x تبلیغات
onlinetabliq

مصرف دخانیات توسط والدین و احتمال سیگاری شدن فرزندان

 به گفته یک روانشناس بالینی، مصرف دخانیات توسط والدین می‌تواند شانس سیگاری شدن فرزندانشان در بزرگسالی را افزایش دهد.

رضا فریدی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه آموزش قبل از سن ۱۵ سالگی، تلاش برای کاستن فشارهای روانی، تشویق و تقویت به موقع موفقیت‌ها، فراهم کردن تفریحات سالم و سازنده و درونی کردن ارزش‌ها در پیشگیری از روی آوردن نوجوان به سیگار تأثیر زیادی دارد، اظهار کرد: تغییرات در رشد جسمانی، جنسی، روانی، شناختی و نیز تغییر در الزامات اجتماعی در دوران نوجوانی موجب شده تا این دوران به دورانی پر کشمکش و اغلب دشوار در زندگی هر فرد تبدیل شود.

این روانشناس بالینی ادامه داد: عدم وجود شرایط مناسب بهداشتی، تربیتی، فرهنگی و اجتماعی برای گذر از چنین مرحله حساسی موجب به وجود آمدن برخی آسیب‌ها و بزه‌های اجتماعی از جمله مصرف سیگار و مواد مخدر می‌شود به همین دلیل در تمام جوامع مختلف دنیا نوجوانان، آسیب پذیرترین قشر در برابر پدیده مهلک اعتیاد هستند.

مقالات بیشتر:دکتر روانشناس شهرری

وی مصرف دخانیات توسط والدین را از جمله عوامل مهم سیگاری شدن و اعتیاد نوجوانان بر شمرد و دراین‌باره توضیح داد: والدینی که سیگار می‌کشند، نه‌تنها این پیام را به کودکان می‌فرستند که سیگار کشیدن اصلا کار نامطلوبی نیست، بلکه کودکان را درباره مضر بودن سیگار به شک می‌اندازند. درواقع، کودکان و نوجوانان از دیگران می‌شنوند که سیگار کشیدن و اعتیاد به آن مطلوب نیست، اما در خانه می‌بینند که والدین خودشان بدون هیچ مشکلی سیگار می‌کشند.

فریدی خطاب به والدین تاکید کرد: بنابراین مصرف دخانیات توسط والدین می‌تواند شانس سیگاری شدن فرزندانشان در بزرگسالی را افزایش دهد و سیگار کشیدن را برای آنها تبدیل به امری طبیعی کند از این رو حتی اگر در ترک سیگار مشکل دارید، باید به فرزندتان بگویید که قصد ترک کردن سیگار را دارید ولی این کار برای شما بسیار سخت است.

به گفته این روانشناس بالینی، بازگو کردن این نکته به کودکان نشان می‌دهد که شما سیگار کشیدن را به‌عنوان یک عادت قابل قبول تلقی نمی‌کنید و خودتان می‌دانید که سیگار کشیدن به سلامتی آسیب می‌رساند.

فریدی با یادآوری این نکته که بچه‌ها از رفتار پدر و مادرشان پیروی و الگوبرداری می‌کنند، عنوان کرد: ضمن اینکه دسترسی آسان به سیگار ممکن است موجب وسوسه فرزندان حتی از روی کنجکاوی به مصرف سیگار به ویژه در دوران نوجوانی شود.

وی خطاب به والدین توصیه کرد: به والدین تاکید می‌کنم که حتما حداقل روزانه ۳۰ دقیقه از وقت خود را برای ارتباط موثر با فرزندان مخصوصا آنهایی که در سن و سال نوجوانی هستند اختصاص دهند و علاوه بر گفتگو در مورد مسائل مختلف و روزمره‌ی زندگی، درباره عوارض و پیامدهای ناشی از سوء مصرف سیگار و حتی موادمخدر و روانگردان‌ها با فرزند خود صریح و بی‌پرده گفت و گو کنند.

این روانشناس بالینی معتقد است که وجود صمیمیت و محبت بین اعضای خانواده مانع از گرایش نوجوانان به مصرف سیگار و موادمخدر می‌شود.

 

فریدی با بیان اینکه حفظ روابط محبت‌آمیز میان اعضای خانواده یکی از موارد مهم در پیشگیری از اعتیاد است، یادآور شد: فراموش نکنیم که نوجوانانی که با والدین خود رابطه صمیمی و عمیق تری دارند، کمتر به سمت سوء مصرف موادمخدر و دخانیات گرایش پیدا می‌کنند.

وی در پایان سخنان خود خاطر نشان کرد: دوره نوجوانی، دوره‌ای حساس و شگرف و حد فاصل کودکی و جوانی است. خانواده‌های هوشیار باید با آگاهی از شرایط ویژه این دوره، همواره مراقب فرزندان نوجوان خود باشند و موقعیت حساس‌شان را درک کنند و هرچه بیشتر آنها را در پناه خود بگیرند.

