x تبلیغات
onlinetabliq

دفاع تمام قد کیهان از دولت رئیسی

 در طول ۳ ماه گذشته کشورمان شاهد رونمایی از دستاوردهای شگفت‌انگیز متخصصان و دانشمندان ایرانی آن هم در شرایط تحریم بود.

کیهان در مطلبی به دستاوردهای دولت پرداخت و نوشت: در طول ۳ ماه گذشته کشورمان شاهد رونمایی از دستاوردهای شگفت‌انگیز متخصصان و دانشمندان ایرانی آن هم در شرایط تحریم بود.

در ادامه آمده است؛چند روز پیش در یکی از رسانه‌های منتسب به طیف مدعی اصلاحات کلیپی حاوی سخنان آیت‌الله رئیسی رئیس‌جمهور درباره پیشرفت‌های کشور را بازنشر کرد.در آن کلیپ، رئیسی می‌گفت: «رئیس‌جمهور یکی از کشورها زمانی که پیشرفت‌های ما را دید، سفر خود را یک روز دیگر تمدید کرد تا از پیشرفت‌ها و نوآوری‌های ما بیشتر بازدید کند»

در ذیل آن با لودگی عباراتی کنایه‌آمیز در نفی سخنان رئیس‌جمهور نوشته بود.

جدا از اینکه خیل عظیمی از پیشرفت‌های بزرگ کشور در حوزه‌های مختلف در سال‌های پس از پیروزی انقلاب از نگاه این طیف پیشرفت محسوب نمی‌شود، تنها در طول ۳ ماه گذشته کشورمان شاهد رونمایی از دستاوردهای شگفت‌انگیز متخصصان و دانشمندان ایرانی آن هم در شرایط تحریم بود که تحسین دنیا را برانگیخت و انکار یا درست ندیدن آنها تنها از فرد یا افرادی برمی‌آید که یا قادر به درست دیدن نیستند یا اساسا به دلایلی که گفته شد نباید این دستاوردها را ببینند. بخوانید:

مقالات بیشتر:ظروف کرایه ولنجک

۱- چند هفته پیش دانشمندان تحت تحریم ایرانی توانستند با «ژن‌درمانی» بیماری سرطان خون را درمان و دنیا را به تحسین وادار کنند.

۲- هفته قبل از آن صنایع دفاعی و نظامی تحریم شده ما به توان تولید موشک ‌هایپرسونیک به عنوان یک دستاورد فوق پیشرفته نظامی دست پیدا کرد و جمهوری اسلامی ایران را در این زمینه به آمریکا و چین و روسیه رساند.

۳- چند روز قبل‌تر از آن صنعت فضایی تحت تحریم کشور ماهواره بر سوخت جامد قائم ۱۰۰ با قابلیت حمل موک قاره‌پیما و پرتاب ماهواره‌های ایرانی به فضا را با موفقیت آزمایش و دنیا را متحیر کرد.

۴- یک هفته قبل‌تر تلسکوپ رصدخانه ملی ایران با قابلیت رصد اجسام پر نور با فاصله ۷میلیارد سال، نورگیری شد و قدرت محققان و دانشمندان تحت تحریم ایران را به رخ دنیا کشید.

۵- چند هفته قبل‌تر از آن مهندسان و محققان صنعت نفت تحت تحریم ایران اولین پالایشگاه فراسرزمینی به نام ال‌پالیتو را در ونزوئلا با ظرفیت پالایش روزانه ۱۰۰هزار بشکه نفت خام میدان‌های کشور و با هدف خنثی ‌سازی تحریم‌ها راه‌اندازی کردند.

۶- چند روز قبل‌تر از آن به طور همزمان ۶ نیروگاه برق حرارتی در آذربایجان شرقی‌، آذربایجان غربی‌، فارس و خراسان رضوی به دست مهندسان تحت تحریم ایرانی ساخته و به شبکه سراسری برق اضافه شد و ظرفیت تولید برق کشور را به هزار و ۲۶مگاوات افزایش داد.

این موارد در کنار دهها و صدها دستاورد بزرگ و عظیم متخصصان و دانشمندان ایرانی که حاکی از حرکت پرشتاب قطار پیشرفت کشور است، درحالی است که کمترین نمود و جلوه‌ای در اظهارات، مواضع و رسانه‌های طیف مدعی اصلاحات و جریان غربگرا ندارد و گویی هرآنچه مربوط به پیشرفت و اقتدار و سربلندی کشور است برای آنها قابل مشاهده و دریافت نیست اگر به انکار آنها مامور نباشند!

مقالات دیگر:نقاشی ساختمان در تهران

کمبود پول نقد در کشور صحت دارد؟

 علیرضا قیطاسی دبیر شورای هماهنگی بانک‌های دولتی و نیمه دولتی، با بیان اینکه مشکل نقدینگی در شبکه بانکی نداریم گفت: کمبود اسکناس را اعلام کنید.

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، دبیر شورای هماهنگی بانک‌های دولتی و نیمه دولتی گفت: خودپردازها مشکلی از نظر تامین نقدینگی ندارند.

درپی مطرح شدن ادعاهایی مبنی بر اینکه "دستگاه های خودپرداز در ارائه پول نقد با کمبود اسکناس مواجه هستند"، دبیر شورای هماهنگی بانک‌های دولتی و نیمه دولتی اعلام کرد که در شبکه بانکی و خودپردازها مشکلی از نظر تامین نقدینگی و اسکناس وجود ندارد.

علیرضا قیطاسی اظهار کرد: اکنون در کشور و شبکه بانکی مشکلی از نظر نقدینگی نداریم و اگر کسی در بانک مشخصی با مشکل کمبود اسکناس و نقدینگی مواجه شده‌ است، اعلام کند تا پیگیری‌ها انجام شود.

مقالات بیشتر:ظروف کرایه جردن

وی با بیان اینکه شعب بانک‌ها فعال و دستگاه‌های خودپرداز نیز فعال هستند و مشکلی از نظر ارائه اسکناس و تامین نقدینگی نداریم، گفت: موردی از بانک‌ها به شورای هماهنگی بانک‌ها گزارش نشده که با کمبود اسکناس مواجه باشند.

دبیر شورای هماهنگی بانک‌های دولتی و نیمه دولتی همچنان تاکید کرد: هیچ مشکلی از نظر تامین مالی در کشور وجود ندارد و از خزانه‌های بانک مرکزی هم پیگیری کردیم، مشکلی وجود ندارد.

مقالات دیگر:سالن عقد پونک

با ظرف های یکبار مصرف چه کنیم؟

  

به گزارش فرتاک نیوز،

نسیم طواف زاده در گفت وگویی، بر لزوم مدیریت استفاده از یکبار مصرف های پلاستیکی تاکید و اظهار کرد: با گسترش شهرنشینی و به دنبال آن راحت تر زندگی کردن، یکبار مصرف ها به کمک ما آمدند، زیرا ما در دور تند زندگی هستیم.

