترحیم

ضرورت حذف تشریفات زائد در مجالس ترحیم

تشریفات ترحیم تهران

امام جمعه شهرستان اهر بر ضروت حذف تشریفات زائد از مجالس ترحیم تاکید کرد و خواستار فرهنگ‌سازی و همراهی مردم و مسوولان در این خصوص شد.


ضرورت حذف تشریفات زائد در مجالس ترحیم
حجت‌الاسلام جواد حاجی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهر در ارتباط با ساماندهی مجالس ترحیم در شهرستان اهر اظهار داشت: با توجه به اینکه مردم واقعاً گرفتار هستند و متحمل زحمت شده و مجبورند در اکثر این مجالس حضور پیدا کنند، از این رو ضرورت دارد در این خصوص راهکار لازم جهت تسهیل در امور ارائه شود.

 

رئیس شورای فرهنگ عمومی پیشنهاد داد، همچون برخی شهرستان‌های استان بهتر است مجالس ترحیم دو یا چند متوفی را در یک مجلس و یک مسجد برگزار کنند.

 

وی با انتقاد از وضعیت فعلی بیان داشت: انتظار داریم با تدبیر لازم، همشهریان در این موضوع پیشقدم شوند و این امر را فرهنگ‌سازی کنند، چون وضعیت فعلی واقعاً قابل‌ قبول نیست.

 

این مقام مسوول یادآور شد: الحمدلله برخی موارد از جمله فرهنگ تغییر وقت مجالس از دو ساعت به یک و نیم جا افتاده است و اگر همت کنیم خیلی از موارد دیگر در این راستا را می‌توان با کمک، همفکری و همراهی مردم نهادینه کرد و قطعاً مردم نیز از کارهای ابتکاری که در راستای رفاه مردم باشد، استقبال خواهند کرد.

 

وی همچنین با ذکر نکته‌ای دیگر در مورد برگزاری مجالس قبل از ظهر که بسیار مهم است، ابراز داشت: برخی موارد مشاهده می‌شود که وقت مجالس با نماز ظهر مصادف شده که در این خصوص نیز از علمای بزرگوار انتظار داریم توصیه‌های لازم را به خانواده‌های متوفی انجام دهند تا در برنامه‌ریزی‌شان، وقت اقامه نماز با وقت مجالس تلاقی نداشته باشد که واقعاً این مسئله برای شهرمان که یک شهر مذهبی می‌باشد، عیب است و جای سؤال نیز دارد.

 

حاجی‌زاده افزود: در جلسات آتی شورای فرهنگ عمومی یکی از دستورات جلسه در خصوص مجالس ترحیم خواهد بود تا ابعاد مختلف مجالس ترحیم به‌صورت کارشناسی مورد بررسی قرار گیرد و تصمیمات لازم اتخاذ شود.

قالیشویی تر و تمیز

 

 

گل فروش میلیاردر بهشت زهرا بازداشت شد

 بازداشت گل فروش میلیاردر بهشت زهرا«س»

رئیس پلیس فتا پایتخت از شناسایی و دستگیری کلاهبرداری که با روش اسکیمر در پوشش گل فروش سیار بهشت زهرا«س» بیش از ده میلیارد ریال از شهروندان کلاهبرداری کرده بود، خبر داد.

پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا: سرهنگ داود معظمی گودرزی رئیس پلیس فتا پایتخت اظهار داشت: تعداد زیادی از شهروندان به پلیس فتا تهران بزرگ مراجعه و مدعی شدند مبالغی بصورت غیرمجاز از حساب آنان برداشت شده است.

این مقام انتظامی اظهار داشت: پس از اخذ اظهارات مالباختگان این پرونده موضوع در دستور کار قرار گرفت و کارشناسان پلیس فتا پایتخت تحقیقات خود را در این زمینه آغاز کردند.

مقالات بیشتر:تالار شرق تهران

 وی افزود: در تحقیقات اولیه کارشناسان پلیس فتا پایتخت مشخص شد همه قربانیان این پرونده بعد از خرید گل از یک دستفروش نزدیک بهشت زهرا«س» تهران حسابشان خالی شده و به روش اسکیمر مورد کلاهبرداری قرار گرفته اند.

سرهنگ گودرزی بیان داشت: افسران پلیس فتا تهران بزرگ در مرحله تحقیقات پرونده متوجه شدند مجرم تحت پوشش یک گل فروش روزهای پنجشنبه و جمعه در بهشت زهرا«س» تهران مشغول کار شده و پس از کپی برداری کارت‌های بانکی مالباختگان به وسیله دستگاه اسکیمر اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب بانکی آنان کرده اند که با بررسی های تکمیلی و همه جانبه و بهره گیری از روش های فنی و علمی موفق شدند این فرد را شناسایی و پس از تشریفات قضایی، مجرم را در حین ارتکاب جرم دستگیر و به همراه تجهیزات اسکیمر به پلیس فتا منتقل کنند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: متهم پس از انتقال به پلیس فتا و مواجهه با شکات پرونده و مستندات جمع آوری شده توسط پلیس به کلاهبرداری از بیش از 30 نفر با این روش به ارزش ریالی حدود ده میلیارد ریال اعتراف کرد و پرده از نحوه اقدامات مجرمانه خود برداشت.

این مقام سایبری ادامه داد: شهروندان جهت پیشگیری از سرقت‌ به‌ صورت اسکیمینگ، انجام عملیات بانکی و وارد کردن رمز کارت حساب بانکی را شخصاً انجام دهند چرا که حتی در صورت نصب اسکیمر بر روی دستگاه کارت‌خوان، بدون اطلاع از رمز عبور، امکان برداشت از حساب شهروندان امکان‌پذیر نخواهد بود.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ با بیان اینکه تغییر رمز دوره‌ای یکی از بهترین راه‌ها برای جلوگیری از عملی شدن اهداف مجرمانه کلاهبرداران است توصیه کرد: در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس  www.Cyberpolice.ir  گزارش کنند.

مقالات دیگر:مرکز نگهداری سالمندان

صفحه قبل 1 ... 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 صفحه بعد