مقالات دیگر:روانشناس ستارخان

تغییرات تازه در تراکنش‌های بانکی

 انتقال وجه از حساب سپرده یک شخص حقیقی به سایر حساب‌های سپرده آن شخص به هر میزان از طریق درگاه های پرداخت غیرحضوری منوط به آن که هر دو سپرده، انفرادی ( نه مشترک) باشند، مجاز است.

ایسنا: انتقال وجه از حساب سپرده یک شخص حقیقی به سایر حساب‌های سپرده آن شخص به هر میزان از طریق درگاه های پرداخت غیرحضوری منوط به آن که هر دو سپرده، انفرادی ( نه مشترک) باشند، مجاز است.

مقالات بیشتر:تشریفات ترحیم جنت آباد

تغییرات تازه در تراکنش‌های بانکی

بانک مرکزی اعلام کرد که پیرو بخشنامه ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ موضوع ابلاغ اصلاحیه «دستورالعمل شفاف‌سازی تراکنش‌های بانکی اشخاص» مصوب جلسه شورای پول و اعتبار، آن شورا در یک‌هزار و سیصد و پنجاه و پنجمین جلسه مورخ ۲۷‌/۱۲‌/۱۴۰۱، با پیشنهاد الحاق یک تبصره‌به شرح ذیل به ماده (۸) دستورالعمل مذکور موافقت کرد:

تبصره ۳‌- تراکنش‌های انتقال وجه غیرحضوری که مبدأ و مقصد آن یکسان و از نوع انفرادی متعلق به یک شخص حقیقی است، از رعایت حدود مقرر در این ماده مستثنی است."

 بر این اساس، انتقال وجه از حساب سپرده یک شخص حقیقی به سایر حساب‌های سپرده آن شخص به هر میزان، منوط به آن که هر دو سپرده، انفرادی (و نه مشترک) باشند، در آستانه‌های مذکور در ماده (۸) دستورالعمل یادشده، مورد احتساب قرار نخواهد گرفت. به موجب بند (۱۰) جدول مندرج در ماده (۶) اصلاحیه «دستورالعمل نحوه اخذ مستندات موضوع تبصره (۲) ماده (۱۱) و تبصره (۱) ماده (۱۲) دستورالعمل شفاف‌سازی تراکنش‌های بانکی اشخاص» ابلاغی طی بخشنامه شماره ۵۷۴۶‌/۰۲ مورخ ۱۶‌/۰۱‌/۱۴۰۱ نیز، انتقال وجه بین حساب‌های سپرده اشخاص، مستلزم اخذ مستند نیست.

ماده ۸ «دستورالعمل شفاف‌سازی تراکنش‌های بانکی اشخاص» به شرح زیر است:

 ماده ۸ ـ مؤسسه اعتباری موظف است، آستانه مجاز مجموع مبالغ برداشت از طریق درگاه‌های پرداخت غیرحضوری، از کلیه حساب‌های سپرده متعلق به مشتری حقیقی در آن مؤسسه اعتباری را به روزانه مبلغ یک میلیارد ریال محدود نماید.

تبصره ۱ـ آستانه مجاز مجموع مبالغ برداشت از طریق درگاه‌های پرداخت غیر حضوری برای مشتری حقیقی فاقد سپرده تجاری، ماهانه مبلغ پنج میلیارد ریال است.

تبصره ۲- آستانه مجاز مجموع مبالغ برداشت از طریق درگاه‌های پرداخت غیرحضوری در مورد اشخاص حقوقی بر مبنای سطح ریسک پولشویی توسط هیئت عامل بانک مرکزی تعیین می‌شود.

تبصره ۳- تراکنش‌های انتقال وجه غیرحضوری که مبدأ و مقصد آن یکسان و از نوع انفرادی متعلق به یک شخص حقیقی است، از رعایت حدود مقرر در این ماده مستثنی است.

مقالات دیگر:محضر عقد رستوران

ارزانی بنزین عامل مصرف بالای آن در کشور است

 یک روزنامه دولتی از رشد مصرف بنزین به دلیل ارزن بودن قیمت آن انتقاد کرده است.

ارزانی بنزین عامل مصرف بالای آن در کشور است؟

به گزارش سلام نو به نقل از اعتماد آنلاین، روزنامه دولتی ایران در گزارشی رشد مصرف بنزین در کشور انتقاد کرده و در کنار آن دلیل عدم استقبال مردم از سوخت سی‌ان‌جی را قیمت پایین بنزین دانسته است.