این فعال محیط زیستی، با بیان اینکه ظروف یکبار مصرف(به غیر از پت) اصلا قابلیت بازیافت ندارند، تصریح کرد: در خوشبینانه ترین حالت اگر یکبار مصرف ها در محیط زیست پراکنده نشوند، پس از جمع آوری به مراکز دفن می روند و در مراکز دفن به مدت طولانی باقی می مانند. اگر مراکز دفن سرپوشیده نباشد، با نور آفتاب ذره ذره و تکه تکه شده و در هوا پراکنده می شوند و متاسفانه برخی از حیوانات از جمله پرندگان از آن تغذیه می کنند و آسیب جدی می بینند، زیرا تیزی برخی از ذرات حتی می تواند منجر به پاره شدن چینه دان یک پرنده شود.

طواف زاده ادامه داد: دفن یکبار مصرف ها در مراکز دفن سرپوشیده نیز اگرچه از ذره ذره و تکه تکه شدن آن جلوگیری می کند، اما این مواد مدت طولانی تجزیه نمی شوند و بنا به جنسشان بین ۵۰ تا ۱۵۰ سال در طبیعت باقی می مانند لذا باید یک بازنگری اساسی درباره مصرف یکبار مصرف ها داشته باشیم که آیا اصلا از آنها استفاده کنیم و یا فقط در مکان های خاص آن را به کار ببریم؟!

در برخورد با یکبارمصرف های پلاستیکی چه کنیم؟

 

وی با بیان اینکه در چند اخیر شاهد گسترش استفاده از لیوان های کاغذی به عنوان ظرف یکبار مصرف سازگار با محیط زیست هستیم، خاطرنشان کرد: لازم است بدانیم که این ظروف به ظاهر کاغذی نیز یک لایه پلاستیک دارند و اصلا بازیافت نمی شوند و عملا به طبیعت باز نمی گردند.

این کارشناس ارشد مدیریت اکوسیستمی، با تاکید بر لزوم استفاده از ظروف یکبار مصرف گیاهی بر پایه نشاسته ذرت و ساقه گندم و...، گفت: اگرچه استفاده از ظروف یکبار مصرف گیاهی هزینه بالاتری دارد، اما آسیب کمتری هم برای سلامت انسان و هم برای محیط زیست به دنبال دارد.

 

طواف زاده، با بیان اینکه مردم در گذشته از یکبار مصرف ها استفاده نمی کردند، متذکر شد: قبلا مردم در جمع آوری و آماده سازی و شستن ظروف چینی و ملامینی همکاری می کردند و همین فرایند نوعی همدلی و صمیمت ایجاد می کرد و موجب افزایش سرمایه اجتماعی در کنار آسیب نزدن به طبیعت می شد.

 

وی یکی از مصادیق این همراهی ها و همدلی ها را در فرایند شالیکاری دانست و گفت: قبلا شالیکاران از سم و کود استفاده نمی کردند و فامیل و همسایه و آشنا برای وجین به کمک هم می آمدند و هیچ سم و کودی را وارد محیط زیست نمی کردند لذا گاهی باید از دور تند زندگی کوتاه بیاییم.

 

این فعال محیط زیستی، در پاسخ به این سوال که «اگر با ظروف یکبار مصرف پلاستیکی برخورد کردیم بهترین کار چیست؟»، خاطرنشان کرد: مهمترین کار در حال حاضر تفکیک و بازیافت است و لذا ابتدا باید به مثلث درج شده در پشت ظروف پلاستیکی توجه کنیم و اگر عدد داخل مثلت از پنج بالاتر بود(پلاستیک خش خشی) قابلیت بازیافت ندارد.

در برخورد با یکبارمصرف های پلاستیکی چه کنیم؟

وی با بیان اینکه پت ها قابلیت بازیافت دارند، عنوان کرد: بهتر است از ظروف محکم تر مانند جای آب معدنی و روغن مایع و...یک «اکوبریک» بسازیم، یعنی مواد پلاستیکی غیر قابل بازیافت را فشرده کنیم و داخل ظروف پلاستیکی محکم تر مانند پت بریزیم تا حداقل در طبیعت رها نباشد و نفوذ نکند. امروزه گروه های محیط زیستی مختلفی داریم که این اکوبریک ها را به عنوان آجر جمع آوری می کنند و قرار است با استفاده از آنها در مناطق محروم مدرسه بسازنند و نخستین مدرسه در حال ساخت است.

 

این کارشناس ارشد مدیریت اکوسیستمی، یکی دیگر از پسماندهای جدی در کنار یکبار مصرف ها را غذاهای دورریز به ویژه در این شب ها و روزها دانست و یادآور شد: غذای نذری متبرک است و مصرف یک قاشق از آن نیز خیرات دارد لذا باید سعی کنیم در زمان دریافت غذای نذری کمتر بگیریم تا به افراد نیازمند بیشتری برسد. همچنین می توانیم به اندازه نیاز از غذای نذری جدا کنیم و مابقی را برای وعده دیگر یا روزهای دیگه نگه داریم و حتما از دور ریختن اضافه غذا خودداری کنیم.

 

وی با بیان اینکه در این ایام حجم پسماند تر در کل کشور حدود پنج برابر می شود، اظهار کرد: باید در کنار پسماند پلاستیکی به پسماند تر نیز توجه کنیم و یا جایگزینی همچون ظروف کرایه آجودانیه برای آن پیدا کنیم.

پیوند مرتبط: قالیشویی نائین

آلاینده کشنده‌ای که در آسمان تهران پرسه می‌زند

 مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با بررسی اطلاعات دریافتی از ایستگاه‌های سنجش کیفیت هوای پایتخت در روزهای گذشته، از افزایش ساعتی غلظت آلاینده دی اکسید گوگرد در برخی ایستگاه‌ها خبر داد

ایسنا نوشت: مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با بررسی اطلاعات دریافتی از ایستگاه‌های سنجش کیفیت هوای پایتخت در روزهای گذشته، از افزایش ساعتی غلظت آلاینده دی اکسید گوگرد در برخی ایستگاه‌ها خبر داد.

دکتر سید محمدمهدی میرزائی قمی درباره افزایش غلظت آلاینده‌ها طی هفته گذشته اظهار کرد: طی هفته گذشته به‌ویژه حد فاصل ۲۲ تا ۲۵ آذر افزایش غلظت آلاینده دی‌اکسیدگوگرد به خصوص در ساعات میانی روز، بسیار فراتر از حد استاندارد قرار داشت.

مقالات بیشتر:ظروف کرایه زعفرانیه

وی افزود: در ایستگاه‌های واقع در پهنه‌های غربی و جنوبی شهر بیشتر از ایستگاه‌های سایر نقاط شهر شاهد افزایش شاخص این آلاینده بودیم. اولین روز آلوده از منظر آلاینده دی‌اکسیدگوگرد از ابتدای سال در روز پنج‌شنبه (۲۴ آذر )اتفاق افتاد.

میرزائی قمی در ادامه اظهار کرد: بررسی وضعیت شاخص این آلاینده در شهر تهران از سال ۹۴، نشان می‌دهد که با وجود ثبت شاخص فراتر از حدود مجاز در برخی از ایستگاه‌ها در سال‌های گذشته، هیچ‌گاه میانگین شاخص برای کل شهر تهران وارد شرایط آلوده نشده و پنج‌شنبه هفته گذشته، اولین روز آلوده به لحاظ آلاینده دی‌اکسیدگوگرد در طی هفت سال گذشته است.

وی ادامه داد: بررسی آلاینده دی‌اکسید گوگرد در شهر تهران طی سال‌های گذشته نشان داده که عمدتاً در نیمه دوم سال به دلیل افزایش شرایط سکون نسبی و پایداری جو، شاهد شرایط نامطلوب‌تری برای این آلاینده هستیم و افزایش غلظت آن در ساعات میانی روز طی هفته گذشته، نشان‌دهنده تأثیر منابع غیر ترافیکی در وقوع این رویداد است.

میرزائی قمی در پایان تصریح کرد: موضوع مذکور تولید این آلاینده به علت استفاده از سوخت‌های پُرگوگرد در منابع ثابت را محتمل می‌سازد.

مقالات دیگر:وکیل پایه یک داداگستری تهران

افزایش 18 برابری استفاده از ظروف یکبار مصرف/ یاد ظروف کرایه بخیر

  

به گزارش جماران چندین سال است که استفاده از ظروف یکبار مصرف جای ظروف دیگر که عمدتا یا در آشیزخانه ها موجود بود و یا از کرایه چی ها به امانت گرفته می شد، را گرفته است. این ظروف که از صنایع پتروشیمی و پلیمری تهیه می شود، در کنار سهولت مصرف و مزایایی که برای مصرف کنندگان ایجاد می کند، مضرات و زیان هایی نیز دارند. استفاده از ظروف یکبار مصرف در مناسبت ها، جشن ها، اعیاد و مراسم عزاداری ها به مراتب بیشتر از شرایط عادی می شود تا جایی که اعلام شده در دهه اول ماه محرم امسال که با شور و کرامت روزافزون خود سپری شد. مصرف این نوع ظروف تا 18 برابر شرایط عادی و دیگر ایام سال افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، یکی از مسائلی که به عنوان دغدغه مربوط به مصرف ظروف یکبار مصرف در ارتباط با پخش غذاها و نوشیدنی های مطرح بوده و هست، مضرات ناشی از استفاده از ظروف یکبار مصرفی است که هنگام تماس با مواد داغ و گرم و واکنش های شیمیایی باعث انتشار مواد مضر به سلامتی مردم می شود. البته ظروف یکبار مصرفی هم وجود دارد که جنس آن ها از آلومینیوم و ترکیب گیاهی است، اما به دلیل قیمت بالاتر مشتری کمتری نیز دارد.

 

در سال های گذشته مسئولان ذی ربط همواره از برخورد با متخلفان در این حوزه صحبت کرده اند، ولی به صورت شفاف مشخص نیست کنترل کیفیت ظروف یکبار مصرف که با وسعت بالایی در جای جای کشور، مورد استفاده قرار می گیرد، به درستی مورد نظارت قرار می گیرد یا نه. طی سال های گذشته مسئولان حوزه بهداشت و سلامت از ممنوعیت پخش غذا و حتی نذورات در ظروف پلاستکی خبر داده بودند و ضمن هشدار در مورد مضرات استفاده از برخی از ظروف برای مواد غذایی گرم، استفاده از ظروف یک بار مصرف گیاهی را پیشنهاد کرده بودند. این در حالی است که بررسی های اولیه و اظهارات برخی از افراد ذی ربط در این حوزه حاکی از آن است در بازار ایران هیچ ظرف یکبار مصرف کاملا گیاهی و سلولزی وجود ندارد و به گفته سید رحیم مقیمی اصل رئییس اتحادیه تولید کنندگان ظروف یکبار مصرف در خوشبینانه ترین حالت تنها 40الی 50 درصد از مواد تشکیل دهنده ظروف موسوم به ظروف گیاهی از مواد غیر پلیمری است و بقیه از همان مواد پلاستیکی تشکیل شده است.

آنچه بیشتر کارشناسان به آن اذعان دارند این است که استفاده نابجا از این ظروف می‌تواند موجب آزاد شدن مواد آلی وترکیبات شیمیایی موجود در دیواره ظروف و ورود آنها به داخل مواد غذایی شود که مصرف آنها برای سلامتی مضر است.

یک کارشناس آزمایشگاه غذا در دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان هم با اشاره به اینکه وقتی غذا داخل این ظروف ریخته می شود، بسیاری از مواد موجود در ظرف به غذا منتقل می شود، بیان می کند: نگهداری مواد غذایی در مجاورت ظروف یکبار مصرف منجر به آزاد سازی مونومرهای ظرف، و ترکیب آن با محتویات غذا شود.

تحقیقات صورت یافته درباره مضرات استفاده از ظروف یک‌بار مصرف به ویژه بروی دو نوع ظرف پلی استایرن و PVC نشاندهنده اهمیت حذف فرهنگ استفاده از این ظروف و جایگزینی استفاده از ظروف یکبار مصرف گیاهی می باشد . استفاده از این ظروف برای نگهداری مواد غذایی و نوشیدنی های با دمای بالای ٦٥ درجه سانتی گراد، سبب آزادشدن مواد خطرناک سرطان زا می شود به این 2 نوع ظرف، مواد شیمیایی زیادی مانند پایدارکننده‌ها، روان‌کننده‌ها، نرم‌کننده‌ها، رنگ‌دانه‌ها، پرکننده‌ها، مواد ضدالکتریسیته، مواد مات‌کننده اضافه می‌کنند که همه این مواد برای سلامتی انسان مضر هستند.

وجود مونومر آزاد در ظروف‌ یک‌بار مصرف، نوع PVC عامل خطرناکی برای سلامتی انسان‌می باشد مونومر در واقع یک واحد ساختار پلیمر و مولکول اولیه پلیمر است. همچنین در ظروف PVC وینیل کلراید که سمی بودن آن برای انسان به اثبات رسیده است، وجود دارد. ضمن آن‌که مولکول اولیه پلی استایرن، استایرن است که دارای حلقه آروماتیک بوده و این حلقه‌ برای سلامتی انسان فوق‌العاده خطرناک است و در جهان نیز سرطان‌زا بودن آن به اثبات رسیده است. به این ترتیب به نظر می‌رسد ظروف یک‌بار مصرف از نوع PVC و پلی‌استایرن باید از چرخه بسته‌بندی مواد غذایی حذف شوند. . در حال حاضر در آمریکا تمام رستوران های زنجیره ای معروف از ظروف بسته بندی گیاهی استفاده می کنند.