به گزارش ایران، افزایش 12.7 درصدی متوسط مصرف بنزین در 45 روز ابتدایی سال‌جاری نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل در کشور، با متوسط مصرف 110 میلیون لیتر بنزین در روز نشان از روند صعودی شتابانی دارد. افزایشی چشمگیر و فراتر از حد انتظار در میزان مصرف بنزین در مدت زمان مورد اشاره در کشور. به طور معمول و باتوجه به مؤلفه‌های اثرگذار بر میزان مصرف سوخت، پیش‌بینی می‌شدکه رشد میزان مصرف بنزین در کشور در سال‌جاری در محدوده‌ ۷ تا ۱۰ درصد باشد، هر چند که رشد 12.7 درصدی در میزان مصرف بنزین به امری غافلگیرکننده بدل شد.

مقالات بیشتر:تشریفات ترحیم

این روزنامه در ادامه نوشته است: چرا میزان مصرف سی‌ان‌جی در کشور چندان مورد توجه قرار نمی‌گیرد؟ محمدحسین باقری مدیر طرح سی‌ان‌جی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی اعلام کرده در حال حاضر توزیع 35 میلیون مترمکعب سوخت سی‌ان‌جی در کشور وجود دارد اما به دلیل ارزان بودن قیمت بنزین استقبال از این نوع سوخت ضعیف است. به گفته وی، راه‌حل جلوگیری از ایجاد ناترازی در سوخت بنزین، تولید خودروی دوگانه سوز و استفاده از سوخت سی‌ان‌جی توسط مردم بوده که نه تنها خودروسازان نسبت به این امر جدیت لازم را ندارند، بلکه به دلیل ارزان بودن قیمت بنزین، توجه کافی به استفاده از سی‌ان‌جی وجود ندارد.

مقالات دیگر:بهترین مرکز ایمپلنت تهران

برنامه اولین شرکت خصوصی فضایی برای ارائه تشریفات ازدواج

 برنامه اولین شرکت خصوصی فضایی برای ارائه تشریفات ازدواج

خدمات عروسی در فضا!
یک شرکت فضایی خصوصی قصد دارد اولین شرکتی باشد که خدمات ازدواج در فضا را ارائه می‌دهد و می‌خواهد این مراسم را در یک فضاپیما به نام «نپتون» برگزار کند.

 

به گزارش صبح ساحل و به نوشته ایسنا، جین پوینتر(Jane Poynter) یکی از بنیانگذاران شرکت فضایی اسپیس پرسپکتیو (Space Perspective) ادعا می‌کند که شرکتش می‌تواند اولین شرکتی باشد که خدمات ازدواج را در فضا ارائه می‌دهد.

وی روز شنبه در یک مصاحبه گفت: ما افرادی را سراغ داریم که می‌خواهند اولین کسانی باشند که در فضا ازدواج می‌کنند، بنابراین باید منتظر بمانیم ببینیم چه زوجی اولین می‌شوند.

وی افزود: اولین مراسم ازدواج در فضا احتمالاً در فضاپیمای تاریخی «نپتون»(Neptune) شرکت ما برگزار می‌شود. سفینه فضایی نپتون به عنوان قابل دسترس‌ترین، پایدارترین و ایمن‌ترین فضاپیمای بالای سیاره زمین ساخته شده است.

پوینتر ادامه داد: برخلاف سایر فضاپیماها که به موجب آن محفظه خدمه از یک سیستم پروازی در اواسط پرواز جدا می‌شود و به سیستم پروازی دیگر منتقل می‌شود، کپسول فضایی نپتون در تمام طول پرواز از بلند شدن تا فرود، بر روی بالون فضایی متصل می‌ماند و یک پرواز بی‌وقفه و آرام را رقم می‌زند.

 

پیشران بدون کربن

این پرسش پیش می‌آید که «نپتون» چگونه می‌تواند خود را به طور پایدار پیش ببرد؟ این شرکت یک راه حل برای این موضوع اندیشیده است.

شرکت اسپیس پرسپکتیو در وب‌سایت خود آورده است: سفینه فضایی نپتون توسط بالون فضایی ما با سوخت هیدروژن تجدیدپذیر، بدون موشک و هیچ ردپای کربنی مرتبط به فضا بلند می‌شود. ما به جای پرتاب کردن، با سرعت ۱۲ مایل در ساعت به آرامی بالا می‌رویم و این تجربه را برای هر کسی که از نظر پزشکی برای پرواز با یک هواپیمای تجاری مشکلی ندارد، در دسترس قرار می‌دهیم. بالون ما یک فناوری اثبات شده است که برای چندین دهه توسط گروه ما در ماموریت‌هایی با ناسا و سایر سازمان‌های دولتی برای فرستادن تلسکوپ‌های تحقیقاتی و سایر ابزارهای سنگین و حساس استفاده شده است.