ظروف پلی‌استایرن که در لیوان‌های آب، کارد، چنگال، قاشق و ظروف غذایی مورد استفاده قرار می‌گیرند؛ نوعی پلی‌استایرن هستند که به آن‌ها گاز هگزان می‌زنند. این گاز در دمای 160 درجه آزاد می‌شود و چون دمای غذای داخل ظرف نیز 200 درجه است، بنابراین این گاز به همراه غذا به بدن انسان منتقل می‌شود.

مقیمی، رئیس اتحادیه صنف ظروف یکبار مصرف در این باره به خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران می گوید: استفاده از ظروفی که جنس آنها پلی‌استایرن، پلی‌اتیلن ، پلی وینیل کلرید هستند برای نوشیدنی‌ها و غذاهای داغ مانند چای، شیر، و آش مجاز نیست.

رئیس اتحادیه صنف ظروف یکبار مصرف همچنین از افزایش 18 برابری تولید و استفاده از ظروف یکبار مصرف در دهه اول ماه محرم امسال نیز خبر داده است.

با این وجود مشاهدات میدانی حاکی از آن است که بیشتر توزیع کنندگان غذا در سطح شهرهای کشور که به صورت آشپزخانه های پخش غذا فعالیت می کنند، برخی رستوران ها و برخی مردم در توزیع نذورات خود در مناسبت ها از ظروف یکبار مصرف پلاستیکی یا پلیمری بهره می گیرند. هشدارها و توصیه های کارشناسان بهداشتی و صنفی هم متاسفانه هنوز نتوانسته است مؤثر واقع شود و مردم هم حساسیت چندانی به این مسئله نشان نداده اند. احتمالا قیمت بالای ظروف آلومینیومی و گیاهی، تولید کم آن نسبت به ظروف پلاستیکی و همچنین نبود تبلیغات و نظارت های کافی و عدم التزام به استفاده از ظروف گیاهی دلیل عدم اقبال استفاده از این ظروف باشد.

استقبال مردم از غذای نذری در ایام ماه محرم و جایگاه غذای نذری در فرهنگ مردم ایران قابل کتمان نیست و به نظر می رسد رواج این فرهنگ روز به روز در شهرها و روستا های کشور بیشتر و بیشتر می شود. اما آنچه که مسلم به نظر می آید لزوم بهره گیری از بهترین روش مدیریت و فرهنگ سازی برای هر چه بهتر برگزار شدن این مراسم بدون آسیب رسیدن به سلامت مردم در کوتاه مدت و بلند مدت و نیز کاستن آسیب های احتمالی به محیط زیست است.

با توجه به حجم بالای مصرف ظروف یکبار مصرف، نکته حائر اهمیت دیگر این است که این میزان تولید ظروف یکبار مصرف که بخش عمده از آن را ظروف غیر قابل تجزیه( با طول عمر تجزیه 300تا 500 سال) در طبیعت تشکیل می دهد چه حجمی از زباله های مخرب محیط زیست را شامل می شوند؟ آیا می توان جایگزینی برای این ظروف در نظر گرفت؟ برای کنترل و مدیریت تولید و مصرف این ظروف در مرحله اول و جمع آوری و بازیافت این مواد چه راهکاری می توان ارائه کرد؟

آنچه که ضروری به نظر می رسد، این است که مسئولان و دغدغه مندان سلامت مردم و محیط زیستی ها، باید به فکر راهکاری مناسب باشند تا از طریق گسترده تر شدن استفاده از ظروف یکبار مصرف سلامت جامعه و همچنین محیط زیست به دلیل آسیب های ناشی از استفاده از این ظروف به خطر نیفتد. بهترین راه استفاده از ظروف کرایه سعادت آباد است. 

پیوند مرتبط: تعمیر ریشه فرش ماشینی

ورزشی که موجب طول عمر می‌شود

  نتایج تحقیقات نشان می‌دهد هر گونه فعالیت بدنی که باعث عرق کردن شود و نفس را بند آورد، امید به زندگی و طول عمر را به میزان قابل توجهی افزایش می‌دهد.

 

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا از سایکولوژی، کسانی که در برخی از انواع ورزش‌های شدید مانند تنیس رقابتی، آهسته دویدن یا ایروبیک شرکت می‌کنند، نسبت به آن‌هایی که فعالیت‌های متوسطی مانند تنیس دوستانه، کارهای خانه یا شنا انجام می‌دهند، بیشتر عمر می‌کنند.

این یافته حاصل نتایج مطالعه بزرگ استرالیایی است که ۲۰۴ هزار و ۵۴۲ فرد میانسال و مسن را طی ۶ سال مورد بررسی قرار داده است.

آنان پیشنهاد کردند سطوح بالاتر فعالیت شدید تاثیر بسیار بهتری نسبت به فعالیت متوسط بر سلامت انسان دارد.

مقالات بیشتر:ظروف کرایه نیاوران

نتایج آن‌ها نشان می‌دهد خطر مرگ زودهنگام در کسانی که ورزش‌های شدید انجام می‌دهند، در مقایسه با آنانی که فقط ورزش متوسط انجام می‌دهند، ۱۳ درصد کمتر است.

دکتر کلاوس گبل، محقق ارشد این تحقیق، گفت: مزایای فعالیت شدید برای مردان و زنان در تمام سنین صادق و مستقل از کل زمان صرف شده برای فعالیت است.

نتایج نشان می‌دهد که چه چاق باشید، چه لاغر و چه بیماری قلبی یا دیابت داشته باشید یا خیر، اگر بتوانید فعالیت‌های شدید را مدیریت کنید، این موضوع می‌تواند مزایای قابل توجهی برای طول عمر داشته باشد.

در حال حاضر سازمان بهداشت جهانی و مقامات بهداشتی در ایالات‌ متحده، استرالیا و بریتانیا به جمعیت بزرگسال توصیه می‌کنند که حداقل ۷۵ دقیقه فعالیت شدید یا ۱۵۰ دقیقه فعالیت متوسط در هفته انجام دهند.

محققان پیشنهاد می‌کنند دستورالعمل‌های بالینی و بهداشت عمومی باید تمرینات با شدت شدید را برای بهبود امید به زندگی افراد توصیه کنند.

شرکت‌کنندگان در این مطالعه به گروه تقسیم شدند؛ کسانی که ورزش متوسط داشتند و کسانی که حداقل ۳۰ درصد از تمرینات خود را با شدت بالا انجام می دادند.

خطر مرگ و میر در افرادی که کمی فعالیت شدید انجام می‌دادند، در مقایسه با افرادی که ورزش شدید انجام نمی‌دادند، ۹ درصد کمتر بود.

کسانی که بیش از ۳۰ درصد ورزش با شدت بالا انجام دادند، ۱۳ درصد کمتر از میزان معمول مرگ و میر را نان دادند.

دکتر گبل گفت: نتایج تحقیقات ما نشان می‌دهد که حتی مقدار کمی از فعالیت شدید می‌تواند به کاهش خطر مرگ زودهنگام کمک کند.

نتایج مطالعات قبلی نشان می‌دهد که تمرینات اینتروال با تلاش‌های شدید کوتاه اغلب برای افراد مسن از جمله کسانی که اضافه وزن دارند یا چاق هستند، مناسب است.

نتایج این مطالعه در نشریه JAMA Internal Medicine منتشر شده است.

مقالات دیگر:ایمپلنت آلمانی

پُررنگ‌کردن نماد پهلوانی به تقویت هویت جمعی کمک می‌کند

 شهردار کرمان در دیدار با اساتید و نخبگان:

پُررنگ‌کردن نماد پهلوانی به تقویت هویت جمعی کمک می‌کند
شهردار کرمان گفت: در برگزاری جلسات با نخبگان شهر، درگیر تشریفات نیستم و حضور این افراد برای ما مغتنم است.
 سعید شعرباف، در دیدار با اساتید و نخبگان که با حضور معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار و مدیر بازرسی شهرداری کرمان برگزار شد، هدف از برگزاری جلسات ماهانه با حضور اساتید و نخبگان فعال حوزه شهری را مبتنی بر بررسی عملکرد شهرداری در حوزه‌های مختلف شهری دانست و گفت: بخشی از پیشنهادها، کوتاه‌مدت است و می‌تواند به شهرداری کمک کند و در بازه کم‌تر از یک سال اجرایی شود.

وی، بخش دیگر موضوعات را مبتنی بر نقد و بررسی عملکرد‌های شهرداری دانست و گفت: باید خودمان را به مورد انتقاد قرار گرفتن عادت دهیم و اینکه انتقاد ازسوی نخبگان یا افراد عادی مطرح شود، برای ما فرقی نمی‎کند.

شهردار کرمان افزود: در برگزاری جلسات با نخبگان درگیر تشریفات نیستم؛ زیرا نه‌تن‌ها عملکرد شهرداری مورد نقد و بررسی قرار می‌گیرد؛ بلکه گفتمانی ایجاد می‌شود و حضور این افراد حتی اگر نتیجه‌ای نداشته باشد، در حد گفت‌وشنود، برای ما مغتنم است.

شعرباف، با بیان اینکه موضوع‌های مطرح‌شده ازسوی نخبگان بیشتر در زمینه فرهنگی است، به مدلی در مدیریت شهری مبتنی بر شش سرمایه اشاره کرد.

وی، این مدل را معیاری برای مقایسه و ارزیابی مدیران شهری دانست و ادامه داد: در این مدل مدیریتی، سرمایه‌های شهری مبتنی بر سرمایه‌های فرهنگی، هویتی و نخبگانی هستند که به‌عنوان سرمایه‌های نامشهود تلقی می‎شوند.

شهردار کرمان، سه سرمایه مادی، سرمایه‌های دست‌ساخته مانند پل و پارک و همچنین سرمایه‌های طبیعی و داشته‌های شهر را سرمایه‌های مشهود اعلام کرد و افزود: طبق این مدل، مدیری موفق است که این شش سرمایه را به حداکثر برساند و با نگاه اقتصادی، پیش برود.

شعرباف ادامه داد: در مدل مدیریت شهری مبتنی بر شش سرمایه، هدف سود اقتصادیِ صِرف نیست و منبع سرمایه‌های مشهود و منابع تولیدی، سرمایه‌های نامشهود تلقی می‌شوند.

وی، با بیان اینکه در سرمایه‌های نامشهود، تأکید بر هویت است و هویت ریشه اصلی محسوب می‌شود و در ساختار فرهنگی این مقوله وجود دارد، ادامه داد: در قرن حاضر، به هویت و محوریت انسان، توجه بیشتری می‌شود.

شهردار کرمان، از وجود چهار عنصر اصلی در مبانی فرهنگی و هویتی شهر کرمان خبر داد و گفت: در این خصوص چاره‌ای جز رجوع به این عناصر نداریم؛ چراکه این موارد تشکیل‌دهنده سرمایه‎های نامشهود ما هستند.

شعرباف، ازجمله سرمایه‌های شهری را حوزه گروه‌های مرجع و نخبگانی دانست و گفت: این مورد مبتنی بر نخبگان و خواصی است که تأثیرگذاری عمیقی در جامعه دارند.

وی، مورد دوم را گروه‌های مرجع و گَعده‌های تربیتی دانست و خاطرنشان کرد: در این خصوص باید به داشته‌های موجود در کرمان و اینکه چند گعده تربیتی و گروه مرجع در شهر وجود دارد و این‌ها کجا هستند و شهرداری در این زمینه چه نقشی می‌تواند داشته باشد، توجه کنیم.

شهردار کرمان تأکید کرد: در حوزۀ سرمایه‌های هویتی، کرمان ازجمله شهر‌هایی است که توانسته هویت خویش را حفظ کند؛ زیرا یک پیمایش اجتماعی نشان می‌دهد یک کرمانی، هنوز از هویت، گویش و لهجه خود دفاع می‌کند.

شعرباف افزود: هویت جمعی در کرمان، ریشه‌ای دارد که از فرهنگ پهلوانی، خوش‌خلقی و نجابت سرچشمه می‌گیرد؛ بنابراین، فارغ از نماد‌های دیگر، پُررنگ‌کردن نماد پهلوانی در کرمان، به تقویت هویت جمعی کمک می‌کند.

وی، حوزه فرهنگی را مبتنی بر کتاب و تفریح و ورزش دانست و گفت: در این خصوص شهرداری می‌تواند نقش مؤثری داشته باشد؛ چراکه هر نهاد عمومی و خصوصی در زمینۀ کتاب کار کند، شهرداری پای کار است و با تبلیغات محیطی، حتی از بخش خصوصی نیز حمایت می‌کند.

شهردار کرمان، حوزۀ تفریح و ورزش را نیز مهم دانست.

مقالات دیگر: مهماندار برای پذیرایی

ظروف کرایه ازگل

وی همچنین خاطرنشان کرد: در صورتی که اِلمان‌های داخلی خود را پُررنگ و تقویت کنیم، آسیب‌ها کمتر می‌شود.

شعرباف، با بیان اینکه بخشی از موارد فرهنگی مطرح‌شده در این جلسه، برعهده شهرداری است، افزود: باید به تصویر مشترک فرهنگی برسیم و برای آن تلاش می‎کنیم.