اما در مورد بازگشت این سفینه فضایی به زمین چطور؟ این شرکت می‌گوید «نپتون» علاوه بر سیستم پرواز اولیه، مجهز به سیستم فرود پشتیبان نیز هست که شامل چهار چتر نجات بین کپسول و بالون فضایی می‌شود. این چترها می‌توانند سیستم‌های اصلی ما را به ‌طور یکپارچه و بی‌درنگ در صورت بروز حوادث غیرمترقبه در اختیار بگیرند و فرودی ایمن را تضمین کنند. این نوع چتر نجات توسط آژانس‌های فضایی در بیش از هزار پرواز طی دهه‌ها با موفقیت ۱۰۰ درصدی آزمایش و استفاده شده است.

شرکت اسپیس پرسپکتیو توسط دو عضو سابق پروژه پژوهشی «بیوسفر ۲» تأسیس شده است. این شرکت با تمایل به اشتراک‌گذاری قدرت دگرگون کننده سفرهای فضایی با تعداد هرچه بیشتری از مردم هدایت می‌شود.

بیوسفر ۲(Biosphere ۲) یک سیستم اکولوژیکی بسته‌ است که برای شبیه‌سازی و پژوهش‌های علمی درباره آن ساخته‌ شد. این پروژه در طول فعالیت خود، دو مأموریت آزمایش محیط‌بسته داشته‌ است که به نام ماموریت‌های ۱ و ۲ شناخته می‌شوند. در طول این ماموریت‌ها، محیط آن مهر و موم شده و پژوهشگران به دور از دنیای بیرون در آن زندگی کرده‌اند. از سال ۲۰۱۱ دانشگاه آریزونا آن را به عنوان مرکز پژوهشی-آموزشی بکار گرفته و از آن برای یادگیری سیستم‌های زیستی زمین و شناخت جایگاه زمین در جهان استفاده می‌کند. بیوسفر ۲ بزرگترین ویواریوم و سامانه اکولوژیکی بسته است که با هدف بررسی امکان حیات در فضای بیرونی ساخته شد.

بنیان‌گذاران شرکت اسپیس پرسپکتیو می‌گویند ما به تجربه می‌دانیم که نگاه کردن به سیاره زمین از فضا، درک فرد از جهان و جایگاه ما در آن را به شدت تغییر می‌دهد.

مقالات دیگر: خدمات مجالس ترحیم غرب تهران

پیشنهاد کاهش نرخ مالیات کالاهای اساسی

 پیشنهاد کاهش نرخ مالیات کالاهای اساسی 

رئیس‌جمهور در نامه‌‍‌ای لایحه الحاق یک بند به تبصره (۶) قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور که به پیشنهاد معاونت اقتصادی توسط هیئت وزیران با قید دو فوریت به تصویب رسیده است را برای انجام تشریفات قانونی به مجلس شورای اسلامی ارسال کرد.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، رئیس جمهور در نامه‌ای لایحه الحاق یک بند به تبصره (۶) قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور که به پیشنهاد معاونت اقتصادی توسط هیئت وزیران با قید دو فوریت به تصویب رسیده است را برای انجام تشریفات قانونی به مجلس شورای اسلامی ارسال کرد.

ابلاغ قیمت ارزی کالاهای یارانه‌ای به صورت ماهانه
با عنایت به فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر انجام اقدامات لازم برای مهار تورم و رشد تولید در سال ۱۴۰۲ و در راستای کاهش نرخ مالیات بر ارزش افزوده کالاهای اساسی جهت جلوگیری از افزایش قیمت این کالاها و مدیریت هزینه سبد ،خانوار لایحه زیر که مفاد آن در هشتاد و سومین جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی مورخ ۱۴۰۲/۱/۶ به تصویب رسیده است، برای انجام تشریفات قانونی مربوط تقدیم میشود.

به موجب این لایحه دولت در سال ۱۴۰۲ نرخ مالیات بر ارزش افزوده برای واردات داروهای ضروری و تجهیزات پزشکی که فاقد مشابه تولید داخل باشند، گندم، برنج دانه‌های روغنی انواع روغن خام، حبوبات (شامل عدس، نخود لوبیا و ماش، قند، شکر، گوشت، مرغ،گوشت ،قرمز، چای و همچنین نرخ مالیات بر ارزش افزوده قند و شکر تولید داخل به یک درصد تقلیل می یابد.

مقالات دیگر: تشریفات ترحیم غرب تهران

رئیسی: اقتصاد کشور به مذاکرات سیاسی گره نمی‌زنیم

 به دلیل اینکه تاکید روی نفت و گاز بوده دیگر توانمندی‌های کشور مورد غفلت قرار گرفته است.

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، سید ابراهیم رئیسی در نشست پنجمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران که در سالن اجلاس سران برگزار شد، اظهار کرد: این رویداد منشأ ارتباط اقتصادی و تجاری بین ایران و دیگر کشورها خواهد شد و سطح ارتباطات تجاری ارتقا خواهد یافت.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران بیشتر به صنعت نفت و گازش شناخته می‌شد اما دیگر توانمندی‌های کشور به دلیل اینکه تاکید روی نفت و گاز بود مورد غفلت قرار گرفته است؛ هم در معرفی و هم در ارتباطات با این حوزه. به همین دلیل سطح روابط اقتصادی ما با کشورها می‌تواند به سطح بالاتری برسد.

مقالات بیشتر:ظروف کرایه سعادت آباد

رئیسی یادآور شد: حتماً ظرفیت دیگر کشورها برای بازرگانان و فعالان ما باید شناخته شود. یکی از وظایف مهم دفترهای بازرگانی ما در کشورها همین امر است. در این دوره تلاش کردیم با فعال کردن این دفترها چنین ماموریتی را انجام دهیم.

رئیس جمهوری تاکید کرد: برگزاری این رویداد هم به شناخت این ظرفیت‌ها کمک می‌کند. بعد از شناخت ظرفیت‌های جمهوری اسلامی که ابعادی مختلفی دارد، اینکه ۷۰۰ مجموعه بزرگ اقتصادی در این نمایشگاه فعلی حاضر شوند زمینه‌ای برای کار تجاری در ایران است.

وی با بیان اینکه محصولات ما امروز در کشورهای همسایه و دنیا قابل‌ رقابت با کشورهای مدعی در آن محصولات محسوب می‌شود، گفت: هم در حوزه دارو و هم در تجهیزات پزشکی کارهای بزرگی در حوزه دانش‌بنیان انجام شده است. اینکه ۹۵ درصد داروهای مورد نیاز کشور در داخل تولید و صادر می‌شود، افتخار است. در صنایع فولادی کارهای بزرگی انجام شده و در حال انجام است. همچنین در پتروشیمی و معادن فعال در کشور هم کارهای قابل‌توجهی در این مدت انجام شده و در دست اقدام است.

رئیسی با اشاره به اینکه پارک‌های علم و فناوری می‌تواند یکی از محل‌های بازدید تجار خارجی باشد، اظهار کرد: هیئت‌های اقتصادی دیگر کشورها و روسای جمهورشان از این بخشها بازدید کردند و در شگفت بودند که با همه تحریم‌ها ما به این جایگاه دست یافته‌ایم. صنعت دفاعی و هسته‌ای که به کنار اما دشمنان برای اینکه بسیاری از دیگر بخش‌های دانش و علم و فناوری به دست ما نرسد تلاش‌های فراوانی می‌کنند ولی دانش در بسیاری حوزه‌ها از جمله صنایع دفاعی و هسته‌ای بومی‌سازی شده است.

رئیس‌جمهوری ادامه داد: محققان ما در این زمینه‌ها نه تنها به بومی‌سازی دانش صورت داده‌اند بلکه صاحب نظریه هم هستند و این امر با کمک دانش‌بنیان‌ها پیش رفته است.

وی تصریح کرد: اینکه سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد فشارهای حداکثری ما به ایران مفتضحانه شکست خورده است، نشان از این دارد که دانشمندان ما توانسته‌اند تحریم‌ها را دور بزنند و آن‌ها را خنثی کنند. اما به این کارهایی که انجام شده نباید بسنده کرد بلکه باید گام‌های بلندی برای آن برداشت.

رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه از خام‌فروشی باید جلوگیری کرد و به کار دانش‌بنیان اهمیت داد، اظهار کرد: امروز شرایط خوبی برای تولید شکل گرفته و از تولیدکنندگان می‌خواهم به سمت تولید حرکت کنند. زمینه باید برای بالاترین کیفیت و کمیت که هم بازار داخلی و هم بازار خارجی را داشته باشد، فراهم شود. ارزان‌فروشی هم در این زمینه تاثیر خود را دارد و از همین جهت رغبت بیشتری برای صادرات کالا وجود دارد. نباید کیفیت را فدای کمیت کرد و باید به این نکته توجه داشت که کیفیت کالا برای عرضه بهتر آن اهمیت بسیاری دارد.

 

رئیسی یادآور شد: ما رشد و تولید کشور را بند به مذاکرات سیاسی نمی‌کنیم و نخواهیم کرد. ما از موضع عزت همه مذاکرات را دنبال می‌کنیم و این آمریکا است که پیمان‌شکنی کرد و میز مذاکره را ترک کرد. این اروپاست که نقض تعهد کرده است و در عین حال آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پانزده بار اعلام کرده که ما به تعهدات خود عمل کرده‌ایم.

وی تصریح کرد: ما حرف منطقی و متین داریم، ما سخنان عقلانی داریم و خود اروپایی‌ها هم اعلام کرده‌اند که حرف‌های قابل‌دفاعی دارید ولی ما کار اقتصادی و تجاری را به مذاکرات گره نزده‌ایم.