در ادامۀ این جلسه، مدیر بازرسی شهرداری کرمان، با اشاره به دستور شهردار مبنی بر برقراری ارتباط و تعامل بیشتر با دانشگاه و استفاده از تجربیات اساتید و نخبگان در حوزه‌های مختلف، گفت: از اساتید دانشگاه شهید باهنر و آزاد اسلامی و کسانی که در حوزه اقدامات محله‌محورحرفی برای گفتن داشتند، دعوت شده است.

مرتضی هوش‌هویدا، ضمن ابزار امیدورای از اینکه این جلسه، آغازگر تشکیل گروه‌ها و کمیسیون‌های تخصصی شود، افزود: قصد داریم با جمع‌آوری نظرات مختلف، این موارد در برنامه‌های شهری گنجانده شده و موضوعات شهری با نگاه علمی و دقیق‌تر پیگری شود.

عضو هیأت علمی دانشگاه نیز، با بیان اینکه برگزار‌ی جلسات با اساتید طرح خوبی است و استفاده از نظرات کارشناسان در حوزه‎های مختلف، پیش از این نیز وجود داشته است، گفت: طرح‌های شهری، باید شناسنامه داشته باشد تا فواید، میزان هزینه، بودجه و دستگاه‌های مشترک در طرح ذکر شود و کارشناسان متعدد آن را امضا و تأیید کنند.

کازرونی، بر توجه بیشتر به ورودی‌های شهر تأکید کرد و ادامه داد: با وجود مرقد مطهر سردار بزرگ حاج‌قاسم سلیمانی، مهمانان زیادی داریم و باید برای جبران کمبود سرویس‎های بهداشتی در شهر فکری کنیم.

وی همچنین پیشنهاد داد بر روی بیلبورد‌های شهری، از کلمات قصار شهید سلیمانی بیشتر استفاده شود و فرهنگ کتابخوانی نیز مورد توجه قرار گیرد.

دیگر عضو هیأت علمی دانشگاه هم، با اشاره به اهمیت کارکردن در حوزه‌های اجتماعی به‌خصوص خانواده، گفت: اگر در حوزه خانواده به‌درستی عمل کنیم، مشکلات اجتماعی نیز کاهش می‌یابد.

کریم‌زاده، با اشاره به افزایش آمار طلاق در استان به‌خصوص در شهر کرمان، گفت: در حوزۀ فرهنگی، کار خاصی انجام نمی‎شود؛ درحالی‌که آموزش در این زمینه می‎تواند کمک‌کننده باشد.

وی، نه‌تن‌ها ارتباط زوجین، بلکه چگونگی تربیت فرزند را چالش دیگری دانست و ادامه داد: شهرداری با در اختیار داشتن فرهنگسراها، می‌تواند در راستای وظیفه اجتماعی خود، نقش پُررنگی داشته باشد.

یکی دیگر از اعضای هیأت علمی دانشگاه نیز، با بیان اینکه برگزاری جلسات و داشتن نگاه نخبگانی، درنهایت باید خروجی قابل قبولی داشته باشد، بزرگترین مسأله کرمان را ترافیک شهری و شبکه حمل‌ونقل عمومی دانست.

افضلی، با بیان اینکه هرچند کار‌هایی برای نوسازی و توسعه شبکه حمل‌ونقل عمومی انجام شده، اما با شبکه اصلی و آرمانی یک کلان‌شهر، فاصله زیادی داریم، تأکید کرد: اگر به‌جای پراکنده‌کاری، هدفمند کار کنیم، بهتر به نتیجه می‌رسیم.

دیگر عضو هیأت علمی دانشگاه هم، به اهمیت جایگاه والای مردمی‌بودن و مردم‌داری در شهرداری اشاره کرد و گفت: این موضوع در کنار کار‌های عمرانی، اجتماعی و فرهنگی، باید دیده شود.

میرزاده، با بیان اینکه نور مناسب در معابر شهر کرمان وجود ندارد و این موضوع به زیبایی بصری و روحیه مردم لطمه وارد می‌کند، بر ایجاد سازِکار مناسب برای نصب بیلبورد‌های شهری نیز تأکید کرد.

وی، بر اصلاح ورودی‌های شهری، کاشت درختان مثمر و استفاده از ظرفیت فیلم برای جا انداختن گویش و فرهنگ کرمانی نیز تأکید کرد.

عضو دیگرِ هیأت علمی دانشگاه هم، مشکل بزرگ در اجتماع امروز را نبود هویت اجتماعی به‌خصوص در نسل جوان دانست و با بیان اینکه هویت از ملیت عمیق‌تر است، ادامه داد: باید در مسیر هویت‌بخشی بیشتر تلاش کنیم که شهرداری در این زمینه می‌تواند نقش مؤثری داشته باشد.

همت‌پور بیان کرد: اگر هویت ایرانی و اسلامی را برای خودمان تعیین کرده‌ایم، نیاز است با چارچوب مشخص و با پیوندِ در گذشته برای نهادینه کردن آن تلاش کنیم و اجازه ندهیم تا جوانان ما به سمت غرب‌گرایی سوق داده شوند.

وی، بر لزوم وجود برنامه‎ای جامع درخصوص نماد‌های شهری و نوع ساخت‌و‌ساز‌ها که به هویت برمی‌گردد، تأکید و تصریح کرد: متأسفانه نما‌های ایرانی در معماری و نما به فراموشی سپرده شده است.

در ادامۀ این جلسه، شفیعی، عسکری و شیخ‌پور و دیگر اعضای هیأت علمی و جامعه نخبگانی حاضر در جلسه، موضوعاتی ازجمله استفاده از تجربیات اساتید در آموزش‎های فرهنگسراها، توجه به حوزه زنان، استفاده از ظرفیت طلاب در فرهنگسراها، رفع مشکلات محله‌های شهر با رویکرد محله‌محوری و تبدیل پارک‌ها به فرصت‌های اجتماعی را مطرح کردند.

همچنین ارائه طرح مادرانه برای تولد حضرت زهرا (س) در پارک بانوان، کاشت گل‌ها و درختان مثمر و استفاده از ظرفیت پارک‌ها برای کاشت گل‌ها و گیاهان دارویی، ازجمله پیشنهاد‌های مطرح‌شده ازسوی اساتید بود.