رئیس‌جمهوری اظهار کرد: صادرات بیش از ۵۰ میلیارد دلاری رکورد چهل ساله ماست و نشان می‌دهد دولت در رونق دادن به تولید و حمایت از آن مصر است.

مقالات دیگر:خانه سالمندان

محموله قاچاق گوسفند در دیلم به مزایده رفت

 به نقل از «ایسنا»

محموله قاچاق گوسفند در دیلم به مزایده رفت
ایسنا/بوشهر مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دیلم گفت: اولین تشریفات محموله گوسفند ذبحی مکشوفه به ظن قاچاق از سوی مدیریت جهاد شهرستان در استان به صورت مزایده حضوری برگزار و به فروش رسید.

شاپور خشنو پنجشنبه ۱۴ اردیبهشت اظهار کرد: در ابتدای سال جدید محموله‌ای شامل ۱۸۵ راس گوسفند ذبحی توسط واحد مبارزه با قاچاق کالا و ارز نیروی انتظامی شهرستان دیلم توقیف و جهت سیر مراحل قانونی به جهاد کشاورزی شهرستان تحویل داده شد.
وی افزود: با توجه به واگذاری مسئولیت تشریفات قانونی برگزاری مزایده احشام توقیفی از سازمان اموال تملیکی به سازمان جهاد کشاورزی، مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان دیلم به عنوان اولین شهرستان در استان اقدام به برگزاری تشریفات قانونی مزایده حضوری کرد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دیلم تصریح کرد: در همین راستا کارشناسان مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان دیلم به همراه کارشناسان دامپزشکی ضمن رصد و پایش روزانه وضعیت دامها، پرونده مزایده‌ای را تکمیل و جهت سیر مراحل واگذاری به معاونت توسعه بازرگانی سازمان ارسال کرد.

خشنو بیان کرد: پس از برگزاری جلسه مزایده دام‌ها به فرد برنده در مزایده واگذار و مراتب جهت مراحل بعدی به اداره تعزیرات حکومتی شهرستان محول شد.

مقالات دیگر: خدمات مجالس ترحیم سعادت آباد

 

منبع: ایسنا

هنیه در تماس تلفنی با النخاله، شهادت شیخ خضر عدنان را تسلیت گفت

 برای افسانه بایگان و فاطمه معتمدآریا به دلیل کشف حجاب و تشویش اذهان عمومی پرونده قضایی تشکیل و به مقامات قضایی ارسال شده است.

تسنیم: برای افسانه بایگان و فاطمه معتمدآریا از بازیگران سینما و تلویزیون به دلیل کشف حجاب و تشویش اذهان عمومی پرونده قضایی تشکیل و به مقامات قضایی ارسال شده است.

مقالات بیشتر:ظروف کرایه پیروزی

بر اساس این خبر، در چند روز گذشته این دو بازیگر در مراسم بزرگداشت یکی دیگر از بازیگران بدون حجاب حضور یافته و عکس‌های آنها به سرعت در فضای مجازی منتشر شده بود و مردم خواهان برخورد با این بازیگران شده بودند.

مقالات دیگر:دفتر عقد شهرک غرب

مراکز مشاوره نفس در ایلام راه‌اندازی می‌شود

 مدیرکل بهزیستی استان:

مراکز مشاوره نفس در ایلام راه‌اندازی می‌شود
بازتاب/مدیرکل بهزیستی استان ایلام از انعقاد تفاهم نامه با سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام با عنوان اجرای طرح نجات فرزندان سقط(نفس) خبر داد.

به گزارش بازتاب ایلام؛ حسین نورعلیوند امروز (سه شنبه ۱۲ اردیبهشت‌ماه) با اعلام این خبر، اظهار داشت: با توجه به اهمیت و ضرورت تحقق مطالبات و تدابیر مقام معظم رهبری در تحکیم بنیان خانواده و افزایش نرخ موالید، یکی از ساده ترین راه های افزایش جمعیت و برون رفت از وضعیت فعلی با توجه به پایین بودن نرخ باروری، کمک به مادرانی است که بارور شده ولی به دلیل مشکلات اقتصادی، تفکرهای غلط عرفی، فرهنگی، علل روحی و روانی، ندانستن مسائل شرعی و غیره به سقط جنین خود رضایت می دهند.

وی افزود: بر اساس این تفاهم نامه با راه اندازی مراکز مشاوره نفس(نجات فرزندان سقط) و انجام مراحل شناسایی، فرهنگ سازی و حمایتی _ معیشتی ویژه این طرح در استان و شهرستان ها می توان آمار سقط جنین را به طور چشمگیری کاهش داد و کمک زیادی به باز شدن پنجره جمعیتی کشور کرد.