منبع: https://www.yjc.news/

اگر دوربین‌ها اجازه ورود به محاکم و زندان‌ها را داشتند وضع ما بهتر بود

 رئیس قوه قضاییه گفت:اگر قانون دارای ابهام بود خود به خود منشا غیرشفاف به وجود می‌آید.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای رئیس دستگاه قضا صبح امروز یکشنبه ۲۰ آذر طی سخنانی در نخستین همایش ملی ارتقاء شفافیت که با حضور سران قوای سه گانه برگزار شد، ضمن تسلیت ایام فاطمیه، ابراز امیدواری کرد که خروجی و نتیجه همایش ملی ارتقاء شفافیت به نفع کشور، مردم و نظام باشد. 
رئیس دستگاه قضا در ادامه، شفافیت را مترادف با زلال بودن، آشکار بودن و ظاهر بودن عنوان کرد و گفت: زمانی که از شفافیت صحبت می‌شود باید به این موضوع توجه کرد که شفافیت چگونه تحقق پیدا می‌کند؛ آثار شفافیت چیست و ظاهر بودن مسائل چه منافع و تاثیراتی برای کشور دارد؟ چنانچه موضوعی افشا شد که نباید افشا می‌شد، چه پیامدها، خسران‌ها و زیان‌هایی برای مردم، کشور خواهد داشت؟ در کدام حوزه‌ها شفافیت اولویت دارد و به کدام بخش‌ها باید بیشتر توجه کرد؟ راهکار‌های عملیاتی شدن شفافیت در همه حوزه‌ها خصوصا حوزه‌های اولویت‌دار کدامند؟

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای با اشاره به مقوله شفافیت در گفتار و کردار مسئولان تصریح کرد: چنانچه ما در گفتار خود صداقت و شفافیت داشته باشیم، آنچه را که لازم است و ضرورت دارد صادقانه و خیرخواهانه با مردم بیان می‌کنیم؛ کاری که توان انجام آن را نداریم وعده نمی‌دهیم و صرفاً کاری که توان انجام آن را داریم به مردم اعلا‌م می‌کنیم و بعد هم تا سرانجام اجرای وعده‌ای که داده‌ایم، موضوع را پیگیری می‌کنیم.

مقالات بیشتر:ظروف کرایه تجریش

رئیس عدلیه افزود: چنانچه ما در گفتار خود صداقت و شفافیت داشته باشیم، اگر احتمال دهیم کاری صحیح است، اما امکان انجام آن وجود ندارد باید به مردم اعلام کنیم که ما این کار را صحیح می‌دانیم و با اتکال به خداوند، همه تلاش خود را برای انجام آن به کار می‌گیریم؛ اگر هم به هر دلیلی در انجام فعلی که می‌خواستیم انجام دهیم موفق نشدیم در آنجا که شفافیت و صداقت باید باشد، با صداقت اعلام کنیم که ما می‌خواستیم این کار را انجام بدهیم و تلاش خود را هم انجام دادیم، اما به دلایلی موفق نشدیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای افزود: یکی از مواردی که باید در میان ما مدیران کشور رواج پیدا کند و فرهنگ‌سازی شود این است که آنچه را که می‌فهمیم و می‌دانیم، صادقانه و با ملاحظات شرعی و قانونی برای مردم بیان کنیم و با آن‌ها در میان بگذاریم و از نظرات مردم کمک بگیریم. اگر هم در تصمیمات خود سهواً دچار اشتباه شدیم، اشتباه خود را به مردم بگوییم.

رئیس عدلیه یکی از مسائل اولویت‌دار در مقوله شفافیت را صداقت و شفافیت در گفتار دانست و بیان داشت: بیان حرف‌های دوپهلو و وعده‌هایی که نمی‌توان به آن‌ها عمل کرد، شفافیت را دچار خدشه می‌کند.

رئیس قوه قضاییه با اشاره به وجود اصل شفافیت در سیاستگذاری‌ها و برنامه‌ریزی‌ها در نظام جمهوری اسلامی ایران، اظهار کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران، چیزی را از مردم پنهان نکرده است؛ ما در برابر زورگویان و سلطه‌طلبان حاضر به باج دادن و سر خم کردن نیستیم و این سیاست را به صورت شفاف و صریح اعلام می‌داریم.

رییس دستگاه قضا با اشاره به اصل شفافیت در تقنین و قانون‌گذاری، تصریح کرد: در قانونگذاری باید نهایت دقت اعمال شود که قانون نوشته و تصویب شده، بدون ابهام و بدون اجمال و عاری از تفسیر‌های متعدد و متکثر باشد تا از این طریق به اصل شفافیت خلل و خدشه وارد نشود؛ وقتی یک قانون تفسیرپذیر شد، مجری قانون ممکن است در مواجهه با دستگاه نظارتی، از تفسیر خود به عنوان ادله اجرا سخن بگوید و دستگاه نظارتی نتواند مجری احیاناً متخلف را مؤاخذه کند.

رئیس عدلیه بیان داشت: کافی نیست که مردم صرفاً از محصول کار مطلع شوند بلکه آن‌ها باید از فرآیند امور نیز اطلاع یابند.

در فرآیند رسیدگی به یک پرونده حقوقی یا قضایی اگر اجازه ندهیم که مردم از فرآیند رسیدگی مطلع شوند و صرفاً به اعلام تبرئه یا محکومیت یک متهم بسنده کنیم، این امر واجد اصل شفافیت نیست.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای با بیان اینکه همه موارد لازم نیست محرمانه باشد، گفت: طبق قانون تحقیقات مقدماتی در امور کیفری، محرمانه است؛ حال سؤال این است که آیا باید همه این موارد، محرمانه باشد؟

 

وی افزود: طبق قانون فعلی، تا قبل از قطعیت حکم، نمی‌توان فرآیند رسیدگی به پرونده را به اطلاع مردم رساند، آیا چنین چیزی با شفافیت در تضاد نیست؟ آیا ضرورت دارد در همه موارد، مردم و نخبگان بی‌اطلاع باشند؟

 

رئیس قوه قضاییه بیان داشت: آیا بدون حکمت، قانون اساسی مقرر داشته که اصل بر علنی بودن محاکم است به جز در موارد خاص؟ آیا تاکنون ما این حکمت را رعایت کرده‌ایم؟ آیا با وضع قوانینی، همین مورد مقرر در قانون اساسی را محدود نکرده‌ایم؟

رئیس دستگاه قضا گفت: آیا فرآیندی که در راستای انتخابات انجام می‌گیرد، در کمال شفافیت است؟ آیا باید به همین ترتیب باشد؟ از لحاظ قانونی، چنانچه داوطلبی بخواهد دلایل ردصلاحیتش را بداند و این دلایل به اطلاع مردم نیز برسد، این موضوع محل اشکال است؛ اما آیا این امر قابل تجدیدنظر نیست؟

رئیس عدلیه اظهار کرد: آیا ضرورت دارد همه مسائلی را که با قانون محدود کرده‌ایم، محدود باقی بماند و اجازه ندهیم مردم از  آن‌ها بهره‌مند شوند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای تاکید کرد: این حق مردم است که آنچه مربوط به امور خودشان است را بدانند و از حقوق خود مطلع باشند و بدانند که چگونه باید حقوق خود را در مراکز و دستگاه‌های مختلف استیفا کنند. باید در تمامی فرآیند‌هایی که مرتبط با حقوق مردم است، شفافیت ایجاد شود تا از این طریق اعتماد و امید مردم افزایش یابد. 
رئیس قوه قضاییه گفت: اگر مردم و مراجعان به دستگاه قضایی از چگونگی و روش‌های استیفای حقوق خود در مراجع قضایی مطلع نباشند، ممکن است از حق خود چشم‌پوشی کنند یا به دلالی متوسل شوند یا مبلغ بیشتری را به یک وکیل یا کارشناس پرداخت کنند؛ لذا ما در دستگاه قضایی درصدد آن هستیم تا مردم را از راهکار‌های احقاق تمام و کمال حق خود مطلع سازیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای گفت: چرا باید همه گزارش‌های دستگاه‌های نظارتی محرمانه باشد؟ چرا سازمان بازرسی باید همه گزارش‌های خود را با مُهر محرمانه ارسال کند؟ البته در برخی موارد گزارش‌های ارسالی حتماً باید محرمانه باشد؛ اما حقیقتاً در بسیاری از موارد نیز نیازی به قید محرمانه نیست.

رئیس عدلیه افزود: اگر همه مردم در جریان گزارشات و فرآیند‌های امور بازرسی و نظارتی قرار گیرند، چه بسا آن حمایت اجتماعی لازم برای پیشبرد امور نظارتی محقق شود و آن دستگاه مورد نظارت و بازرسی قرار گرفته نیز بیش از پیش خود را به رعایت و لحاظ همه جوانب قانونی مقید بداند.

رئیس دستگاه قضا با اشاره به بازدید‌های خود از انبار‌های سازمان اموال تملیکی و گمرکات و بنادر اظهار داشت: در بازدید‌هایی که ما از انبار‌های اموال تملیکی و بنادر و گمرکات ترتیب دادیم، پوشش رسانه‌ای و دوربین هم همراه بود و مردم به‌صورت عیان و آشکار، معضلات و نواقص را مشاهده کردند و همه مشکلات این حوزه در معرض دید مردم قرار گرفت و به همین واسطه، امور پیش رفت و بسیاری از مشکلات مرتفع شد و این امر شاید چند برابر گزارش بازرسی، مؤثر بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ی ادامه داد: در موضوع مقابله با تجاوز‌ها و تعدی‌ها به منابع و اراضی طبیعی و حریم رودخانه‌ها و سواحل نیز، امر فوق‌الذکر صادق است.

رئیس عدلیه در پایان خاطرنشان کرد: ما بعضاً خودمان با برخی ضوابط و مقررات، کار خود و مردم را مشکل می‌کنیم؛ چنانچه دوربین‌ها در محاکم و دادسرا‌ها و زندان‌های ما اجازه ورود داشته باشند، مطمئناً وضع ما بهتر خواهد بود.

مقالات دیگر:دفتروکالت غرب تهران

ضرورت کاهش تشریفات و فرآیند اداری در اجرای پروژه‌های جاری بندرها

 مدیرکل بندر امیرآباد بیان کرد؛

ضرورت کاهش تشریفات و فرآیند اداری در اجرای پروژه‌های جاری بندرها
عباسعلی کوشکی
مدیرکل بنادرودریانوردی امیرآباد بابیان‌اینکه سرعت در اجرای برخی از پروژه‌های جاری در بندرها همچون لایروبی از اهمیت بالایی برخوردار است، بر ضرورت کاهش تشریفات و بروکراسی اداری در اجرای این‌قبیل پروژه در بندرها تأکید کرد. محمدتقی انزان‌پور در جلسه‌ای که با حضور معاون امور دریایی و مدیران کل ستادی این معاونت در بندر امیرآباد برگزار شد، به جایگاه مهم و سهم ۵۸‌درصدی عملیات تخلیه و بارگیری کالای این بندر در بندرهای شمالی کشور اشاره و لایروبی بندر امیرآباد را باتوجه‌به رژیم رسوب‌گذاری شرقی به غربی و کاهش لحظه‌ای تراز آب دریای خزر ضروری عنوان کرد. 
مقالات دیگر: ظروف کرایه فرمانیه
وی بر ضرورت ایجاد یک پژوهشکده دریایی به‌عنوان پایگاه ارتباط صنعت و دانشگاه با سازمان بنادرودریانوردی جهت مطالعه علمی پروژه‌ها تأکید و خاطرنشان کرد: سیستم قابل‌حمل در عملیات راهنمایی دریایی (PPU) برای نخستین‌بار در سطح بندرها کشور بااستفاده‌از توان کارشناسان داخلی در بندر امیرآباد راه‌اندازی شد. وی بابیان‌اینکه در سال جاری سانحه جدی دریایی در منطقه استحفاظی بندر امیرآباد رخ نداده است، بر تطویل موج‌شکن و تعریض دهانه کانال ورودی بندر امیرآباد طبق مطالعات طرح جامع تأکید کرد. ایجاد ساختمان مرجع دریایی در بندر امیرآباد، تقویت سطح دانش کارشناسان دریایی ازطریق اعزام به دوره‌های تخصصی معتبر و برگزاری کارگاه سوانح دریایی از مواردی بود که توسط انزان‌پور مطرح شد.

فروش طرح ترافیک متوقف شد؟

 روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، از عدم فروش طرح ترافیک در روزهای شنبه و یکشنبه خبر داد.

به گزارش سلام نو به نقل از برنا، معاونت حمل ونقل شهرداری تهران اعلام کرد که در روزهای شنبه و یکشنبه(۱۹ و ۲۰ آذر) طرح ترافیک فروخته نمی شود.

روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با صدور اطلاعیه‌ای از ممنوعیت فروش طرح ترافیک در روزهای شنبه و یکشنبه، نوزدهم و بیستم آذر خبر داد و اعلام کرد: امروز و فردا طرح ترافیک فروخته نمی‌شود.

مقالات بیشتر:ظروف کرایه قیطریه

بر اساس این اطلاعیه، با توجه به وقوع پدیده وارونگی دما و تشدید آلودگی هوای پایتخت، مجموعه تصمیماتی از سوی کارگروه اضطرار آلودگی هوای تهران، اتخاذ شده که از جمله این تصمیمات، عدم عرضه طرح ترافیک برای روزهای شنبه و یکشنبه است.

روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از عموم شهروندان درخواست کرده است که امروز و فردا تا جای ممکن، حضور و تردد در سطح شهر را به حداقل میزان ممکن کاهش داده و در صورت ضرورت به خروج از منزل از وسایل حمل و نقل عمومی به ویژه مترو استفاده کنند.

مقالات دیگر:بهترین متخصص ایمپلنت در تهران

صفحه قبل 1 ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 صفحه بعد