مدیرکل بهزیستی استان ایلام ادامه داد: بر اساس این تفاهم نامه سپاه امیرالمومنین(ع) استان با اقدام قرارگاهی و کار جهادی و استفاده از ظرفیتهای درون سازمانی و برون سازمانی نسبت به عملیاتی نمودن طرح نجات فرزندان سقط(نفس) اقدام و پیگیری تاسیس مرکز نفس در همه شهرستانهای استان و نظارت بر حسن اجرای طرح در استان و شهرستانها توسط سپاه انجام خواهد گرفت.

نورعلیوند تهیه بسته های معیشتی و بهداشتی و تجهیزاتی برای مادران بی بضاعت(مادران جامعه هدف بهزیستی و سایر مادران) که به دلیل فقر مالی قصد سقط جنین دارند، تامین هزینه های ویزیت، خدمات غربالگری، خدمات آزمایشگاهی و سونوگرافی از بدو بارداری تا پایان دو سالگی کودک با مراکز نفس و تامین تجهیزات، مربی و مشاوره روانشناسی و اجتماعی با مراکز نفس را تعهدهای این اداره کل در این تفاهم نامه برشمرد.

وی مدت این تفاهم نامه را پنج سال عنوان کرد و خاطرنشان ساخت: مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی استان به عنوان نماینده قانونی سپاه در این تفاهم نامه معرفی شده است.

مدیرکل بهزیستی استان ایلام ابراز امیدواری کرد اجرای این تفاهم نامه و اجرای حمایتهای مربوطه از مادران تاثیر مطلوبی در افزایش نرخ جمعیت داشته باشد.

گردآورنده: امید محمدی

 

مقالات دیگر: روانشناس دولت آباد

چه کسی تاسیسات فردو را به انگلیس لو داد؟

 یک روزنامه آمریکایی در گزارشی درباره علیرضا اکبری، جاسوس بریتانیایی که چندی پیش در ایران به اعدام رسید، نوشت: وی فردی بود که اطلاعات مربوط به تاسیسات فردو را به انگلیس لو داد و این اطلاعات به سرعت در اختیار سرویس‌های اطلاعاتی غربی و آمریکا و به‌علاوه اسرائیل قرار گرفت.

ایسنا: یک روزنامه آمریکایی در گزارشی درباره علیرضا اکبری، جاسوس بریتانیایی که چندی پیش در ایران به اعدام رسید، نوشت: وی فردی بود که اطلاعات مربوط به تاسیسات فردو را به انگلیس لو داد و این اطلاعات به سرعت در اختیار سرویس‌های اطلاعاتی غربی و آمریکا و به‌علاوه اسرائیل قرار گرفت.

روزنامه نیویورک تایمز در گزارش خود به‌طور مفصل به بررسی سابقه کاری و نحوه جذب و فعالیت علیرضا اکبری، جاسوس بریتانیایی برای سرویس‌های اطلاعاتی لندن پرداخت و نوشت که ایران در ماه ژانویه یک مقام ارشد پیشین این کشور را که به گفته‌ی مقامات اطلاعاتی غرب در طول یک دهه اطلاعات ارزشمندی را در مورد برنامه‌های هسته‌ای و نظامی ایران در اختیار انگلیس قرار داده بود، اعدام کرد.

به نوشته نیویورک تایمز، در آوریل ۲۰۰۸ یک مقام ارشد سرویس اطلاعاتی انگلیس که برای انتقال اخبار محرمانه‌ به همتایان اسرائیلی خود به تل‌آویو سفر کرده بود به آنها گفت که لندن در ایران جاسوسی با سطح بالای دسترسی به اسرار هسته‌ای و دفاعی این کشور دارد.

مقالات بیشتر:ظروف کرایه نیاوران

به گفته مقامات اطلاعاتی، این جاسوس اطلاعات ارزشمندی در اختیار آنان قرار داده بود و سال‌ها این کار را ادامه داد. این اطلاعات در ادعای دولت‌های غربی نسبت به قصد ایران در دستیابی به سلاح‌های هسته‌ای و ترغیب آنها به اعمال تحریم‌های گسترده علیه تهران نقش حیاتی داشتند.

هویت این جاسوس تا مدت‌ها پنهان بود اما اعدام علیرضا اکبری، معاون پیشین وزیر دفاع ایران در روز ۱۱ ژانویه  به جرم جاسوسی، رازی را آشکار کرد که در نهایت مشخص شد وی همان جاسوس انگلیس بوده است.

این روزنامه آمریکایی در ادامه نوشت که وی پس از نقل مکان به لندن وارد بخش خصوصی شد اما هرگز اعتماد مقامات ایران را از دست نداد. بر اساس گفته‌ مقامات اطلاعاتی، او افشای اسرار هسته‌ای ایران به مقامات اطلاعاتی انگلیس را از سال ۲۰۰۴ آغاز کرد.

علیرضا اکبری ظاهرا تا سال ۲۰۱۹ با مشکلی مواجه نشده است اما به گفته دو منبع ایرانی نزدیک به سپاه پاسداران، ایران با کمک روسیه کشف می‌کند جاسوسی که وجود سایت هسته‌ای زیرزمینی ایران در دل کوه‌های اطراف تهران را افشا کرده، علیرضا اکبری بوده است.

ایران اکبری را علاوه بر افشای اسرار هسته‌ای و نظامی به افشای هویت و فعالیت‌های بیش از صد مقام دولتی، ازجمله محسن فخری‌زاده، دانشمند ارشد هسته‌ای که در سال ۲۰۲۰ به دست اسرائیل ترور شد، متهم کرد.

لندن هرگز به‌طور علنی به جاسوس بودن علیرضا اکبری که در سال ۲۰۱۲ شهروند این کشور شد، اذعان نکرد. تنها ویلیام آرچر، سخنگوی وزارت خارجه انگلیس گفت: سیاست دیرینه ما این است که در مورد مسائل اطلاعاتی اظهار نظر نکنیم.

نیویورک تایمز پیشتر در سپتامبر ۲۰۱۹ گزارش داد که منبع اطلاعاتی که سایت هسته‌ای فُردو را لو داد، جاسوس انگلیس است. به گفته سه مقام اطلاعاتی و امنیت ملی غربی، اطلاعات مربوط به سایت فردو تنها یکی از افشاگری‌هایی علیرضا اکبری بود که مقام‌های اطلاعاتی انگلیس در آوریل ۲۰۰۸ به همتایان اسرائیلی و غربی خود منتقل کردند.

 

وزارت امور خارجه و شورای امنیت ملی آمریکا نیز گفتند که در مورد سوالات مربوط به علیرضا اکبری نمی‌توانند اظهار نظر کنند.

نیویورک تایمز همچنین در گزارش خود با اشاره به ویژگی‌های ظاهری علیرضا اکبری تصریح کرد: وی در نوشته‌ها، سخنرانی‌ها و مصاحبه‌هایش دیدگاه‌های سیاسی افراطی خود را ابراز می‌کرد و به گفته‌ی یک دیپلمات ارشد ایرانی و از مشاوران دولت در جلسات رسمی ‌گفته بوده است که ایران باید به سلاح هسته‌ای دستیابی پیدا کند.

این روزنامه در بخش دیگری از این گزارش به ماجرای استخدام علیرضا اکبری برای جاسوسی طی یک ضیافت در سفارت انگلیس در تهران پرداخت و نوشت که انگیزه اکبری از جاسوسی مشخص نیست اما او در ویدئوها مربوط به اعترافاتش ضمن انکارِ داشتن مشکلات مالی، «طمع و قدرت» را محرک خود برای این کار عنوان کرد.

دولت ایران می‌گوید که علیرضا اکبری به کشور خیانت کرده و اسرار حکومتی را در ازای دریافت پول افشا کرده است.

بنابر این گزارش، انگلیس در آوریل سال ۲۰۰۸ اطلاعات سری تاسیسات غنی‌سازی اورانیوم در یک مجتمع نظامی زیرزمینی به نام فُردو را دریافت کرد و آن را با آژانس‌های اطلاعاتی غربی و اسرائیل به اشتراک گذاشت. کشف سایت فردو سبب شد تا رویکرد جهان نسبت به برنامه‌ هسته‌ای ایران تغییر کند و موجب آن شد که اسرائیل و غرب برای مقابله با آن برنامه‌های نظامی و سایبری جدیدی طرح کنند.

یونی کورن که در آن زمان رئیس دفتر وزیر جنگ اسرائیل بود در مصاحبه‌ای در سال ۲۰۱۹ گفت: سهم بزرگ انگلیس در تلاش‌های ترکیبی غرب برای جمع‌آوری اطلاعات از فعالیت‌های هسته‌ای ایران همیشه از طریق نیروی جاسوسی انسانی تامین شده است. آن‌ها در جاهایی حضور فیزیکی داشتند که نه ما و نه آمریکایی‌ها به آن دسترسی نداشتیم.

همچنین به گفته فردی که در آن زمان از مقامات ارشد سازمان اطلاعات آلمان بود، اطلاعاتی که لندن در سال ۲۰۰۸ با اسرائیل به اشتراک گذاشت، خیلی زود به آژانس‌های اطلاعاتی غربی منتقل شدند.

به گفته دو ایرانی نزدیک به سپاه پاسداران، ایران سرانجام متوجه می‌شود که افشاگر سایت فردو علیرضا اکبری است. او سپس توسط وزارت اطلاعات ایران بازداشت شد. مقامات ایرانی در ماه ژانویه، کمی بیش از سه سال پس از دستگیری اکبری هویت این جاسوس را اعلام کردند. او در نهایت در همان ماه به دار آویخته شد.

مقالات دیگر:دفتر عقد لوکس تهران

صفحه قبل 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 صفحه بعد